Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herma's behandelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Herma's behandelen?

    Korting op 420shop
    Aangezien ik herma's heb, maar niet de tijd en zin om opnieuw te beginnen (7 weken groei, grr) heb ik besloten ze te houden. Er waren balletjes open gegaan, maar na een paar dagen zie ik enkel witte haren, er is dus amper iets bestoven. Kan het dat dat stuifmeel onvruchtbaar is? Er blazen twee fans op. Bestaat er een manier om pistels onvruchtbaar te maken? Wat ik nu doe, is de ballen wegpitsen met natte vingers. 2 planten hebben ook banaantjes in de toppen, die haal ik weg met een pincet. Deze twee planten heb ik daarstraks een iets hogere dosis green sensation gegeven. Na enkele uren zien bijna alle haartjes bruin. Onvruchtbaar gemaakt? Het is nog niet echt de moment om gs mee te geven, maar ik denk niet dat het echt kwaad kan.

    Bevatten die banaantjes trouwens wel stuifmeel? Er kruipt wat tijd in om ze te weg te halen, maar als er niks bestuift is er volgens mij ook niet echt een probleem? Ze bloeien precies ook sneller?
    Je leest soms dat oogsten van bv appels mislukken. Wat loopt er daar dan mis en kan ik dat toepassen op mijn herma's. Ik zoek dus basically of er een manier is om dat stuifmeel onschadelijk te maken.

    #2
    Re: Herma's behandelen?

    voor iemand die al sinds 2008 is aangemeld heb je verdomd weinig kennis
    ja er kan stuifmeel in zitten en de hele zooi bevruchten.
    je kan het niet voorkomen door alleen de bananen weg te halen er is GEEN wondermiddel tegen
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Herma's behandelen?

      en dan heb je het over je zadenrun ??

      vandaar ik zei , stressen die zooi , dan zie je wat goed en ni goed is !!

      voordat je zaadrun gaat doen :d
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

      Comment


        #4
        Re: Herma's behandelen?

        Als de haartjes bruin worden, zijn ze bevrucht of nat geworden.
        Enige wat je kan doen om stuifmeel onvruchtbaar te maken is nat spuiten.
        Maar dat kan niet in de bloei want dan worden de pistils nat.
        Vervelend om te zeggen, maar het is bijna onbegonnen werk als je zo vroeg al ballen ziet.
        Als je er eentje mist, komen daar miljoenen stuifmeelkorrels van vrij.
        De fans verspreiden die netjes over de toppen en verder weet je het wel.

        Voila, en wat Angel en K1 zeiden is ook niet gelogen.
        't Is klote, ik heb het ook diverse malen meegemaakt, zelfs planten die na 4 weken echte bloei opeens vol zaten, maar je bent beter af met opnieuw beginnen.
        Vergeet ook niet dat planten met het herma-gen kwalitatief minder goeie wiet dragen.
        Het is een ongewenste afwijking in de genetica.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Herma's behandelen?

          Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
          voor iemand die al sinds 2008 is aangemeld heb je verdomd weinig kennis
          Altijd even vriendelijk die angel. Ik heb nog nooit echt herma's gehad, heb er dus ook nog nooit rekening mee moeten houden. Las op andere fora dat die banaantjes niet altijd stuifmeel bevatten en dat stuifmeel niet altijd vruchtbaar is. Daarom dat ik het ook vraag. Pistels die bevrucht zijn zien de volgende dag al bruin en dan begint er zich een zaadje te vormen. Er waren langs de onderkant balletjes open gegaan. Dus moesten mijn fans dit stuifmeel verspreid hebben en moest ik nu bruine haartjes zien. Dat is na een week niet het geval.

          Heb hierbij ook nog geen antwoord op mijn vraag van de green sensation. Na twee uur zien die pistels bruin. Dat is het effect van green sensation. Die pistels zijn dan toch niet meer vruchtbaar? Het is maar om het probleem te beperken, dat er geen wondermiddel bestaat weet ik ook.

          k1: ik weet het. Maar ik wou nu ook niet heel mijn run gaan opgeven voor zaadjes. En dan moet je echt starten met meer dan 20 zaadjes om niet het risico te lopen dat alles herma uitdraait. Als Sannie zijn werk gedaan heeft en ze zelf zo geselecteerd heeft dan heeft dat eigenlijk ook geen effect aangezien nu buiten 3 of 4 stuks al mijn planten balletjes hebben. Als ze lichtstress hebben dan draaien ze herma uit.

          qnq: ik kan leven met wat mindere kwaliteit, tis beter dan niks en wsl nog altijd een pak beter dan buitenwiet of coffeeshopbrol. Opnieuw beginnen doe ik in de herfst, ik ga al eens graag op reis en met planten gaat dat niet. Dus voor die 4 weken dat ze nog moeten zie ik wel wat er gebeurt. Ongewenste afwijking, maar als het lichtstress is zit die er altijd in.

          Comment


            #6
            Re: Herma's behandelen?

            Eenmalige driedubbele dosis green sensation lijkt te werken. Haartjes zien bruin, het leek alsof de plant al geoogst kan worden. Calyxen zijn onbevrucht. Ik heb dit getest op de twee planten met banaantjes. Ze lijken er voor de rest geen last van te hebben. De rest lijkt hersteld te zijn en de meeste pistels zien nog wit. Uiteraard vind je hier en daar onvermijdelijk toch een beginnend zaadje, maar het kon veel erger. Dat zaadje pits ik er dan uit voor het zich deftig kan ontwikkelen. Voor wie herma's onmiddellijk wil weggooien, er is nog hoop. Maar het kost tijd, veel tijd. Als al men planten banaantjes hadden dan is dat een fulltime job en gingen ze de composthoop op. Ik heb nu ook het geluk dat het indica's zijn, 7-8 weken en ze moesten nog maar 4 weken. Met een haze die nog 5 weken langer moet had ik het ook niet zien zitten.

            Comment

            Bezig...
            X