Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bio kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bio kweken

    Korting op 420shop
    Hoe werkt dit nu eigenlijk, want ik ben niet mee denk ik Er wordt gezegd dat er geen ph moet gemeten worden. Waarom niet? Stel ik koop bio canna voeding. Ik start in lightmix en verplant ze na drie weken naar batmix. Hoef ik tot week 6 geen voeding te geven. Tot dan verloopt die kweek net hetzelfde als met normale voeding. Waarom zou je dan niet moeten afzuren? Batmix heeft een ph van 5.8. Als je dan kraanwater geeft met ph van 8 of meer, dan verknoei je toch totaal de opname van meststoffen die in de batmix zitten?

    Of moet je een grond kiezen zonder voeding en gokken de fabrikanten erop dat de voeding de ph van het kraanwater voldoende naar beneden haalt? Ik versta het ni en vind op de site van canna dus niks terug. Buiten wat hipster gezwans.

    #2
    Re: bio kweken

    Batmix van Plagron is speciaal afgestemd op hun voeding.
    Ik geef water met een ph van 7,5 daar de voeding bij en mijn grond regel de rest.
    En het is natuurlijk wel zo des te beter je ph des te minder hoeft de grond je ph te drukken.
    Maar batmix gaat tot een ph van 8,5.
    En afzuren verpest je bodemleven waar je plant dan al 6 weken op leeft.
    Afzuren tijdens het spoelen kan wel hier heb je je bodemleven niet bij nodig.
    Maar is in principe niet nodig.
    En het is een keuze die je maakt en gezien ik voor mezelf kweek,doe ik dat bio.
    En al zal ik niet voor mezelf kweken deed ik het nog.
    Ik ben een liefhebber van lekkere smaakvolle wietjes.
    Ik kom nog uit de tijd dat er alleen maar op aarde werd gekweekt met biovoeding.
    Toen waren mensen die stoned waren niet chagerijnig of opgefokt mede daarom kweek ik bio.
    En na 30 jaar wiet roken denk ik dat ik wel een oordeel kan vellen.
    Voor de opbrengst hoef je het ook niet te laten,in 18 liter is met fatsoenlijke genetica ook 40/50 gram de plant te halen.

    Comment


      #3
      Re: bio kweken

      Dan ben je jezelf toch vanalles aan het wijsmaken want ik zie dat je green sensation, vita race en power roots gebruikt, wat gewone kunstmeststoffen zijn. Geen organische. Ze raden dat op de site van plagron aan om te combineren met alga grow en bloom, wat wel organische meststoffen zijn. Vandaar ook mijn vraag.

      Als plagron batmix bodemleven bevat en zo'n lage ph heeft (5.8 volgens de man van de culture indoor in Brussel) waarom zou afzuren (met bv geconcentreerd citroensap) dat bodemleven kapot maken? Ik heb dit jaar voor het eerst bacto toegevoegd en ik zie duidelijk de schimmels. Heb canna terra vega, bloom, aptus topbooster en green sensation meegegeven. Geen organische meststoffen. In mijn ogen kweek ik dus gewoon bio. Ik gebruik geen pesticiden, wel kunstmeststoffen. Maar jij ook.

      Comment


        #4
        Re: bio kweken

        Dat zeg jij,lees de samenstellingen nog eens door van die producten die je op noem.
        Maar open je nu een topic om iemand belachelijk te maken of om iets te leren beo?
        En als je Plagron contacteer wat ik dus wel regelmatig heb gedaan om iets te weten zal je horen dat tot een ph van 8,5 kan en afzuren niet nodig is.
        Maar als je lekkere wiet wil moet je zeker canna pakken

        Comment


          #5
          Re: bio kweken

          Ik zeg dat niet, dat staat op de site van plagron en nog ergens op een forum waar iemand van plagron de uitleg deed. Enkel de groene verpakkingen zijn organisch, de paarse niet.

          Hoe komt het dat ik schimmels zie van de bacto die ik heb meegegeven, als afzuren bodemleven afbreekt? Ik wil iets leren, niet aannemen zonder nadenken. Als ph bij batmix en andere organische grond geen rol speelt, waarom zuren we dan met zen allen af? Klopt ni.

          Dan is trouwens starten op lightmix en overplanten naar batmix niet aan te raden. Wat ze in de growshop wel doen.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Tis enkel de green sensation blijkbaar die niet organisch is.

          Heb nog wel nergens een uitleg gevonden hoe dat bodemleven wordt aangetast. Bij mij zit het er duidelijk nog in. En waarom kweken we dan niet allemaal met organische produkten? Geen ph meters/problemen meer.

          Comment


            #6
            Re: bio kweken

            Het klopt niet dat afzuren je bodemleven verpest, hoe kom je daarbij?
            Die vinden N en P juist lekker.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: bio kweken

              Dat is de vraag, ik zie het tegenbewijs. Ik las dat op een forum, je komt erop als je googelt naar bodemleven en cannabis. Zou het grote voordeel zijn van bio kweken? Afzuren en de "normale" biominerale voeding zouden het bodemleven aantasten. Ik heb zelfs fruitvliegjes, da's ook bodemleven.

              Hier ergens:

              http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3972

              Comment


                #8
                Re: bio kweken

                Zodra je bodemleven naar de knopen is komen de tekorten vanzelf,plantje word zwakker.
                Ik neem het risico niet.
                Waarom zou ik,zit met mijn ph op 7,5 die word gewoon netjes teruggebracht en de plantjes doen het lekker in de batmix.

                En misschien met die bacto en enzym dat het wel kan,maar dan ga ik afzuren en moet dan in het voedingswater bij gooien wat eigenlijk al in de grond zit.
                Muur opbouwen en dan weer afbreken om vervolgens weer op te bouwen.
                En dan moet ik weer meer kopen,bacto,enzymen en ph-min.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: bio kweken

                    Aantasten verstoren hoe je het wil noemen het is in ieder geval niet de manier die bij deze wijze van kweken hoort.
                    En ik wil ook niet blijven proberen op deze manier gaat het steeds beter en de geur,smaak en trichomenproductie zijn super.
                    De opbrengst ligt puur aan de strain maar 40/45 gram goede wiet uit een 18liter onder een 600 maakt mij al een blij mens.

                    Comment


                      #11
                      Re: bio kweken

                      En spoelen? Nog nodig of kan je die sugar royal en green sensation tot het allerlaatste moment blijven geven? Zou wel een groot voordeel zijn om er nog wat extra uit te halen.

                      Comment


                        #12
                        Re: bio kweken

                        Tuurlijk moet je spoelen.

                        Comment


                          #13
                          Re: bio kweken

                          Das dan ook ni logisch.

                          Comment


                            #14
                            Re: bio kweken

                            Hoezo niet dan?

                            Comment


                              #15
                              Re: bio kweken

                              Stel niet bio :kunstmest
                              En bio :kippemest
                              Logisch toch om beide uit te spoelen

                              Comment

                              Bezig...
                              X