Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met watercirculatiepomp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    probleem met watercirculatiepomp

    Korting op 420shop
    hallowhallow

    Ik heb een probleem met de circulatiepomp in het watervat. Na een paar maanden gebruiken komt er een soort slib op de roostertjes en krijg ik witte schilfers in het water. Er komt ook een soort slijmlaag aan de binnekant van het vat.

    Het water in mijn buurt is ook vrij hard (dus met veel Ca erin).

    En dit is de waterpomp die ik gebruik:

    http://www.aquariumnederland.nl/tetr...7517c5bc89e967


    Weet iemand wat ik hieraan kan doen, heb al gelezen over een soort extra zuurstofpomp in het water ? Of kan ik iets toevoegen aan het water ? Alle hulp is welkom !

    #2
    Re: probleem met watercirculatiepomp

    Hoe lang laat je dat water staan dan? Zonder luchtpomp heb je met een paar dagen inderdaad een flinke populatie van allerhande boosaardig spul.

    Als de pomp zo omhoog spuit dat je een "bult" in het oppervlak van het water krijgt dan zou daar ook voldoende zuurstof door in het water moeten komen.

    Als je niet biologisch kweekt dan zou een alternatief zijn om er waterstofperoxide erin gooien. Als je dat elke paar dagen doet dan blijft het water ook gewoon schoon. Als je de concentratie laag houdt dan hebben de planten er verder geen last van. Kan ze zelfs wat extra zuurstof geven. Bij een biologische kweek kan dat dus niet, want dan zou je juist de schimmels, bacterien of wat voor organismes je hebt toegevoegd aan je medium, ook dood maken.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: probleem met watercirculatiepomp

      O3, UV en salicylzuur helpen inderdaad.
      Maar je zal af en toe ook moeten schoonmaken.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: probleem met watercirculatiepomp

        Yep, Iets anders kan ik ook niet verzinnen.

        Maar dan zit er nog meer in dat vat, buiten alleen water.
        Die verontreiniging moet ergens vandaan komen.

        Ik heb na 2 maanden gebruik pas wat heel lichte alg aanslag op de bodem van m'n vaatje, en dat water staat gewoon stil, geen pomp en geen beweging.
        Alleen wat fosforzuur en dripclean.

        Toen ik testte met citroenzuur had ik trouwens binnen een paar dagen al rommel door het water zweven.
        Dat is niet geschikt voor in een vaatje.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: probleem met watercirculatiepomp

          kan het veel kwaad als je dagelijks vers water uit de kraan geeft ? want hier zit nog chloor in heb ik gelezen.

          Comment


            #6
            Re: probleem met watercirculatiepomp

            In Nederland mag er al jaren geen chloor gebruikt worden om het kraanwater te desinfecteren.

            Nog steeds is het wel handig om het even te laten staan, want anders is het veel te koud.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment

            Bezig...
            X