rekken van planten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • nosferatu
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 179

    #1

    rekken van planten

    Korting op 420shop
    Als je je planten te veel hebt laten rekken door iets te lang de lamp hoog te houden, wat moet je dan doen om het op te lossen?
    Ik zat te denken aan toppen om ze kort te houden maar zonder zijvertakkingen lijkt me dat raar.
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: rekken van planten

    Foto zou handig zijn
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • Smowkie
      Elite Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2011
      • 2684

      #3
      Re: rekken van planten

      Ik zou de lamp er dichter op zetten en ze laten gaan, ze zijn toch nog een beetje klein om te toppen..

      Ze gaan de komende weken nog een groeiboost krijgen en dan gaan ze nog veel veranderen!

      Post nu en dan eens een foto van het verdere verloop , als je ze dan alsnog wil toppen kan dat best..

      Comment

      • Cookaap
        Elite Grower
        • Dec 2011
        • 2730

        #4
        Re: rekken van planten

        Op dit moment doe je niets meer aan die lange internodes. Die hoogte ben je dus kwijt.

        Comment

        • Bosrand
          Wicked Stoner
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jan 2014
          • 218

          #5
          Re: rekken van planten

          Je kan ze wel knakken, de stam neem je tussen 2 vingers en knijp je voorzichtig wat plat zodat het gedeelte boven je vingers om valt zeg maar.
          Je hebt wel kans dat je de planten iets afremt eventjes, maar dat kan ook heel erg meevallen, dat hangt een beetje van het soortje af.

          Wat is nu je afstand tussen de lamp en de planten en hoeveel watt hangt er boven?

          Comment

          • nosferatu
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 179

            #6
            Re: rekken van planten

            @snowkie ja is goed, weekje of 2 ofzo
            @cookaap helaas pindakaas
            @bosrand de afstand nu is 50-60 cm met een 600 watter.
            Heb ze een week lang een meter de ruimte gegeven omdat ze echt niks deden.
            Maar goed weer geleerd daar van Niet meer doen.
            Weet ook niet of ik het knakken aandurf, heb niet zoveel ervaring met kweken

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: rekken van planten

              Niks aan doen, lamp op 60-70cm zetten en op die hoogte laten tot ze er last van krijgen, dan pas met 5-10cm verhogen.
              Dan krijg je prachtige lange cola's. (of is het kola's?)
              Zo te zien zijn het stekken, of wat ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • nosferatu
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 179

                #8
                Re: rekken van planten

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Niks aan doen, lamp op 60-70cm zetten en op die hoogte laten tot ze er last van krijgen, dan pas met 5-10cm verhogen.
                Dan krijg je prachtige lange cola's. (of is het kola's?)
                Zo te zien zijn het stekken, of wat ?
                Ok, dat is dus wat me te doen staat, bedankt.

                Ja zijn idd stekken (bubblegum :p)

                Nou ja cola's is ook zo slecht nog niet he

                Comment

                • nosferatu
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 179

                  #9
                  Re: rekken van planten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie
                  Ik zou de lamp er dichter op zetten en ze laten gaan, ze zijn toch nog een beetje klein om te toppen..

                  Ze gaan de komende weken nog een groeiboost krijgen en dan gaan ze nog veel veranderen!

                  Post nu en dan eens een foto van het verdere verloop , als je ze dan alsnog wil toppen kan dat best..
                  ok hier komt t dan

                  foto_no_exif.jpgfoto_no_exif(1).jpg

                  Staan nu sinds anderhalve week op 12/12
                  Lampen schijnen meer op aarde dan op plant, ze zijn goed gegroeid naar boven maar zoals te zien is, breedte is niks.
                  Wel volop bloemvorming al maar ik denk dat dit niet verder de breedte in zal gaan.
                  Ik heb ondertussen wel geknakt en getopt trouwens, het knakken is blijkbaar niet zo moeilijk als ik dacht eerst.
                  Terug op 18/6 is ook geen optie toch?

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: rekken van planten

                    Oh, ze stonden al op 12/12 ook ? Dat had ik even niet gelezen in je startpost.
                    Dat was dan te vroeg eh...stekken groeien sowieso anders dan zaadplanten.
                    Als je echt zijtakken op stekken wil hebben moet je langer groeien en toppen in die periode.
                    Terug op 18/6 is geen optie inderdaad.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • nosferatu
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 179

                      #11
                      Re: rekken van planten

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                      Oh, ze stonden al op 12/12 ook ? Dat had ik even niet gelezen in je startpost.
                      Dat was dan te vroeg eh...stekken groeien sowieso anders dan zaadplanten.
                      Als je echt zijtakken op stekken wil hebben moet je langer groeien en toppen in die periode.
                      Terug op 18/6 is geen optie inderdaad.
                      Maar wat denk je dat het beste is om te doen nu?
                      Nieuwe stekken halen of doorgaan voor een misschien magere oogst?

                      Comment

                      • Iemand uit de buurt
                        T.H.C. Master
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2012
                        • 545

                        #12
                        Re: rekken van planten

                        Ja je zit nu nog zo vroeg in je bloei... Als het financieel kan, zou ik zeker die overweging maken. Je hebt nu wel wat licht verlies dan, maar dat moeten de dames maar goed maken Doorgaans mooie graadmeter, als je nieuwe bladeren de randen raken van je potten ( van boven af gezien ) kun je ze in de bloei zetten.

                        Comment

                        • nosferatu
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 179

                          #13
                          Re: rekken van planten

                          Ja bedankt, was dat ook helemaal vergeten

                          Comment

                          • Iemand uit de buurt
                            T.H.C. Master
                            MemberLucky Member
                            • Dec 2012
                            • 545

                            #14
                            Re: rekken van planten

                            Maakt niet uit, het is nu geen dure fout en je bent weer klaar wakken om van je dames te leren. Gun ze de tijd om te wennen aan hun nieuwe huis, dan komt alles wel weer goed. Je bent goed bezig, je kunt deze afbloeien alleen je zal wel wat minder aan opbrengst hebben. Afhankelijk van je eigen gebruik, kun je afwegen of waard is of niet.

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: rekken van planten

                              Als je verder geen problemen ziet (beestjes bijv) zou ik deze afbloeien denk ik.
                              Je zult waarschijnlijk de potten wel kunnen blijven zien, maar er gaat wel wat wiet afkomen natuurlijk.
                              Dat licht is niet weg, daar profiteren ze nu van, dus die keiharde toppen komen er wel.
                              Het zal alleen niet helemaal vol komen, 0.5gr/W misschien ?
                              mgoed...keiharde kwaliteit in m'n voorraadpotten zou ik wel mee kunnen leven.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...