Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plannen voor 2e kweek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plannen voor 2e kweek!

    Korting op 420shop
    Iriie

    Vorige week heb ik voor het eerst een binnenkweekje geoogst.

    Nu ligt dit te drogen, het plan is om het anderhalve week in de tent te drogen, en daarna de weckpot in.
    Nu zou ik graag zo snel mogelijk aan m'n 2e kweek beginnen, maar omdat de eerste kweek er wel wat fout liep, bereid ik deze beter voor.
    Het enige probleem is dat je bij het opzoeken naar goede reviews zoveel verschillende resultaten krijgt dat je door de planten de wiet niet meer ziet .

    De 3 grote problemen:
    Welke aarde?
    Voeding?
    Plantenopstelling + welke zaden?


    Welke aarde?

    Vorige kweek gebeurde op growmix van plagron. Dit liep eigenlijk zeer goed tot aan de bloeiperiode en ik voeding moest beginnen geven.
    Deze keer wou ik misschien eens proberen van lightmix te gebruiken, en een volledige voedingslijn (dus vanaf week 1 al groei).
    Iemand hier enige tips over?

    Welke voeding?



    Plantenopstelling + welke zaden?

    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Plannen voor 2e kweek!

      Waarom zet je het niet vol met amnesia.
      Iets kleinere potten,mocht er dan wat uitvallen door mannen of later in de kweek hou je nog genoeg over.
      1 soortje dus makkelijker met voeden en je steekt er sneller iets van op met 1 soortje en wat meer planten.
      Tevens ben je korter aan het voorgroeien.
      Succes met je keuze

      Comment


        #4
        Re: Plannen voor 2e kweek!

        Of plan 3) 6x 18l met 6 fem zaden en 1 keer toppen?
        De bedoeling is ook om ze wat lager te krijgen, omdat nu zowat 60cm vanaf de onderkant van de plant fluff was, pas zo'n 40cm waren effectief mooie top(jes).

        En Beo: welke aarde dan wel?
        Ik snap je commentaar wel op RQS, maar er zijn bij hun ook bepaalde soorten die het wel beter doen blijkbaar, de Special Queen 1 lijkt daar een van te zijn.
        En zoals ik al zei kan het even goed WW worden, aangezien ik nog nooit van m'n leven deze soort heb gerookt...

        Mway: Jup, maar ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met regulier kweken (een schande, idd) dus heb geen idee van wanneer deze juist om te schakelen.
        Bij m'n vorige kon ik voorgroei zien op zo'n 4 weken, maar tegen dan zijn ze ook wel al redelijk groot...
        Ik wil vooral de zekerheid dat ik deze keer de oppervlakte van m'n tent volledig gebruik, nu heb ik zowat de helft van m'n licht weggegooid.

        Grtz.
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: Plannen voor 2e kweek!

          Biobizz lightmix ?

          En gewoon schema's gaan volgen, niet hannessen met losse elementen daar moet je echt heel ervaren in zijn, anders vergiftig je je planten ermee.
          Magnesium moet met calcium gegeven worden, dus misschien was je niet te laat maar heb je gewoon verkeerd gevoed.

          Er zijn ook andere biologische voedingslijnen met 2 of 3 flesjes waar je maar paar tientjes voor uit hoeft te geven. Dan zet je de biobizz die je hebt te koop of gebruikt het bij een buiten kweek.Flessen zijn 1 tot 2 jaar houdbaar.
          Last edited by Stemma; 9 February 2015, 22:33.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Plannen voor 2e kweek!

              Damn al die verschillende flesjes voeding,ik zou komen,keep it simpel
              Ik heb laatst biomix van plagron gekocht,kan je gemakkelijk gebruiken als topdressing,geeft de voeding time released af,makkelijk zat wel heel goed opletten je niet teveel geeft,is nl zeer straf spul heb dit net toegevoegd bij mijn plantjes,je ziet het zo,hoeveel deugd ze ervan hebben,gedaan met klooien met verschillende flesjes voeding,nog een groot voordeel,kan je zowel voor groei/bloei gebruiken,hoef je naar het einde toe enkel nog green sensation of PK13/14 toe te voegen
              Zaden van RQS komen er ook niet meer in bij mij,als je maar 3tal stabiele soortjes hebt op de zoveel,zegt genoeg, net aan de lijve herma meegemaakt alvast veel s6 met je keuzes
              Last edited by soulrebel; 10 February 2015, 19:15.

              Comment


                #8
                Re: Plannen voor 2e kweek!

                Allmix of batmix. Feminised is toch wel gemakkelijk. Ik heb nu voor de 2de keer regulier zaad gebruikt en je bent je energie in planten aant steken waar je niks aan hebt.

                Als je regulier kiest zou ik aanraden van te wachten met ze op 12/12 te zetten tot je zeker het geslacht kent. Hou je er te weinig over geef je ze gewoon wat meer groei.

