Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ideeën voor experimenten met AK47 autoflower

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: ideeën voor experimenten met AK47 autoflower

Aan energie en water ben ik maandelijks ongeveer € 800 kwijt (daar zit geen assimilatielicht bij): naar ik vermoed zal ik heel wat waxinelichtjes moeten plaatsen om mijn nota significant lager uit te laten vallen.
    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
      Aan energie en water ben ik maandelijks ongeveer € 800 kwijt (daar zit geen assimilatielicht bij): naar ik vermoed zal ik heel wat waxinelichtjes moeten plaatsen om mijn nota significant lager uit te laten vallen.
      ik heb het ook niet over je water en je licht he, ik doel hier meer op de kosten die je maakt om je woning te verwarmen. maar goed ik zeg ook niet dat je je huis hiermee vol moet zeggen maar ik weet dat het werkt om een ruimte te verwarmen uit eigen ervaring dus doe ermee wat je wil
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Als ik het over energie heb, bedoel ik daarmee elektriciteit en gas. Voor de goede orde: ik weet dat elektriciteit energie en gas een energiedrager is.

Comment

je maakt het allemaal lastiger dan het is, ik geef gewoon aan dat de potten met waxinelichtjes zouden kunnen helpen met het verwarmen van een ruimte waardoor je de verwarming minder hoog aan hoeft te zetten waardoor je energie bespaart, en ik vraag me wel af of 800 euro ex assimilatielicht niet erg hoog is? ik woon nog bij mijn ouders in huis dus ik betaal die rekeningen niet maar naar mijn idee komen zij bij lange na niet in de buurt van dit soort bedragen mag ik vragen wat jij allemaal doet thuis dat je zulke hoge maandelijkse energiekosten hebt? en belangrijker misschien nog hoe betaal je deze kosten elke maand dan mag je een beste baan hebben de vraag hoe je dit betaald hoef je natuurlijk niet te beantwoorden want dit gaat mij verder niets aan maar ik vroeg me wel af hoe je aan die hoge kosten komt zonder assimilatielicht.

Tot slot wilde ik in dit topic geen discussie starten over energie en wilde ik wat leuke ideeën opdoen voor experimentjes met planten.
          En het stukje "voor de goede orde" was niet nodig geweest hoor ik ga er van uit dat je weet waar je over praat.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Mij lijkt het wel cool om er eentje op de kop te hangen, en te kijken hoe die het doet. Zoals die tomaten die op de kop kunnen groeien.
            Dat is wel te vinden met een beetje googelen

* Als je die grote waxinelichtjes pakt verdubbel je de brandtijd met gemak.
            Hoef je maar twee tot drie keer per dag een nieuw lichtje aan te steken.
            40 in een zak van 16 euro. Da's 40 cent per stuk.
            Stel dat je dit 50 dagen volhoudt, heb je ongeveer 120 van die dingen nodig.
            48 euro stookkosten. Ongeveer. Plusminus.

In een groot huis heb je veel onkosten eh...je moet dat zwembad verwarmen, Mien zit de halve dag in de infraroodsauna, de elektrische open haard is altijd gezellig.
            800 kom ik niet aan, maar de helft red ik wel. Ex water.
            Incl. kweekverbruik. Dat dan weer wel.
            Last edited by QnQ; 30 October 2014, 15:43.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ LR2 ik had je post even over het hoofd gezien, sorry daarvoor maar aangezien QnQ aangeeft dat dit wel te vinden is op google hoef ik dit experiment niet meer te doen

@ QnQ het lijkt me wel een uitdaging om dit te gaan proberen maar weet niet of ik moeilijk ga doen met lichtjes aansteken, want ik denk niet dat ik de tijd heb om gedurende de dag 3x de lichtjes te vervangen en aan te steken i.v.m. werk.
              Maar ik sluit het nog niet uit en misschien dat ik het beperk tot in de avond lichtjes aansteken zodat de koude nachten iets minder koud zijn voor het plantje.
              Wat betreft die 38 euro dat is verwaarloosbaar als het ervoor zorgt dat de plant de winter door mocht komen of in elk geval een groot deel van de winter.

Comment

Ilikebigbuds: onze woning is wat groter dan een doorsnee woning. Voor ik de woning kocht hebben er vier gezinnen in gewoond, nu wonen wij er met twee personen in.
                Ik werk voor een BV, waarvan ik enig aandeelhouder ben, dus de bedrijfsomzet minus de bedrijfskosten is mijn salarisruimte.

Maar dat een waxinelichtje echt veel helpt aan de stookkosten vermag ik niet in te zien.
                Tien gram verbrande waxine levert ongeveer 400 KJ op.
                Als je dat vergelijkt met één kWh die 3,6 MJ oplevert, dan valt de energie van een waxinelichtje daarbij in het niet.
                Eén kWh is dus 900 keer zoveel energie als de energie drie vrijkomt bij het verbranden van tien gram waxine.

