ontkiemen?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Stinnes
    Retired
    • Feb 2009
    • 40

    #1

    ontkiemen?

    Korting op 420shop
    Hellow,

    ik heb mijn 5 zaadjes in vochtige watjes gelegd en ze in een soepkommetje gestoken. Deze kom heb ik afgespannen met doorschijnende folie.

    Nu was mijn vraag, moet ik deze in het donker of in het licht zette?
  • haze'o'lator
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 1273

    #2
    het beste is om ze in het donker te zetten met een temperatuur van rond de 20gr.

    als je zaadje ontkiemd en de penwortel komt eruit dan mogen ze volledig in de grond gestoken worden op een diepte van 1 a 2cm

    wortels kunnen geen licht verdragen daarom dat we ze meestal in het donker laten ontkiemen maar er zijn er ook die het gewoon in het licht doen...

    grtzzz

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Donker, op 'n warm plekje het liefst

      Wel zou ik enkele gaatjes in het folie prikken, zodat het niet helemaal luchtdicht is.


      Edit; Haze 'o' lator was me voor.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • haze'o'lator
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 1273

        #4
        no problem weedy,dat van die gaatjes in de folie was ik vergeten...

        thx

        grtzzz

        Comment

        • Stinnes
          Retired
          • Feb 2009
          • 40

          #5
          Ah ok thanks, dan zal het de kleerkast worden.

          Hoeveel keer per dag denk ja dat ik de wattekes ongeveer denk je dat ik ze moet besproeien die wattekes?

          Comment

          • Weedy
            Ultra Grower
            420 MemberLucky Member
            • Jul 2008
            • 2248

            #6
            Gewoon zorgen dat ze voldoende nat zijn.

            Ik deed het tussen papier; onderste laag keuken papier goed nat, daar de zaadjes op neerleggen, dan nog een laag papier erover heen en deze ook nog nat maken.

            Ik keek elke dag 1x, en dan maakte ik de onderste laag weer goed nat, en zorgde dat de bovenste ook gewoon goed vochtig bleef
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment

            • Stinnes
              Retired
              • Feb 2009
              • 40

              #7
              ah ok, thanks allemaal.
              en nu maar hopen dat ze uitkomen he.

              Grtz... Stinnes

              Comment

              • haze'o'lator
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 1273

                #8
                zotte zin...

                en normaal komen ze wel uit,of het moest een slechte kwaliteit van zaden zijn...

                grtzzz

                Comment

                • Weedy
                  Ultra Grower
                  420 MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2248

                  #9
                  Vast wel, welk zaad heb je? (En waarvan?)

                  En geen dank, daar zijn we natuurlijk voor
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  • Stinnes
                    Retired
                    • Feb 2009
                    • 40

                    #10
                    amnesia

                    Royal Queen Seeds
                    Last edited by Jointjedraaien; 9 July 2011, 01:46.

                    Comment

                    • haze'o'lator
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 1273

                      #11
                      wel een goed merk,maar geen gemakkelijke soort voor mee te beginnen...

                      amnesia is ook een langbloeier,die zal wel tussen de 13 en 15 weken moeten bloeien?
                      maar dat staat normaal gezien wel op de verpakking!

                      grtzzz

                      Comment

                      • Stinnes
                        Retired
                        • Feb 2009
                        • 40

                        #12
                        ja als ik dat had gewete had ik met iets makkelijker begonne, maar heb ze nu en zal er maar mee doorgaan.

                        Tijd speelt geen rol, zit vanaf 9 maart, 2 maanden op ziekenkas.. Hehehe
                        grtz

                        Comment

                        • haze'o'lator
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 1273

                          #13
                          oei das wel minder ja!

                          dan zulde veel tijd hebben om me de plantjes door te brengen

                          gade er ook een verslag van maken op het forum?

                          grtzzz

                          Comment

                          • Stinnes
                            Retired
                            • Feb 2009
                            • 40

                            #14
                            ja wil gerust een verslag maken op het forum!!!

                            ga mijn volledige beginnerservaringen posten. hehehe

                            Grtz...

                            Comment

                            Bezig...