Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED en CO2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED en CO2

    Korting op 420shop
    Beste forum leden,

    Ik heb advies nog. Ik ben bekend met een opticlimate en daarbij co2. Alleen is nu mijn oog gevallen op een nieuwe LED lamp Kindled K5. Deze wil ik gaan combineren met CO2.

    Heeft iemand ervaring met deze nieuwe generatie LED Lampen. Of het kweken met LED in combinatie met CO2.

    Kan dit wel samen?

    Groet,
    CB

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    http://www.bestgrowproducts.com/Kind...mpen/K5-XL1000

    #2
    Re: LED en CO2

    Ik weet dat mensen die in hun eerste post naar co vragen meestal uit zijn op geld en hier ni echt thuis horen. 1400 euro voor een led die ni opkan tegen een 600 watt hps en digitale ballast is weggegooid geld. CO toevoegen is voor broodkwekers die boven de gram/watt willen geraken. Met led kom je nog niet in de buurt.

    Comment


      #3
      Re: LED en CO2

      Beste Beowulf, als ik uit was op geld dan knalde ik wel een ruimte vol met hps lampen een koeler erbij. Ben juist kleinschalIg bezig en wil die Led unit in een tent gaan proberen met CO toevoeging. Enige ervaring van mede kwekers is hierbij handig zodat ik niet in dezelfde valkuilen stap.

      Comment


        #4
        Re: LED en CO2

        Beste Cannabusy, je maakt een beetje een vreemde introductie door je vraagstelling en aanpak. Waarom meteen zo'n dure led en niet eerst simpel beginnen. Vergis je niet in zie ook wel iets in LED maar verdiep je er eerst in voordat je iets koopt. Btw de website is ook al vreemd. En Beowulf je heb gelijk LED is veel marketing en loze kreten. Wat dacht je van: dit 150watt ledpaneel vervangt een 600w hps. Nou nog niet bijna.Gr Rayfie

        Comment


          #5
          Re: LED en CO2

          Hi Rayfie. Ik ben niet zo een forum mens. Dus als ik een verkeerde indruk heb gewekt is dat niet de bedoeling geweest.

          Ik heb al heel veel ge-expirimenteerd met hps lampen. En allerlei soorten wiet. Dit heb ik aardig onder de knie. Toch vind ik duurzaamheid belangrijker tegenwoordig. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar Een alternatief voor hps. Ik heb heel wat artikelen gelezen over de nieuw generatie led. Omdat ik wel prestatie gericht ben vind ik gram per watt wel belangrijk. Vandaar dat ik met CO2 heb gewerkt. Echter is mij onduidelijk of de combinatie LED en CO2 wel kan. Kan niks vinden hierover. Daarom heb ik een account aangemaakt In de hoop dat iemand hier ervaring heeft.

          Comment


            #6
            Re: LED en CO2

            Het kan, alleen moet je afzuiging heel laag staan. Maar wel een temp van boven 25 graden. Volgens mij is hier een artikel over op jointjedraaien.

            Comment


              #7
              Re: LED en CO2

              Met HPS heb je de stralingswarmte op de planten die hun verdamping verhoogt. Dan kunnen ze ook meer voedingswater verwerken en dus ook meer voeding oppakken zodat ze hun verhoogde voedingsbehoefte met CO2 kunnen halen. Met led lijkt dat me lastiger.

              Maar goed, sowieso is de efficientie van led een stuk lager dan HPS, dus als het je om efficientie gaat kun je beter bij HPS blijven en de led marketing verhalen laten voor wat het is.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: LED en CO2

                Kleinste opticlimate is voor 6 keer 600 watt en begint bij 2000 euro +. Echt kleinschalig noem ik dat niet. Met 1 tent met 1 hps investeer je niet in zo'n opticlimate, zou te gek zijn. En verder blijf ik er bij dat co kweken voor professionele doeleinden is. Een hobbykweker ziet daar geen voordelen in.

                Comment

                Bezig...
                X