Probeer eens één liter water aan de kook te brengen met een waxinelicht: dat zal vermoedelijk niet lukken, maar met een dompelaar van één kWh kookt een liter water binnen twee of drie minuten.

Met betrekking tot mijn opmerking "voor de goede orde": ik verbaas me tegenwoordig nergens meer over. Dus vroeg ik me af of het verschil tussen energie en een energiedrager wel algemeen bekend is.
                Last edited by Kwasimodo; 30 October 2014, 16:17.

Comment

ok, dat is dan duidelijk en over die waxine verbranding waar jij het over hebt is natuurlijk niet accuraat omdat je niet puur de waxinelichtjes brand maar de pot ook nog z'n werk doet en warmte langer vasthoud enz. maar laten we deze waxinelichtjes en energie gesprekken maar laten voor wat het is laten we weer on topic gaan en hopen dat andere mensen nog leuke ideeën hebben

Ik waardeer je aanwezigheid bij mij post hoor kwasimodo begrijp me niet verkeerd, maar door iedere post die je zet voelt het alsof je me wil verbeteren omdat ik iets zeg wat naar jou idee niet klopt dus misschien is dit niet zo bedoelt maar zo komt het wel een beetje over

Nou zoals ik al zei nog een week of 2 en een half en dan kunnen de expirimenten van start gaan!

Ik kan niet wachten maar nu eerst VAKANTIE!!

Comment

Het is mijn bedoeling niet je te verbeteren: ik draag slechts feiten aan die gebaseerd zijn op natuurkundige wetten.

Prettige vakantie toegewenst: dat genoegen heb ik al twintig jaar niet meer gehad, meer dan een weekend of tien per jaar in een hotel, waarbij ik mijn werk meeneem, zit er voor mij niet in.

Succes met je experiment.

Comment

Dat is dan duidelijk, en zoals ik al zei ik waardeer je aanwezigheid in dit topic
                      Bedankt alvast, lekker even naar het warme Thailand nu het weer hier minder wordt.

En ik zou als ik jou was toch eens proberen om een lekkere vakantie te kunnen plannen al is het maar een weekje Spanje.. het doet een mens goed om af en toe zijn zinnen even te verzetten door middel van een ontspannende vakantie.

Het zal wel lastig zijn om vrij te krijgen als ik het zo hoor, anders had je dit wel eerder gedaan maar ik hoop voor je dat je snel wat tijd vrijmaakt om te ontspannen

Comment

Over zeven jaar gaat dat gebeuren: ik ben thans 65 jaar oud en onze dochter wil mijn adviespraktijk over een jaar of zeven overnemen.

Maar ik geniet van het leven hoor: enkele weken geleden nog enorm genoten door minstens een uur naar een kolonie stokstaartjes in een dierenpark te kijken en daarna lekker te gaan eten in de Dolle Griet te Harderwijk.
                        Last edited by Kwasimodo; 30 October 2014, 16:52.

Comment

ah dat is een lekker vooruitzicht, en goed om te horen dat je in elk geval geniet van het leven

Comment

We weten dat hps werkt
                            We weten dat de kassen waar dan ook werken
                            We weten dat c.v. werkt
                            We weten dat een kaarsen gepruts zijn t.o.v. Radiatoren of wat dan ook
                            We willen helemaal niet alle kassen gaan verwarmen net heelichtjes en zaklanpjes als verlichting of wtf dan ook.
                            Het is een f*****n experiment
                            Het gaat helemaal niet over wat we weten dat werkt of niet

Ps een zak kaarsvet in een een pvc buis (diameter 5cm ofzo)gieten van 10cm lang lont erin en klaar
                            En je hebt direct een kaars die een dag blijft branden
                            1kilo kost minder dan 5 euro
                            En is suppermakkelijk mee te werken .
                            2min op laag vuurtje en als lont een touwtje
                            En niet te vergeten een goeie vacantie bigbuds :beer:
                            Last edited by grinderke; 30 October 2014, 20:01.

Comment

@Grinderke Ps een zak kaarsvet in een een pvc buis (diameter 5cm ofzo)gieten van 10cm lang lont erin en klaar
                              En je hebt direct een kaars die een dag blijft branden

We weten dat mensen, die kaarsvet (met lont) in een pvc-buis gieten en daarna de kaars laten branden buitengewoon dom zijn.

Ze beseffen namelijk niet dat pvc door de warmte van de kaarsvlam gaat smeulen en smelten, dat pvc daarbij een enorme roetontwikkeling heeft en dat smeulend pvc enorm stinkt.

Verder beseffen domme mensen niet, dat bij het verbranden van pvc dioxines vrijkomen, die carcinogeen zijn.
                              Last edited by Kwasimodo; 31 October 2014, 09:28.

Comment

Meen je nu echt dat.je niet begreep dat je diekaars achteraf uit die pvc buis moet duwen
                                Als je zelf iets van giet laat je die toch ook niet branden in de mal
                                Een mens eet ook geen taart rechtstreeks uit de taartvorm
                                Last edited by grinderke; 31 October 2014, 10:32.

Comment

Bezig...
                                X