Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

    Korting op 420shop
    High Folks,

    Ik ben op dit moment bezig met Main-lining, Een plant behandel ik zoals het op internet word voorgedaan (Nugbuckets)
    http://www.growweedeasy.com/mainlining-nugbuckets

    De andere plant op mijn eigen manier. Ook zoals het Main-Linen maar net iets anders.

    Zijn er al mensen die Main-Lining met succes hebben afgerond? Ik heb inmiddels al een paar kweekverslagen gelezen, vb. Wietefras en Cookaap

    Kan iemand mij de percentages geven, van wat voor grotere opbrengst ik moet verwachten.
    tegenover een:

    -Normale Kweek
    -ScroG
    -LST

    Ik hoor van jullie,
    Long time ago, Back on track.

    #2
    Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

    Voor een grotere opbrengst hoef je het volgens mij niet te doen. Het gaat er meer om dat je een meer uniforme oogst krijgt en minder hoeft te knippen. Dus alleen mooie hoofdtoppen die allemaal (vrijwel) gelijk zijn.

    Als je de plant gewoon zijn gang laat gaan zijn de toppen allemaal anders. Sommige zijn compact en andere weer meer fluffy. Als je daar een hekel aan hebt dan is mainlining een goeie optie.

    Dat het de omzet vergroot geloof ik niets van. Het is in ieder geval niet mijn ervaring.

    Het duurt juist langer en het kost meer stroom ook. Dus qua oogst per kWh denk ik dat je er eerder minder afhaalt dan met een normale kweek.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

        Thanks Wietefras. Waar ik aan begonnen ben maak ik wel af natuurlijk. liever harde toppen dan de fluffy popcorn buds.

        Mijn setup is met 190w Groei, 265watt bloei. CFL & T-neon.

        Weten mensen nog tips voor grotere oogst ? Ik kweek btw voor de hobby, en niet commercieel.

        greetz
        Long time ago, Back on track.

        Comment


          #5
          Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

          Oogst verschilt per soortje vooral. Kun je geen lijn op trekken qua kweektechniek.
          Wel zou er bij mainlining algemeen een wat grotere oogst kunnen zijn omdat je ook langer voorgroeit dan normaal.

          Comment


            #6
            Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

            Dat voorgroeien is ook wel nodig omdat je steeds van alles eraf snoeit. Je houdt uiteindelijk niet echt een grotere plant over toch?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

              nee eigenlijk niet Het duurt zelfs langer om hetzelfde formaat plant krijgen.
              Alleen is bij mainlining de plant netjes gerangschikt.

              Het is leuk om eens te doen voor de variatie, maar verwacht geen grotere/betere oogsten.

              264.jpg

              Comment


                #8
                Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                Ja je hebt gelijk het geeft wel een beter gevormde plant. Vergeleken met helemaal niets doen aan de plant zal het dus inderdaad wel opbrengstverhogend werken. Een normale wietplant heeft toch een beetje de vorm van een kerstboom en dat is niet handig als je dat onder een lamp zet.

                Vergeleken met scrog, supercropen en lst denk ik dat het allemaal niet zoveel scheelt. Als je maar zorgt dat het licht vooral op de planten valt en niet op de grond eromheen dan ben je al een heel eind

                Ik vond main-linen wel het leukste om te doen, maar ik hou het verder toch maar bij supercroppen. Sneller en veel minder werk. Al heb je dan wel wat minder controle over de hoogte, maar dat kun je ook wel weer oplossen door stekken te nemen (maken) ipv zaadplanten.

                Als je de opbrengst wil vehogen moet je een sterkere lamp ophangen

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                  Haha sterkere lamp ophangen, Dat ben ik nagekomen, vandaag 2x 75watt T-neon aangeschaft. Nu wil ik tussen de planten 5x 23w plaatsen voor in de bloei.
                  Komt er licht van meerdere kanten en niet alleen van boven.

                  Verder.
                  Plant waar ik mee aan het main-linen ben. Wordt morgen voor de tweede keer getopt. Ze is in totaal 18 dagen oud.

                  Supercroppen zal ik in mijn achterhoofd houden om ook toe te passen
                  Long time ago, Back on track.

                  Comment


                    #10
                    Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                    Laat eens wat zien dan ?

                    Scroggen levert volgens mij nog altijd het meest op, vanwege de optimale benutting van het licht.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                      @QnQ,
                      over twee uurtjes kan ik het je laten zien. Op dit moment slapen ze nog effe.
                      Long time ago, Back on track.

                      Comment


                        #12
                        Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                        Excuses dat ik een tijdje niks van me heb laten horen.

                        Ik probeer foto's te uploaden maar tevergeefs. Er gebeurt niks als ik op upload file druk
                        Attached Files
                        Long time ago, Back on track.

                        Comment


                          #13
                          Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                          Nu zie ik dat ik er een van de zes erop staat, de resterende 5 lukt me niet.. en deze is omgedraaid ook nog, dubbel geluk
                          Long time ago, Back on track.

                          Comment


                            #14
                            Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Laat eens wat zien dan ?

                            Scroggen levert volgens mij nog altijd het meest op, vanwege de optimale benutting van het licht.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #15
                              Re: Main-lining hoeveel procent grotere opbrengst ?

                              Ik krijg de foto's niet in mijn post, als ik op Upload file(s) click, gebeurt er niks.
                              Long time ago, Back on track.

                              Comment

                              Bezig...
                              X