tweede keer toppen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Slank
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Mar 2014
    • 7

    #1

    tweede keer toppen

    Korting op 420shop
    hoi medekwekers,

    ik heb een vraagje...
    als je een plant gaat toppen dan komen er uiteindelijk 2 takken ipv 1 tak.
    als je nog eens wil toppen waar moet je dan precies de tweede keer toppen?
    de groeischeut uit 1 van de 2 ontstane takken weghalen?
    wie kan mij helpen?

    groetjes!
  • royalcheese1grow
    Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 672

    #2
    Re: tweede keer toppen

    He slank,

    Je kan ook aan de 2 nieuwe vertakkingen bij beide toppen.
    Dan heb je 4 nieuwe scheuten die een hoofdtop worden in principe.
    Maar je kan toppen waar je wilt eigenlijk.
    Wel wacht je het best tot je plant 5 internodes heeft.
    Voor dan van 5 internodes terug naar 3 te toppen dacht ik.

    Maar missvhien moet je gewoon een kweekverslagje maken.

    Grts cheese

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: tweede keer toppen

      Zoek eens wat rond op het forum: info over toppen.

      En stel je even voor.

      succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: tweede keer toppen

        DSC_000001.jpg

        Je kunt zo vaak toppen als je wil

        Comment

        • beowulf
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 6495

          #5
          Re: tweede keer toppen

          Ik heb ne deja vu.

          Comment

          • royalcheese1grow
            Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2013
            • 672

            #6
            Re: tweede keer toppen

            Déja vu van flint zijn boom
            Zal wel een knallertje geweest zijn flint

            Comment

            • Slank
              Stekje
              Nieuw Lid
              • Mar 2014
              • 7

              #7
              Re: tweede keer toppen

              Sorry voor de late reactie jongens, was een weekendje weg. De vrouw wil ook wel eens aandacht��
              heb de link die QNQ erop heeft gezet over het toppen bekeken en hartstikke bedankt voor de info jongens!
              zou het veel schelen qua opbrengst als je de dames 2x topt?
              Normaal zet ik 5 haze plantjes in mijn kweektent 120x120 en haal ik rond de 450 gram droog af

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Zonder te toppen welteverstaan

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: tweede keer toppen

                De plant zal de beschikbare energie moeten verdelen over meer toppen, je krijgt dus meer en kleinere toppen. Echter door het toppen komt er meer blad in het licht wat dus een positief effect heeft op de netto fotosynthese. Een getopte brengt daardoor doorgaans meer op.

                Comment

                • Slank
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Mar 2014
                  • 7

                  #9
                  Re: tweede keer toppen

                  Dank je wel voor de info flintstoned!

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: tweede keer toppen

                    Toppen kost wel meer tijd aan groei omdat je plant na een top even moet herstellen en je dus ook wat wegneemt wat energie gekost heeft om te maken. Maar door de bot loont toppen zich wel, zeker met een gering aantal planten. De kunst is om heel het belichte oppervlak vol blad te krijgen wat direct licht opvangt.

                    Comment

                    Bezig...