Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aantal lampen en planten in ruimte

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

aantal lampen en planten in ruimte

Korting op 420shop
    hallo iedereen

nu ik ga uitbreiden naar een ruimte van 3 bij 4 vraag ik me af hoeveel lampen ik hier kan gaan hangen om temperatuur redelijk te kunnen gaan houden en hoeveel planten ik hier kan laten gaan groeien heb nu altijd 9 platen onder 1 lamp zat nu zelf te denken aan 3 lampen van 600 watt en dan 27 of 36 planten en wat hoeveel m2 afzuiger ben ik nodig heb er 1 van 350m2

greetz

Kan je je ruimte zo indelen dat je 3 stroken hebt?
    2 stroken met elk 2 x 600 watt en 1 strook in het midden, zodat je makkelijk bij je planten kan.
    4 x 600 watt = 2400m. Een 2000m³ is volgens mij genoeg voor de uitblaas.
    Hoeveel planten? -->hoe groot laat je ze worden?

Greetz,
    zion

Comment

heb eingelijk alleen ruimte voor 1 strook omdat ik met de deur er naar toe zit zal ongeveer 3 meter breed kunnen bij 1.20 of in een L vorm dan heb ik eingelijk 1 vak van 3 bij 1.20 en nog een van 1.20 bij 1.20 er tegen aan vorige oogsten waren mijn planten 80 cm hoog

Comment

Ja L vorm werkt ook perfect. 3 x 600watt is dan de goede opstelling, inderdaad.
        2000m³ afzuig is dan voldoende. Let wel, als je kamer aan de zuidkant van het huis/appartement staat kan de temperatuur hoog oplopen in de zomer.

Greetz,
        zion

Comment

je kan je hele kamer gewoon vol gooien als je wil en gewoon 6 flywings met 600 watt bulp erin dat gaat als een tiet doen wij ook op 3 bij 4 kan je makkelijk 100 plante kwijt

Comment

en voor de warmte gewoon een ven die warme lucht blaast ik heb de kamer bij dag en n8 op 28 graden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door m1k3 View Post
              je kan je hele kamer gewoon vol gooien als je wil en gewoon 6 flywings met 600 watt bulp erin dat gaat als een tiet doen wij ook
              Dat kan je doen. Maar dan blijft er wel geen loopruimte meer over.
              Nu hangt het allemaal van wat zcool15 verkiest. Als hij echt zoveel mogelijk opbrengst behalen is dit de beste optie.
              Maar wil hij niet de hele tijd zitten klooien om bij zijn plantjes te kunnen dan is het toch beter om wat 2m² vrij te houden.

Oorspronkelijk geplaatst door m1k3 View Post
              op 3 bij 4 kan je makkelijk 100 plante kwijt
              Heb al vaak van ervaren kwekers mogen horen dat de stelling van "hoe meer planten ik in een ruimte stop, hoe meer opbrengst ik heb" onzin is.
              Het maakt niet uit of je er nu 8 per m² zet of slechts 4.
              As je planten groeien proberen zij een zo groot mogelijk bladerdek te "maken", om op die manier zoveel mogelijk zonlicht op te vangen.
              De energie van onze zon gebruiken zij voor het proces fotosynthese.
              Heb je je planten getopt of gefimt dan heb je een mooie sea of green. Heel je ruimte is mooi gevuld met het groene.
              Je hebt met 4 plantjes dezelfde opbrengst als met 8 plantjes. Wat de helft minder werk betekent.

Greetz,
              zion
              Last edited by zion; 8 March 2009, 21:48.

Comment

hangt ook af van de grootte van je potten ik heb onder 1 600 watt lamp 50 planten in 5 literpotjes

Comment

Bezig...
                X