Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wel of niet toppen in kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wel of niet toppen in kweektent

    Korting op 420shop
    Hallo vrienden.

    Ik wil dingen misschien anders gaan aanpakken in men tentje.

    Tot op heden heb ik altijd amnesia stekken gekweekt en deze ongeveer 4 dagen voorgegroeid en bij 15 cm getopt.

    Omdat dit over het algemeen voor een gigantisch oerwoud van takken zorgt met mega veel zijtakken waar eigenlijk altijd alleen maar kleine fluf topjes aan komen (Onderaan komt minder licht) wil ik eigenlijk de plant een keer niet toppen.

    Ik heb al heel wat gezocht maar kan er niet echt goede info over vinden. Mijn tent is uiteraard 2 meter hoog. Ik weet dus niet of ik wel genoeg ruimte heb om de amnesia ongetopt te laten groeien in de tent.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of die mijn kunnen vertellen hoe hoog de planten ongeveer worden zonder toppen ?

    ik wil het graag proberen maar wil eerst zeker weten dat ik genoeg hoogte heb.

    Last edited by Wierie Wierie; 10 January 2015, 19:26.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Re: Wel of niet toppen in kweektent

    zo krijg je wrsl alleen maar meer fluf omdat je lamp hoger komt te hangen
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment


      #3
      Re: Wel of niet toppen in kweektent

      Wat je kan doen is niet toppen en door middel van knakken en buigen alles op een bepaalde hoogte te houden.
      Ook zou je een x kunnen scroggen.

      Dat de toppen klein zijn betekend het niet dat ze niet compact kunnen zijn misschien moet je het is bij de genetica gaan zoeken slechte stekken?
      Of bij de voeding dat kan ook nog

      Comment


        #4
        Re: Wel of niet toppen in kweektent

        Ja naja de kleine topjes zijn best prima alleen ik zie altijd op foto's dat ontopte plant veel meer grote dikke toppen maakt en minder onderaan. Ik heb heel veel fluf spul onderaan. Al meerdere kweken achter elkaar maar dat is gewoon omdat 1 plant minstens 5 vertakkingen heeft.

        Er zijn dan 2 of 3 hoofd toppen en de rest is klein grut.

        Scroggen kan. Zal ik ook eens over nadenken.

        Maar ben nog wel benieuwd naareventueel mensen die ongetopt amnesia in de tent hebben gehad of dat gaat zonder knakken enzo
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          #5
          Re: Wel of niet toppen in kweektent

          Ik heb ook amnees. Deze worden zeker wel getopt maaarrr....ik dief ze ook. De onderste takken knip je weg en zo groeien de hogere toppen beter. Tevens zou ik de triplestar van gavita gebruiken om diep te stralen. En als laatste zou ik zeker niet teveel voeding geven. Als de onderste blaadjes geel worden dan hebben ze te weinig en als de bovenste geel worden teveel. Daarnaast knip ik ook veel fanleaves weg waardoor het licht nog dieper komt.

          Uiteraard moet de temp en de lv goed zijn incl de luchtcirculatie.

          Succes

          Doc

          Comment


            #6
            Re: Wel of niet toppen in kweektent

            wierie wierie kweekt al wat langer, 2008 :p. Hij weet dat soort dingen over voeding al. Maar ik zou wel toppen eigenlijk. Om de genoemde redenen van jouw. Wegknippen van de onderste takken vind ik trouwens een goed idee!

            Comment


              #7
              Re: Wel of niet toppen in kweektent

              -

              * Grts Amazing

              Comment


                #8
                Re: Wel of niet toppen in kweektent

                Oke dat lijkt me wel een idee om de onderste takken weg te knippen.

                Amazing kan je mij vertellen in welke periode / week je dit doet?

                Tevens haal ik soms wel wat blad weg maar liever eigenlijk niet te veel. De plant heeft ze niet voor niks.. Wat zijn fan leaves?

                @ Weedfan ja ik draai al wel een tijdje mee alleen heb altijd heel veel buiten gekweekt en nu binnen is het toch allemaal weer net ff anders
                Buiten hoef je geen rekening te houden met hoogtes en licht wat overal komt. Gewoon zo groot mogelijke bomen kweken hahah
                NLX outdoor kweek 2011
                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                Comment


                  #9
                  Re: Wel of niet toppen in kweektent

                  Fanleaves zijn die hele grote bladeren maar je moet geen blad weg knippen die vangen het licht op.
                  Dat dieven kan je meerdere malen doen tot en met het begin van de bloei. Ik begin er meestal mee als ik boven een mooi bladerdek heb en het onderin toch amper meer licht krijgt. Ook zorg je zo dat je al die kleine meuk onderin weg houd tot de 3e week bloei dan krijg je mooiere toppen bovenin.

                  Let wel op doen het zo min mogelijk het veroorzaakt wel stress. Dus beter 1x in de groei en 1x in de bloei

                  Bij een scrogg snoei je alles onder het net weg dat is hetzelfde principe

                  Comment


                    #10
                    Re: Wel of niet toppen in kweektent

                    Amnesia (=SSH) staat er om bekend dat ze groeien en vooral strekken als een malle.
                    Als je dat wil voorkomen kun je ook gewoon een ander soortje kweken, en zijn zoveel soortjes met meer smaak.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...
                    X