Licht en donker

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • de poli
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Nov 2014
    • 17

    #1

    Licht en donker

    Korting op 420shop
    Hallo,
    ik ben een beginnend binnenkweker. Mijn eerste kweek bevind zich inmiddels op dag 33.
    Gisteren ben ik overgestapt van groeiverlichting naar bloei verlichting (TL)

    Ik las ergens dat ook de lichttijden aangepast moesten worden. Was eerst 18/6 en is nu 12/12.

    Nu hoorde ik dat de 12\12 schakeltijden voor HPS lampen zouden gelden maar niet voor TL.
    Wie weet wat juist is?

    2014-11-21 001.jpg
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: Licht en donker

    Mooie plantjes.
    Maar het licht mag er wel dichter op. Zo een 10cm van de plantjes. En dat met je lampen kan perfect onder tl alleen zal je zoveep oogst niet hebben als onder hps.

    Thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • de poli
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Nov 2014
      • 17

      #3
      Re: Licht en donker

      Bedankt voor je advies Thugz.
      Ik heb de lampen er wel dichter boven hangen dan op deze foto, zodat ik de foto kon nemen.
      Ik zal de afstand in de gaten houden.

      Groet
      de poli

      Comment

      • thugz
        Amazing Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4284

        #4
        Re: Licht en donker

        Hoe staat het ermee?
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment

        • Shiva Ketama
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2014
          • 867

          #5
          Re: Licht en donker

          12/12 schakeltijden gelden voor alle lampen, tenzij je met autoflowers kweekt.

          Denk qua dieptestraling dat je tekort gaat komen. Zijn nu al redelijke planten en straks zijn ze nog een pak groter.

          Als je horizontale lampen gebruikt moet je ook horizontaal je plant kweken om zoveel mogelijk licht overal te krijgen.

          Maar als beginnend kweker kan je best een aantal keer gewoon plantjes kweken om erna verschillende kweektechnieken te leren.


          Veel kweekplezier gewenst alvast.

          Comment

          • de poli
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • Nov 2014
            • 17

            #6
            Re: Licht en donker

            Oorspronkelijk geplaatst door thugz
            Hoe staat het ermee?
            De voortgang lijkt goed. Ik vermoed dat ik moet gaan toppen. Ik zit inmiddels op de vijfde node.
            2014-11-22 006.jpg2014-11-23 006.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama
            12/12 schakeltijden gelden voor alle lampen, tenzij je met autoflowers kweekt.

            Denk qua dieptestraling dat je tekort gaat komen. Zijn nu al redelijke planten en straks zijn ze nog een pak groter.

            Als je horizontale lampen gebruikt moet je ook horizontaal je plant kweken om zoveel mogelijk licht overal te krijgen.

            Maar als beginnend kweker kan je best een aantal keer gewoon plantjes kweken om erna verschillende kweektechnieken te leren.


            Veel kweekplezier gewenst alvast.
            Hallo Shiva Ketema,

            bedankt voor je commentaar en adviezen.

            Ik maak gebruik van de White Widow. Dus het schakelschema 12/12 is voor mij minder geschikt.
            Ik merkte ook dat de temperatuur bij 12/12 wat daalde en dat de luchtvochtigheid toenam.

            Ik ben inmiddels weer overgeschakeld op 18/6.
            Ik hoop dat mijn escapade de plantjes niet al te veel kwaad hebben gedaan.

            Groet,
            de poli

            Comment

            • BuTTonBaSHer
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2014
              • 238

              #7
              Licht en donker

              18/6 = groei
              12/12= bloei

              Tenzij het autoflowers zijn, wat ik nergens van af kan leiden.

              Dus hoe vervelend die tijd voor jou ook is, je zal toch moeten.

              Comment

              • de poli
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Nov 2014
                • 17

                #8
                Re: Licht en donker

                Oorspronkelijk geplaatst door BuTTonBaSHer
                18/6 = groei
                12/12= bloei

                Tenzij het autoflowers zijn, wat ik nergens van af kan leiden.

