Te groot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Groen_Blaadje
    Retired
    • Dec 2008
    • 37

    #1

    Te groot

    Korting op 420shop
    Ik heb 1x Powerplant en 2x afghani sweet delicious ze staan al 2 weken en 2 dagen in de bloei.

    Mijn probleem is nu dat die powerplant maar blijft groeien en me lamp hangt al op z'n hoogste punt.
    Wat moet ik nu doen? Kraken? toppen?
    Gaat dit nog in de bloei? Of wat raden jullie me aan?

    Greets
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Toppen zou ik niet meer doen in de bloei, dat doet men alleen in de groei.

    Kun je je plant niet buigen op een of andere manier? Bv met touwtjes eerst naar de rechterkant trekken, dan naar de linker kant enz..

    Heb je anders een foto?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • haze'o'lator
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 1273

      #3
      ik zou je stam eerst tot moes knijpen met je vingers en dan horizontaal laten hangen en bevestigen met touw...

      je plant gaat er wel een dag of 2 last van hebben maar zal dan weer lekker beginnen verder bloeien,en ik zou eerder voor 2 dagen wat minder bloei kiezen dan uiteindelijk heel je hoofdtop verbrandt te zijn!

      grtzzz

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Toen ik uw kweekverslag zag dacht ik al da je in de problemen ging geraken. Sad's groeien niet zo hard meer in de bloei, de mijn gingen van 40 naar 60-70 cm. Als ik dan Jona's pp zag gaan, die gingen vlotjes naar ne meter 30.
        Ik zou em toppen, beetje drastisch maar ze moeten nog 6 weken he.

        Comment

        • lostinhere
          Retired
          • Dec 2008
          • 19

          #5
          Ik had er ook last van en op advies met touwtjes wat zitten hobbyen

          Helaas is er toen 1 stam bijna door midden gebroken, maar deze heeft zich volledig hersteld.

          Ik heb 4x NLxHaze onder een paar tl/spaarlamp in een kledingkast, en ik heb geleerd dat je goed moet bedenken welke plant je onder welke omstandigheden wil laten opgroeien.
          Maar het buigen met touwtjes is een goede oplossing.

          Groeten

          Comment

          • Groen_Blaadje
            Retired
            • Dec 2008
            • 37

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
            Toen ik uw kweekverslag zag dacht ik al da je in de problemen ging geraken. Sad's groeien niet zo hard meer in de bloei, de mijn gingen van 40 naar 60-70 cm. Als ik dan Jona's pp zag gaan, die gingen vlotjes naar ne meter 30.
            Ik zou em toppen, beetje drastisch maar ze moeten nog 6 weken he.
            toppen? ik denk dat dat negatief zou zijn voor me mooie toekomstige top ik had gedacht om hem via touwtjes gewoon wat over buigen maar niet knakken ofzo dat de stengel ongeschenden blijft...

            Wat denken jullie ?

            greets

            Comment

            • beowulf
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 6495

              #7
              Tis een keuze die ge nu moet maken. Ik bekijk het zo: als ge nu topt dan hebde later zeker geen problemen meer. Als ge buigt en ge komt nog in de problemen met uw hoogte en ge moet dan nog gaan knippen dan is uwe hoofdtop en al de energie die erin steekt ook weg. Die plant gaat nog een flink stuk doorgroeien. Elke andere soort zou ek ook buigen. PP?

              Comment

              • weedeveryday
                Retired
                • Feb 2009
                • 458

                #8
                mag je na 4 weken bloei nog top kraken

                Edit-S-

                ja groen blaadje ik ga dat ook prberen gewoon ombuigen thanks. ik wil nog meer inf en ervaringen om met co2 te kweken.

                keep on smoking
                Last edited by Smokey; 17 February 2009, 17:15. Reden: Dubbelpost

                Comment

                • Groen_Blaadje
                  Retired
                  • Dec 2008
                  • 37

                  #9
                  ik ga gewoon proberen te buigen, niet kraken: Ik denk dat ik zo het minst verloren energie heb en minst verlies van kwaliteit en kwantiteit.

                  greet

                  Comment

                  • zion
                    Advanced Grower
                    • Feb 2008
                    • 1056

                    #10
                    De plantjes kunnen wel tegen een trekje. Buig ze elke dag een beetje meer. Wordt ook gecontroleerde SM genoemd. Een lid (die zich jammerlijk genoeg niet meer onder ons bevindt) is een echte expert in het buigen van zijn plantjes. Als je het goed aanpakt kan je er zelfs voor zorgen dat je een groter, groen oppervlak belicht. Dat zal de opbrengst ten goede komen.

                    Greetz,
                    zion

                    Comment

                    • Groen_Blaadje
                      Retired
                      • Dec 2008
                      • 37

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door zion
                      De plantjes kunnen wel tegen een trekje. Buig ze elke dag een beetje meer. Wordt ook gecontroleerde SM genoemd. Een lid (die zich jammerlijk genoeg niet meer onder ons bevindt) is een echte expert in het buigen van zijn plantjes. Als je het goed aanpakt kan je er zelfs voor zorgen dat je een groter, groen oppervlak belicht. Dat zal de opbrengst ten goede komen.

                      Greetz,
                      zion
                      ja wel ik heb een hem proberen te knakken en hij is gekraakt voor een deel.
                      Ik hem hem nu verstevigd met tape.
                      Naar het schijnt gaat dit ook en moet ik na een week en half de tape eraf doen.
                      Klopt dit?

                      Greets

                      Comment

                      • haze'o'lator
                        Expert Grower
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2008
                        • 1273

                        #12
                        als je goed had gelezen dan stond er vanboven ergens in mijn post,knijp eerst de stam tot moes...

                        als je dat had gedaan kon je plant nooit kraken!

                        grtzzz

                        Comment

                        • Groen_Blaadje
                          Retired
                          • Dec 2008
                          • 37

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator
                          als je goed had gelezen dan stond er vanboven ergens in mijn post,knijp eerst de stam tot moes...

                          als je dat had gedaan kon je plant nooit kraken!

                          grtzzz
                          ja idd sorry. Ik weet het nu voor de volgende keer e Zoiezo leeft hij nog dus het is geen ramp he.

                          Greets

                          Comment

                          • haze'o'lator
                            Expert Grower
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2008
                            • 1273

                            #14
                            geen probleem,uit je fouten leer je...

                            alle dat is toch te hopen!

                            en ja idd,dat overleven ze wel!

                            grtzzz

                            Comment

                            Bezig...