Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

    Korting op 420shop
    Hallo beste vrienden,

    Laatst heb ik een complete kweektentset gekocht.
    Alles is inmiddels mooi aangesloten maar de Ignitor op de ballast doet raar. (600watt)
    blt_pro_gear_ballast_600_watt_vsa.png
    Hij maakt een brommend geluid en aan de onderkant bij de schroef zit een kleine opening en daar zie ik dan blauwe vonk constant in branden.
    De HSP lamp (600 Watt) gedeeltelijk blauw maar verlicht de tent dus niet.
    Als ik hem voor een aantal extra seconden aanlaat zie ik af en toe dat de lamp toch aan wil springen in de vorm van een flits waarin het blauwe licht in de lamp naar het einde van de lamp doorstroomt.
    Hoe langer ik hem aanraak hoe vaker dit lijkt te gebeuren ik heb hem nog niet voor een paar minuten achter elkaar aangehad simpelweg omdat ik dat niet durf.

    Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
    Ik heb al gelezen over dat mensen het brandgevaarlijk vinden ik ga deze ballast in een metalen kluisje zetten dus dat zit wel snor.

    Moet ik gewoon even langer wachten of is hij kapot en moet ik hem gaan omruilen bij de gs?

    Nog even mijn complimenten over dit geweldige forum! Grandioos de hoeveelheid info's!

    Gegroet vanuit de toekomst,
    Xidijo

    #2
    Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

    een foto van hoe je hem hebt aangesloten?
    maar zeker niet meer aanzetten voor dit is opgelost of je hebt geen huis meer
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

      omruilen voor een Elt vsa

      Comment


        #4
        Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

        Paar tientje erbij EVSA stekker erin en draaien.

        Comment


          #5
          Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

          Neem een gesloten vsa met hogere IP-waarden zodat die beter beschermd is. Zo open systemen vind ik nooit leuk om te zien.
          Het ziet er me wel zeer duidelijk uit om hem aan te sluiten. Brommen doet een vsa altijd wel wat.

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

              Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
              een foto van hoe je hem hebt aangesloten?
              maar zeker niet meer aanzetten voor dit is opgelost of je hebt geen huis meer
              Bedankt voor alle snelle reacties.
              Ik heb hem alsvolgt aangesloten:
              eti6j5.jpg

              2e3cp7a.jpg

              2ai2bgz.jpg

              2nh3o1w.jpg

              En als laatste een foto om te laten zien waar de vonk achter zit als hij aanstaat.

              20f6j3n.jpg
              Dus in dat ronde torentje met ignitor erop geschreven.
              Deze zit met een schroef bevestigd aan de onderkant.
              Als hij aan staat kan ik een blauwe vonk zien door de opening bij de schroef onder.
              Is dit normaal?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              De lamp brand heel flauwtjes. Dus eigenlijk moet ik hem wat langer aanlaten?
              Kan ik er dan het beste even bijblijven en hoe lang duurt dat gemiddeld.
              BVD dank

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Ik heb nu de spanning er zon 30 min opgelaten en de lamp doet nog steeds niet meer dan een klein flauw blauw lichtje tonen.
              Ik zal de growshop maar eens bellen en hopelijk hebben jullie nog tips.

              Comment


                #8
                Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

                Koop een evsa ben je van al dat gevaarlijke gedoe af.
                Mocht je toch bij een vsa blijven hang die niet in je tent maar erbuiten aan een betonnen/stenen muur of liggend op een stoeptegel.

                Comment


                  #9
                  Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

                  Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                  Koop een evsa ben je van al dat gevaarlijke gedoe af.
                  Mocht je toch bij een vsa blijven hang die niet in je tent maar erbuiten aan een betonnen/stenen muur of liggend op een stoeptegel.
                  Bedankt voor de tip ik zit nu alleen even krap bij kas dus zal het toch maar even met de VSA moeten doen.
                  Heb je enig idee wat er mis kan zijn?

                  Comment


                    #10
                    Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

                    Nee heb ook weinig verstand van die dingen ik hou zelf niet van open elektra.
                    Denk dat je beter langs de growshop kunt gaan.
                    Ze zullen wel een andere meegeven.
                    Het merk ELT zie je wel veel dus misschien eens daar om vragen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

                      Plug and grow lamp ! gemakkelijk en veilig !

                      Comment


                        #12
                        Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

                        Inmiddels heb ik dit al opgelost het bleek dat het kabeltje bij de lampenkap er niet goed was ingedrukt.
                        Had wel verwacht dat zoiets goed gedaan werd voor levering.

                        Kan een slotje op.

                        Comment


                          #13
                          Re: Ignitor Ignite niet??!! 600 watt ballast; lamp gaat niet aan

                          Het beste sluit je je bedrading rechtstreeks aan in je fitting en niet aan dat blokje die willen wel eens in de fik vliegen namelijk.

                          Comment

                          Bezig...
                          X