Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dutch air pot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dutch air pot

    Korting op 420shop
    Hallo! Growers, iemand van jullie bekend met de dutch air pot? Vraag me af of het effect duidelijk merkbaar is als men deze pot gebruikt.

    Ook las ik over een automatisch bewateringssysteem, stroomloos. Ben het merk even kwijt.. Dat werkte met keramische kegels die water loslaten als de grond droog is. Iemand daar ervaring mee?

    K top!

    #2
    Re: Dutch air pot

    Op icmag staan wat ervaringen van een paar jaar geleden met die potten.
    Je zult wel wat moeten experimenteren met water geven, de buitenkant droogt veel sneller op, en de LV in de kweekruimte kan ook wat oplopen.

    Dat bewateringssysteem heet Blumat en wordt door diverse kwekers op JD gebruikt.
    Die keramische kegel geeft geen water, het is een soort drukvat.
    Als de grond droog wordt ontstaat onderdruk op het water in de kegel en beweegt een klepje dat normaal het slangetje afsluit waar water uit komt.
    Wordt de grond natter, gaat de druk van de kegel, en klemt die het slangetje weer dicht.
    Je kunt niet alle voeding soorten en merken gebruiken met dit systeem. De voeding moet geschikt zijn voor druppelaars. (geen bio voeding dus)

    QNQ033.jpg QNQ032.jpg QNQ101.jpg
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Dutch air pot

      Fijne reactie QnQ, thanks!

      Ben nog niet overtuigd van de air pot. Kan ik net zo goed gaten in de zijkant van een standaard plastic pot boren lijkt me. en het is toch een behoorlijke investering.

      Dat wat je zegt over de voeding bij een Blumat systeem is erg interessant. Dat soort botlenecks zijn goed om van tevoren te weten. Wat ik me wel nog afvraag, ik kweek nu met een bijna dagelijkse controle. Zou het mogelijk zijn om met zo'n systeem een kweek te doen met maar 2 keer per week de planten controleren (ipv dagelijks)?
      Last edited by krabati; 8 January 2015, 10:21.

      Comment


        #4
        Re: Dutch air pot

        Je planten dagelijks controleren om water te geven zal niet nodig zijn met blumats. Is ideaal als je een weekje op vakantie gaat ofzo of weg in het weekend.

        Comment

        Bezig...
        X