                Comment


                  #9
                  Re: Plannen voor 2e kweek!

                  als je star zal ik volgen , succes

                  Comment


                    #10
                    Re: Plannen voor 2e kweek!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                    Biobizz lightmix ?

                    En gewoon schema's gaan volgen, niet hannessen met losse elementen daar moet je echt heel ervaren in zijn, anders vergiftig je je planten ermee.
                    Magnesium moet met calcium gegeven worden, dus misschien was je niet te laat maar heb je gewoon verkeerd gevoed.

                    Er zijn ook andere biologische voedingslijnen met 2 of 3 flesjes waar je maar paar tientjes voor uit hoeft te geven. Dan zet je de biobizz die je hebt te koop of gebruikt het bij een buiten kweek.Flessen zijn 1 tot 2 jaar houdbaar.
                    Over welke voedingslijnen hebben we het dan?
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #11
                      Re: Plannen voor 2e kweek!

                      ik opteer idd voor optie 3 6x 18l en 1 x toppen en femzaad
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        #12
                        Re: Plannen voor 2e kweek!

                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                        ...Bio voeding en light mix gaan niet samen, de light mix is speciaal ontwikkeld voor bio minerale voeding...
                        Ik waag dat te betwijfelen.
                        Hier kweek ik op Plagron lightmix met Biobizz en dat gaat tot nog toe prima.
                        Het is ook een kwestie van de voedingslijn leren kennen.
                        Na een paar kweekjes met (bijv) Biobizz weet je wat je moet doen als er een bladprobleem is bijvoorbeeld of weet je wanneer je moet starten met voeding op lightmix en hoeveel je moet gebruiken.

                        Ik zou er Heaven, topmax en Algamic bij halen dan heb je het compleet.
                        Die wortelstim. is overbodig (vind ik)
                        Mgoed, ik ben Biobizz fan
                        Er zijn trouwens ook kleine flesjes, ik weet niet of dat genoeg is, dat zou je even moeten uitrekenen.

                        Kwekers die al een paar jaar met bijv. Plagron kweken zullen overtuigd zijn van dat merk, net zoals kwekers die al jaren met Hesi kweken voorkeur zullen hebben voor die lijn.
                        Echt optimaal wordt het toch pas als je meer ervaring met een merk hebt.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Plannen voor 2e kweek!

                          helemaal met q eens vaak hoor je 'slechte dingen' over een merk maar meestal zegt je dat iets over de kweker in kwestie
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment


                            #14
                            Re: Plannen voor 2e kweek!

                            hmmm je wild het dus simpel he ?

                            dan koop je je een boxje plagron Terra of alga das 45eu , koop je eventueel nog wat extra groei voeding bij en green sensation ofso en je bent gesteld .
                            qua substraatje is het weer kiezen , wil je simpel doen ga je naar den tuinwinkel en koopte u universele grond en paar bricks coco's en gemengt en beetje .
                            andere mogelijk heden zijn dan ne leuke light mix kan je naar eige oog en plantje haar zin voeden .
                            of gewoon royal mix allmix of de batmix maar das nie zo slim om meteen in testarten gebeuren wel es raar dingskes in .
                            en qua zaad of soort ? uuhm ja das dan ook weer tezien he ...

                            als je regulier neemt zou ik starten in 3,5l of 6l potten en zo selecteren , nadien wel overpotten in 3x zo grote pot he !
                            tuurlijk is fem wel handiger maarja dan hebje wel al ies kans op nen herma, en zeker met Rqs maar ik hebr ook al mooi resultatekes van gehad .
                            en toppen of niet toppen ? mja als je topt worden je planten breder dus kanje er gerust 1tje minder zetten naar mijn in zien toe .
                            als je topt zou ik ook wel de zei takken toppen en paar keer toppen enz dan krijgje lekker bushy planta's .

                            als je niet topt zou ik alles op mooie hoogte knakken dat het even ver is van de lamp , dat kan in de groei of in de bloei tezien waje uit eindelijk wild .


                            en qua soortjes , kijk naar wat je echt graag wild roken tis tensloten het gene daje hele tijd ga paffen he .

                            succes met je kweek en denk dat je nu wel genoeg weet om de rest uit tevogelen he .


                            Groeten Steuneke .

                            Comment


                              #15
                              Re: Plannen voor 2e kweek!

                              De aarde wordt dus wrs. de lightmix met hierbij de volledige Biobizz lijn.

                              Enige waarover ik nog twijfel zijn de zaden. De aangekochte zaden zijn 7-8 bloeiweken, maar de white widow is er 8-9.
                              Iemand nog een voorstel voor een soortje met evenveel bloeiweken?
                              Stap voor stap geraken we er wel.

                              Comment

                              Bezig...
                              X