Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen van stekken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toppen van stekken.

    Korting op 420shop
    Irie

    Heb vorige week 9 stekken gekregen van een kennis, de een al beter dan de andere.

    Nu zijn er 3 bij die het precies wat minder doen, eentje die amper is gegroeid en zeer slap is. Maar bon, daar wacht ik nog even mee af.

    Het plan is om de stekken te toppen, en dat zou ik op de huidige hoogte willen doen. Maar ik heb al vaak getopt, maar bij deze is het anders, en ik zie niet zo goed waar ik nu juist moet toppen bij deze stekken.
    Ik heb er wat (onduidelijke) foto's bijgeplaatst, maar misschien zou iemand het kunnen duidelijk maken met een voorbeeld?

    Grtz.
    P3060001.jpgP3060002.jpgP3060003.jpgP3060004.jpgP3060005.jpgP3060006.jpg
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Toppen van stekken.

    ik zou enkel de nieuwe scheut bovenaan eraf doen, anders gaan je ze te hard beschadigen en gaan ze stress krijgen denk ik.

    Comment


      #3
      Re: Toppen van stekken.

      He modest,
      Bv bij de laatste foto zie je dat takje onder de nieuwe scheut daar knip je.
      Zodat die 2 kleine scheutjes in de oksel gaan groeien.
      Snap je waar je moet knippen?
      En dan is het jou keuze voor welke vertakkingen je allemaal topt.


      Grts cheese

      Comment


        #4
        Re: Toppen van stekken.

        image can.jpg

        heb een streepje gezet waar ik ze zou afdoen

        Comment


          #5
          Re: Toppen van stekken.

          Hmm, sommige planten hebben dit nog niet, dus moet ik bij die nog enkele dagen wachten?
          Grtz en bedankt,
          Modest.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: Toppen van stekken.

            Komt niet zo krap eh..
            Ogen dicht, Black&Decker er overheen en klaar.

            Als de bovenkant er maar af is, dan gaat een lager gelegen node dat overnemen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Toppen van stekken.

              Heb ze vandaag getopt (hopelijk juist), en de 3 grootste heb ik met een touwtje wat LST gedaan, zodat ze geen licht van de kleintjes gaan afpakken.
              1 Plantje is wel zeer klein tegenover de rest, en ziet er niet zo best uit. Wat is het beste, deze houden of wegdoen zodat de rest meer ruimte heeft?
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment


                #8
                Re: Toppen van stekken.

                Een achterblijver loopt enkel nog maar meer achterstand op gedurende de kweek.

                Comment


                  #9
                  Re: Toppen van stekken.

                  Vandaag hier nog 2 fem. AF zaden gevonden. Ga de 2 slechtste stekken verwijderen en deze af's hier zetten.
                  Als ik de planten uit hun pot trek (met wortels), en dit wat aanvul met nieuwe aarde zou er niets aan de hand moeten zijn denk ik?
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Toppen van stekken.

                    Kan wel al zal de vorige plant wel al ballastzouten hebben afgezet waardoor de basis EC van niet opneembare stoffen stijgt. Best gooi je de bovenste 10 cm aarde weg want daar zet de plant haar afvalstoffen weg.

                    Comment


                      #11
                      Re: Toppen van stekken.

                      Goed, bedankt voor de tip!
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #12
                        Re: Toppen van stekken.

                        Gisteren 2 af'jes geplant, en daarnet 3 Happy Skunks klaargelegd om te kiemen. De slechtste stekken gaan eruit want deze redden het niet goed, en de 6 beste blijven. Kan ik deze blijven buigen en toppen zoals ik wil zodat deze op gelijke hoogte komen met de nieuwe zaailingen dan?

                        Het probleem is dat deze kweek voor de zomer is, dus ik moet hier wel wat afhalen zodat ik alle festivals overleef .

                        Kan ik nog iets doen buiten de bovenste laag aarde te vervangen? Grtz.
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment

                        Bezig...
                        X