Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moederplant en stek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moederplant en stek.

    Korting op 420shop
    De volgende vraag is gericht naar experts onder ons. Het gaat over moederplanten en steks, in het bijzonder hun leeftijd. We weten ondertussen allemaal dat van een moederplant stekken kunnen genomen worden. Er wordt beweerd of geschreven (of dit juist is weet ik niet) dat een moederplant na een aantal jaar zijn kracht verliest en vervangen moet worden. Nu is dit nog niet het echte probleem want na een aantal jaar zou het medium te groot worden om de moederplant bij te houden men zou iets van een ijzeren vuilbak nodig hebben ofzo.

    Als we een moederplant van zaad laten opkomen, kan deze een 2 jaar meegaan. Als ik een stek van die plant neem na 1,5 jaar om een moederplant te vormen zou deze steks zogezegd een 1,5 jaar zijn. Nu is de vraag als we deze cyclus 5 keer overdoen zou ons nieuw stekje 8 jaar zijn. Nu komt de grote vraag:

    "verliest de stek zijn kracht niet na zijn oorspronkelijke leeftijd van 3 jaar bereikt te hebben of is elke stek zogezegd nieuw bloed waar de leeftijd gereset word"?

    Met dank bij voorbaat.

    #2
    als je je planten overstekt,dan krijg je het tmv-virus!
    de stek zal geen kracht verliezen,maar je krijgt wel meer kans op het virus (en daardoor verlies hij wel kracht)

    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tmv-t3276.html

    als je telkens van je moederplant een stek neemt om daar weer een moederplant van te maken dan heb je ook nog steeds kans dat je stekken het tmv-virus krijgen door inbreed...
    het kan ook zijn dat ze er geen last van hebben,maar eens het virus er in zit is er niets meer tegen te doen!

    als ik van jou was zou ik gewoon telkens 10 zaadjes zetten,vanaf ze groot genoeg zijn neem je van elks 1 of 2 stekken en dan selecteer je het beste vrouwtje en maak daarvan een nieuwe moederplant!

    ook heb je dan om de 2 of 3 jaar een ander soortje naar keuze...

    grtzzz

    Comment


      #3
      Moederkast

      Mijn bedoeling is een moederkast te maken met ongeveer 16 verschillende moeders onder 250w die ik elk geselecteerd heb op hun effeckt of ook wel buzz genoemd. De ene moeder zal voor slaap bezorgen de andere een euphorische high weer een andere een stoney en nog een andere een uplifting enz. Zodanig dat ik een rijk gamma aan smaak en effeckt heb die ik naar hartelust kan reproduceren wanneer nodig. ik schat dat dit op zich al een kleine 5 jaar zal duren. Maar daarom vroeg ik me af of ik kan blijven stekken van 1 dezelfde moeder en dat die stek weer een frisse moeder kan worden. Wat jij tot hiertoe met een flinke "ja" beantwoord hebt. Uw antwoord Haze 'o' lator in het kort is JA, enkel als er een tmv virus optreed is het dat soortje heraanplanten via zaad. Nu dan ga ik me verdiepen in het tmv virus. Dank je wel.

      Comment


        #4
        het is een lange ja,je stek zal geen kracht verliezen als je daar moeders van blijft maken!

        maar vanaf het virus erin zit dus wel!

        dus ik bedoelde,nu met andere woorden,elke stek heeft dus nieuw bloed en heeft dus een geresete leeftijd dus geen probleem voor een nieuwe moeder te maken...

        grtzzz

        Comment


          #5
          Die van die lange "ja" vond ik wel goed gevonden .

          Comment


            #6
            Weer iets bijgeleerd! wist niet dat de plant die tmv-virus kan krijgen door te veel stekken van te nemen.

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              tmv zal je nooit op een zaadplant zien normaal,ik weet nu niet zeker of als je een plant bevrucht die tmv heeft de zaadjes het ook krijgen...

              grtzzz

              Comment

              Bezig...
              X