Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groei-bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    groei-bloei

    Korting op 420shop
    hello,
    men plantjes zijn nu na 1week allemaal tss 15en20cm hoog, wanneer is het ideaal om
    ze van 18naar12u licht te zetten? En groeien ze nog in de bloeiperiode? geef ik ze altijd even veel water en pas ik gewoon de voeding volgens schema aan?of krijgen ze meer-minder water?
    thx

    #2
    Re: groei-bloei

    hey,

    ze overzetten in bloei is voor velen afhankelijk van hun ruimte die ze tot beschikking hebben, hoe kleiner de ruimte hoe minder groei ze ze geven.

    hou er rekening mee in den bloei dat ze nog 2 tot max 4tal weken kunnen doorgroeien, meestal is dit wel maar week of twee.

    mss uw maten van uw hok en verlichting is posten, dit vergemakkelijkt het voor ons om te antwoorden.

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: groei-bloei

      heb een tent van een vierkante meter (2m hoog) en er staan 10plantjes in
      lamp van 600W.. tss lamp en plan nog 130cm..

      Comment


        #4
        Re: groei-bloei

        In welke potmaat staan ze ? Ben je van plan op ze uit te toppen ? Groei je op grond ? Alle info is welkom .

        Een zaadplant kan nog enorme groeischeuten hebben in de eerste twee a vier weken bloei, zodat iedere plant een verschil in hoogte zal hebben naar het einde der bloei toe. Indien je zou toppen zouden ze min of meer gelijk blijven.
        Ik heb zaadplanten die met drie dagen voorgroei nog een meter en meer geworden zijn terwijl er ook bij waren die maar tot een halve meter kwamen dit heeft me wel kopzorgen bezorgt en veel knutselwerk. Aan jou de keus .

        Grtz

        Comment


          #5
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: groei-bloei

            Mooie plantjes :o staan er gezond bij, in welke grond staan ze ?

            Mocht dit mijn opstelling zijn verhuis ik de middenste plant naar links zet die kleinste in het midden. Doe de hoofdtoppen eraf, laat nog 4 a 7 dagen voorgroeien en dan in bloei .

            Maar is niet mijn opstelling

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: groei-bloei

              thx, is geweldig om ze te zien groeien, ga elk uur kijken..nog even en
              gebruik atami licht mix..
              is er een bepaalde manier om te toppen?en hoever mag ik knippen?

              Comment


                #8
                Re: groei-bloei

                Net onder de onderkant van het bovenste Bloempje nijp je de top eruit. Nijpen en daar bedoel ik mee, tussen twee nagels van je vingers. Zo is het wondje dat je maakt veel kleiner dan als je het met een schaar zou doen . Persoonlijk top ik ze ook liefst uit op het moment dat het licht aan is omdat de sappenstroom het wondje dan rap doet dicht groeien.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: groei-bloei

                  ok thx for feedback.. ik hou jullie op de hoogte..

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: groei-bloei

                      Ik ga wachten op je fotos om te oordelen want begrijp je niet goed, gelieve niet te knippen . Alvast blij te horen dat het goed gaat.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: groei-bloei

                        Bedoel je ''dieven'' ?

                        Dieven is het weghalen van okselscheuten,zodat alle bladeren meer licht krijgen.
                        Okselscheuten zijn de takjes die groeien in de oksels van de plant, de plek waar een tak uit de stengel komt. Of het echt nodig is, weet ik niet. Het schijnt beter te zijn...
                        Veel gestelde vragen over het forum

                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #13
                          Re: groei-bloei

                          hier de foto's, zijn maar 10plantjes maar blijkbaar teveel voor 1vierkante meter ze groeien nog en hangen al helemaal ineen..misschien is dit niet erg?? hier de foto's (toch mooi of niet?)
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: groei-bloei

                            Die zijn mooi gegroeid. Staan die nu in bloei ?

                            Ik zou er niet teveel in knippen, mischien de onderste zijvertakingen beetje weg snoeien, dan word het onderaan een beetje overzichtelijker en kan je de potten met je aarde iets duidelijker zien.

                            Denk eraan voor iedere weg gesneden deeltje van de bovenkant komen twee nieuwe takjes in de plaats.

                            Mocht je nog niet in bloei staan, het word tijd want anders ga je een heel oerwoud krijgen. En neen, tien plantje zijn niet teveel mits een klein beetje minder lang voor groeien.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: groei-bloei

                              ze krijgen nu net 5dagen 12/12 licht en de voeding voor bloei.. heb ook de lamp laten zakken..

                              Comment

                              Bezig...
                              X