Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zadenkweek gelijk op 12-12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zadenkweek gelijk op 12-12

    Korting op 420shop
    Ik wil mij gaan bezig houden met het kweken van zaad. Is het verstandig om de planten gelijk op 12-12 te zetten om op deze manier tijd te winnen. Of gaat dit erg ten kosten van de kwaliteit en/of kwantiteit? En wat zouden de mogelijke gevolgen zijn?

    #2
    Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

    beste dqseeds ik heb in het verleden ook met direct 12x12 te gaan met zaad maar de meeste soortjes hebben hier toch een beetje moeilijk mee [behalve dan de autoflowers , wat is de reden dat je dit wil gaan proberen ,als ik vragen mag ,waarschijnlijk ruimte tekort maar ik ga je zeker volgen

    Comment


      #3
      Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

      Ik dacht eerder aan het reduceren van de tijd. Ik wil mij gaan bezig houden met apparte zaden zoals duckfoot en australianbastard. Maar na aardig wat lees werk ben ik tot de conclusie gekomen dat het veel tijd kost om een soort stabiel te krijgen, dus daarom de vraag.
      Last edited by dqseeds; 8 January 2015, 20:20.

      Comment


        #4
        Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

        ik merk al dat je totaal geen verstand hebt van zaadkweken
        jij laat alles met elkaar sexen en je hebt zaad en dat wil je gaan verkopen!!!

        zaadkweken is meer als 'n plant bestuiven.
        ben jij die verkoper die op growshopmarkt adverteerd onder de naam DQ seeds toevallig?
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

          zonder voorgroeien gaat niet echt goed lukken
          anders ga ke niet zien welke plantjes de sterkste zijn en welke slapper en gaan er van die mini plantjes ook niet bepaald veel zaden van komen.
          Last edited by grinderke; 8 January 2015, 21:05.

          Comment


            #6
            Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              #7
              Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

              Wat grinderke zegt

              Sent from my C2105 using Tapatalk
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

              Comment


                #8
                Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                ik merk al dat je totaal geen verstand hebt van zaadkweken
                jij laat alles met elkaar sexen en je hebt zaad en dat wil je gaan verkopen!!!

                zaadkweken is meer als 'n plant bestuiven.
                ben jij die verkoper die op growshopmarkt adverteerd onder de naam DQ seeds toevallig?
                Och! Dus iedereen moet wetend zijn en er mogen geen vragen gesteld worden. En nee ik ben niet die ene dqseeds op die ene site.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door grinderke View Post
                zonder voorgroeien gaat niet echt goed lukken
                anders ga ke niet zien welke plantjes de sterkste zijn en welke slapper en gaan er van die mini plantjes ook niet bepaald veel zaden van komen.
                klinkt logisch, mijn vraag is beantwoord. Dankjewel!

                Comment


                  #9
                  Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                  Goeie zaden maken om aan anderen te geven of zelfs verkopen is inderdaad wel wat treden hoger op de ladder.
                  Zo te zien sta je nog op de grond, moet je zelfs nog een ladder gaan pakken.
                  Je hebt ook nog nooit een plantje gekweekt ?
                  Je hebt nog een lange weg te gaan .. dat geeft niks, zo zijn we allemaal begonnen.
                  Sommigen met wat minder attitude misschien, maar da's persoonsgebonden.

                  Aight, ik zal het even snel globaal opsommen, eigenlijk komt er nog veel meer bij kijken natuurlijk.
                  Hopelijk heb je veel geduld, en een aantal kweekruimtes, want dat zul je nodig hebben.

                  Je wil ze meteen op 12/12 zetten, maar waar ga je op selecteren dan ?
                  Je gaat natuurlijk beginnen met pakkembeet 100 zaden, da's wel het minimum als je van scratch begint. Reguliere natuurlijk, fems zijn uit den boze en niet geschikt om zaad mee te maken.
                  Die 100 zaden ga je gebruiken om die ene supervrouw te zoeken die aan al je eisen voldoet.
                  Groeiwijze, opbouw, internodes, nodes, stressgevoeligheid, wortelontwikkeling, resistentie, geur, en natuurlijk smaak zijn bijvoorbeeld een paar voorwaarden waarop je kunt selecteren.
                  Is het gelukt, en heb je die ene gevonden, ga je de stekken van deze gebruiken om de eerste generatie zaden mee te maken.