                Dus hoe vervelend die tijd voor jou ook is, je zal toch moeten.
                Hallo BuTTonBaSHer,

                bedankt voor je reactie. Ik ben vergeten om erbij te zetten dat het autoflowers zijn, dus als ik het goed begrijp kan ik het schema 18/6 aanhouden.

                Groeten,
                de poli

                Comment

                • Shiva Ketama
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jan 2014
                  • 867

                  #9
                  Re: Licht en donker

                  Dan 18/6 aanhouden bij auto's. Heb je nog budget over voor zo een lichtbalkje? Ik zou er wat versterking bijhangen maar is gelijk je zelf wil. Licht is gewicht.

                  Comment

                  • de poli
                    Junior Stoner
                    Nieuw Lid
                    • Nov 2014
                    • 17

                    #10
                    Re: Licht en donker

                    Hoi Shiva Ketama,

                    bedankt voor je bevestiging.
                    Ik ga zeker eens kijken of er een 2e lichtbak af kan. Per slot van rkening is het ook bijna Sinterklaas

                    Comment

                    • JohnnyHaze
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2012
                      • 912

                      #11
                      Re: Licht en donker

                      hoeveel is die je nu hebt? als je 2x75 hebt en dan er nog een 2x75 naast hangt kun je toch zeker een mooie 100-150 gram oogsten
                      zonde om bijvoorbeeld maar 50watt erboven te hangen als je net mooi je hok vol hebt, als je 2x zoveel licht erboven hangt heb je in principe een extra kweek

                      Comment

                      • de poli
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Nov 2014
                        • 17

                        #12
                        Re: Licht en donker

                        Hoi JohnnyHaze,

                        bedankt voor je reactie. Ik gebruik op dit moment inderdaad 2x 75. Ik ga die extra set maar bestellen.
                        Groet,
                        de poli2014-11-22 001.jpg

                        Comment

                        • Iemand uit de buurt
                          T.H.C. Master
                          MemberLucky Member
                          • Dec 2012
                          • 545

                          #13
                          Re: Licht en donker

                          Dus draai je met 4x 75 watt ? Dat is 300watt samen, waarom geen 250watt hps dan ? Je bespaard hiermee 50watt per uur, en je zal een beter resultaat gaan behalen in de bloei periode.

                          Comment

                          • de poli
                            Junior Stoner
                            Nieuw Lid
                            • Nov 2014
                            • 17

                            #14
                            Re: Licht en donker

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt
                            Dus draai je met 4x 75 watt ? Dat is 300watt samen, waarom geen 250watt hps dan ? Je bespaard hiermee 50watt per uur, en je zal een beter resultaat gaan behalen in de bloei periode.
                            Hallo Iemand uit de buurt,

                            bedankt voor je reactie en je advies.
                            Ik ben een beginnend kweker en moet dan ook nog een hoop leren. Ik kreeg op dit forum het advies om over te stappen op 2 armaturen.
                            Wat ik over HPS heb gelezen wekte de indruk dat dit brandgevaarlijker is als TL. Als ik naar de prijzen van de armatuur kijk is deze ook aanmerkelijk hoger zo'n Euro 150,00 en dat nog zonder lamp welke eveneens duurder is als een TL.

                            Nu mijn eerste kweek ga ik opnieuw bekijken of HPS niet de voorkeur geniet.

                            Groet,
                            de poli

                            Comment

                            • Iemand uit de buurt
                              T.H.C. Master
                              MemberLucky Member
                              • Dec 2012
                              • 545

                              #15
                              Re: Licht en donker

                              Je investering is wat hoger, dat klopt. Echter zul je merken dat je opbrengst ook hoger zal worden, dus dat compenseert zich prima. HPS is niet gevaarlijker dan TL kwa brand gevaar. Echter moet men wel alles goed aansluiten en het gebruik van een auto blus systeem is ook geen overbodige luxe: het blijft mensen werk....

                              Wat kost 1x een 75watt Turbo TL ? Als je dat dubbel neemt + 4 lampen bloei en 4 groei vraag ik me af wat goedkoper is Ik denk dat men je advies gaf omdat je er al 1 heb hangen, en daarvan uit gaande dat je hier voor koos. Je kunt best een plant af bloeien op TL, alleen het resultaat is echt nihil.

                              Comment

                              Bezig...