Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sterkere geur met lamp aan dan uit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    sterkere geur met lamp aan dan uit

    Korting op 420shop
    Hoi, iemand die ik ken heeft binnen een tentje staan. De lucht gaat door een koolstoffilter en de gefilterde lucht komt binnenshuis uit, dit i.v.m. de inrichting van het huis. Hij zegt dat je de wietlucht binnen kan ruiken als de lamp aan staat. Als de lamp uit is, ruik je weinig tot niets. Voor de rest verandert er niets. Het enige wat het naar mijn idee kan zijn is de temperatuur die wat omhooggaat (max 27 graden celcius) en de luchtvochtigheidsgraag (53%). De boel wordt warmer dus er verdampt wat meer, er circuleert meer etc. Zelf herken ik dit niet en heb ik er nog nooit van gehoord, maar de slang van mijn eigen tentje komt dan ook buiten uit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Een zoekactie hier leverde zo gauw geen vergelijkbare dingen op. Bvd

    #2
    Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

    Ik blaas uit in mijn woonkamer, heb 2 plantjes onder een 400watt lamp.
    Als de lamp brand dan zuigt de afzuiging de lucht door de filter dus geen probleem.
    Met de lamp uit heb ik de ventilator nog draaien en staat er een badkamerafzuiging aan die verse lucht de tent inblaast, zij het wel heel miniem. Enkel dan neem ik een klein vleugje geur waar, een joint roken ruikt harder, en ik ruik het ook enkel als ik echt naast de tent sta.

    Hoeveel heeft ie staan? Er zijn er wel meer die Parra worden van hun plantjes, ikzelf denk er nog niet aan, ik ben dikwijls genoeg opgepakt geweest aan de grens met weed en ben ook nooit gestopt met blowen.

    Word ik ooit gepakt heb ik het geld voor mijn volgende tent al klaar, ik steel geen stroom, dus behalve een werkstrafje lig ik er niet van wakker. Doe je dat toch, stop er dan mee, tis niks voor jou...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

      Dank voor de snelle reactie, hij heeft er 11 staan in een tentje van 120x120cm. Hij gaat wat slangen nakijken etc. In mijn optiek kan het met niets anders te maken hebben dan de luchtvochtigheid en de temperatuur, de verdamping komt ook op gang als de lamp aan staat. Ik vraag me af of het iets met de vrij lage verdampings temperatuur van THC te maken heeft.

      http://forum.grasscity.com/apprentic...more-weed.html

      Begrijp ik uit jouw woorden dat wanneer bij jou de lamp uit is, je de lucht niet door het filter haalt? Ik ben er niet bijgeweest zelf, dus idd, ik weet niet *hoe* hard het stinkt. Stroom stelen doet hij ook niet.
      Last edited by Harry Balls; 18 January 2015, 12:53.

      Comment


        #4
        Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

        Lamp aan door filter, lamp uit heb ik een beetje geur omdat de inblaas de geur een KLEIN beetje door de inlaten naar buiten duwt, maar zoals ik al heb gezegd, dat is een vleugje. Je kan ook de afzuiging op 50% laten afzuigen dan heb je het niet meer, maar hier maakt dat vleugje geur niet uit. Heeft ie zijn afzuiging 24/7 aanstaan? Dan zou het toch geen probleem mogen zijn denk ik. Elf planten is natuurlijk niet hetzelfde als twee, maar een koolstoffilter zou het geurprobleempje toch de baas moeten kunnen. Zijn de slangen en koolstoffilter wel luchtdicht op elkaar aangesloten? Anders trek je geur langs de lek naar buiten en niet door de filter.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

          Als je een geschikte afzuiger gebruikt, met daarop een goed koolstoffilter ruik je niets.
          Welke afzuiger en welk filter heeft hij precies ?
          Hoe vaak is de filter gebruikt, het is geen 2ehands toch ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

            Dan heb je tijdens de donkere uren ook een probleem. Ik merkte net hetzelfde, de geur is idd sterker als de lampen aan staan. Lucht naar buiten afzuigen doet natuurlijk veel als ze ni 100% gezuiverd is.

            Comment


              #7
              Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

              Haal een stuk koolstoffilter en knip,snij 2/3 ronde schijfen en doe die in je uitlaat.
              Maar net wat Q zegt zal wel een oude filter zijn,ze gaan niet eeuwig mee.
              En voor 2 tientjes meer zeggen sommige hij werkt nog prima zonder blikken of blozen.

              Comment


                #8
                Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

                Ik spreek hem vanmiddag weer. Ik heb idd het idee dat de geur gewoon sterker is als de lampen aan staan. Dat is gewoon zoals het werkt. Het koolstoffilter is nieuw en geschikt voor de tent die hij heeft. En idd die zou de geur makkelijk de baas moeten kunnen. Alles is aangesloten zoals het zou moeten maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat niet alle lucht door het filter gaat als er ergens een opening zit. Hij gaat vanmiddag alles nalopen. Die tip van losse schijfjes filter in je uitlaat is handig, die zal ik aan hem doorgeven.
                Allemaal bedankt tot zover.

                Comment


                  #9
                  Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

                  Er zit verschil op ze. Wat voor tent? Mijn laat licht door, mss ook deels geur. 't zijn kleine partikeltjes. En ik merk dus ook het verschil tussen dag en nacht. Eveneens nieuw filter. Bij mij blijft het wel beperkt tot de ruimte waar de tent staat. En als je water geeft kan er ook 5 minuten een raam open

                  Comment


                    #10
                    Re: sterkere geur met lamp aan dan uit

                    Kan een stuk filter in de slang..? Ik denk dat dit toch lawaai met zich mee brengt. Filter , tent of slangen: er moet ergens iets zijn wat niet goed is. Dat hij binnenhuis uitblaast zou geen probleem moeten zijn, net zoals de afmeting bar weinig invloed heeft hierop.. De kleine stipjes heb ik ook, die zouden niet van invloed mogen zijn om lucht door te laten de afzuiger zou de tent vacuum trekken. Zelf heb ik geen last van geur, dit zou ook niet mogen zelfs niet een beetje ..?

                    Gebruikt hij ducktape? Dit laat door vocht nog al snel los. Beter is zilver kleurig plakband, dit kost iets meer maar dan ben je wel zeker dat het niet loslaat. Slangen zijn ook in zijn geheel aangesloten, niet op een tussen stuk/aan elkaar getapt? Ook dit kan problemen veroorzaken.
                    De clipfan uit als de lamp uit is: zelfs zo klein ding kan lucht er uit blazen als er ergens een lek(je) is.
                    Kan de filter het wel aan ? Is deze niet te klein voor zijn ruimte.
                    Alle gaten dicht getrokken ? Ik heb het gezien bij iemand die ze open had, zonder er erg in te hebben: dubbel check alles.

                    Rook test anders, kijken of hij ergens rook er uit ziet komen... Voor de filter houden en kijken of er ergens rook ontsnapt: aan raden doe ik niet, want rook en wiet... Maar als laatste nood oplossing zou ik het zeker doen, kans dat er eerder geoogst moet worden zal met de dag groter zijn naarmate de geur toeneemt... En dat zou pas echt zonde zijn.

                    Comment

                    Bezig...
                    X