                  Heb je al een vaderplantje, of moet je daar ook nog aan beginnen ?
                  Die selecteer je ook op dezelfde dingen als de vrouw, behalve de smaak natuurlijk, of je moet op zo'n tros ballen gaan zitten knabbelen.
                  Van deze gebruik je natuurlijk ook een aantal stekken afhankelijk van de grootte van de ruimte en het aantal vrouwen wat bestoven dient te worden.

                  Affijn, dan het bekende verhaal wat iedereen wel weet, mannetjes en vrouwtjes, stuiffiestuiffie en voila, opeens heb je een hele ruimte vol vrouwen en dikke vette toppen vol zaad.

                  Dat is de eerste generatie.

                  Van die zaden pak je er weer 100 of meer, en ga je het hele selectieverhaal nog eens dunnetjes over doen.
                  De man die je de eerste keer gebruikt hebt kun je blijven gebruiken, (dus blijven stekken en in groei houden) die hoef je niet elke keer opnieuw te zoeken.

                  Bij de vrouwen wel dezelfde selectie blijven maken, dus qua groeiwijze, opbouw, internodes, nodes, stressgevoeligheid, wortelontwikkeling, resistentie, geur, en natuurlijk smaak blijf je dezelfde eisen aanhouden.
                  Als je iets anders tegenkomt met een geur die eruit springt bijvoorbeeld, hou je die apart om over 2-3 jaar als deze klaar is, de volgende pheno-soort mee te maken.
                  Goed we waren aan het selecteren, tweede kweekje...alles nog een keer doen.

                  Mooi, mooi...zolang je geen herma's of rare dingen tegenkomt in je geselecteerde planten gaat het goed.

                  Dat verhaal blijf je dan 3-4-5-6-7 keer doen en dan kun je er wel vanuit gaan dat je een stabiele soort hebt.
                  Kijk naar de planten. Als je 100 plantjes hebt staan en ze zien er allemaal exact hetzelfde uit aan het begin en einde van de bloei dan ga je goed.
                  Je hebt immers al die generaties op dezelfde criteria geselecteerd, en naarmate je door selecteert zul je steeds meer dezelfde pheno's zien.

                  Mocht je tijdens dat hele circuit opeens een herma, of ballen, of iets tegenkomen wat niet de bedoeling was, dan moet je een stap terug gaan in je schema, misschien wel twee of misschien helemaal opnieuw beginnen.

                  Of de soortjes die je bij elkaar gooit ook bij elkaar passen heb je natuurlijk voor deze tijd al uitgezocht.
                  Je hebt de hele ouderlijn van de soort die je wilt gebruiken al onderzocht, je weet welke kruisingen ervan bestaan en kent de genetische kenmerken van de hele familie.

                  Dan doe je het goed, en wens ik je veel succes.
                  Misschien kom ik wel eens wat zaden kopen bij je over een paar jaar.
                  Ga je een verslag maken op JD ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                    mooie uitleg Q!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                      - QnQ zeeeeeeeer mooie uitleg
                      - ben ervan geschrokken wat dit allemaal inhoud.
                      - ik hou het bij fem zaad

                      - Grts Amazing

                      Comment


                        #12
                        Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                        Ja. Je moet hier ook echt ruimte en geld voor vrijmaken. En vergeet tijd niet! Want als alles goed gaat zoals QnQ zegt duurt het tussen de 2 en 5 jaar om een prachtige soort te ontwikkelen. Niet 1x bestuiven en klaar. Dat kan natuurlijk wel als je dezelfde soort gebruikt (zelfde zaden).

                        Comment


                          #13
                          Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                          stuifiestuifie en viola

                          Comment


                            #14
                            Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                            Zoals ik al eerder zei heb ik al het een en ander gelezen op dit forum en soortgelijke forums. Ik kweek nu ongeveer 4 jaar maar wilde nu serieus een zadenkweek starten. En dat een gelijknamige personage op een andere site onder dezelfde naam zaden verkoopt betekend niet gelijk dat ik diegene ben.

                            uiteindelijk wil ik de zaden ook gaan feminiseren.

                            @QnQ bedankt voor je korte samenvatting!

                            Comment


                              #15
                              Re: Zadenkweek gelijk op 12-12

                              veel succes! ga je er een verslagje van bij houden?
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X