Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snel help gezocht :S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Snel help gezocht :S

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen! Ik ben voor het eerst bezig met een binnen kweekje. (Enkel 'voor' kweken). Over 4 weekjes naar buiten.
    En het is echt een puinzooi... Helaas kunnen mijn plantjes niet bij mij thuis staan, dus staan ze bij mijn vader.
    Helaas is daar afgelope vrijdag de stroom uitgevallen (Heel Noord-Holland). Waarna de lamp blijkbaar niet meer aan gegaan is. En mocht hij nou ook nog eens dat weekend niet thuis geweest zijn... Dus ja zondag avond waren alle zaailingen als een malle aan het strekken. Had ze bijna weggegooid. Maar omdat ze nogal duur waren had ik ze een kans gegeven.

    Ik zit nu te twijfele om ze te begraven tot 1cm onder de lobblaadjes. Maar ik hoor de ene zeggen ''Niet doen! Ze gaan rotten! En de ander zegt ''Lekker doen, worteltjes schieten zo uit het steeltje''. En gaan ze het buiten nog redden over 4 weken? Graag tips hoe ik deze zooi kan redden.
    Heb voor de zekerheid nog een paar C99 Outdoor besteld.

    Hier een paar foto's:

    Zondag: Zondagn avond.jpg
    Vandaag: Woensdag.jpg

    Alvast bedankt mannen
    Last edited by Helemaal Top; 1 April 2015, 21:09.

    #2
    Re: Snel help gezocht

    Gewoon wachten. Dieper zetten als je ze overpot.

    Comment


      #3
      Re: Snel help gezocht

      Over 4 weken gaan ze de volle grond in. Bedoel je dat ik ze dan wat dieper moet zetten?
      Thx voor je reactie btw

      Comment


        #4
        Re: Snel help gezocht

        Ze staan er wel zielig bij
        Persoonlijk zou ik ze gelijk gaan overpotten en flink diep ingraven tot 1 cm onder de lobblaadjes. Niets ondersteunen het steeltje moet sterk worden, hoe kan het anders straks je toppen dragen ?
        Je kan het dan week of 2 aankijken en evt. opnieuw beginnen.
        Hou er wel rekening mee dat ze slechte start hebben gehad en daardoor zwakker kunnen zijn, misschien gaan ze ook wel reveggen omdat ze nu langer dan 12 uur in het donker hebben gestaan.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: Snel help gezocht

          Sowieso is het kutlicht waar ze onder staan. Zo gerekt als ze zijn.

          Maar verder; ingraven in losse aarde als cocos.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Snel help gezocht

            Zaailingen in dat stadium verpotten is ni gemakkelijk. Zit geen wortel aan en het is geen tomaat die wel overleeft zonder kluit eraan. Die steel kan je niet anders dan nu gaan ondersteunen, anders vallen ze om en is het volledig om zeep.
            Ik heb er al slechter doorgesleurd

            Comment


              #7
              Re: Snel help gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              Zaailingen in dat stadium verpotten is ni gemakkelijk. Zit geen wortel aan en het is geen tomaat die wel overleeft zonder kluit eraan. Die steel kan je niet anders dan nu gaan ondersteunen, anders vallen ze om en is het volledig om zeep.
              Ik heb er al slechter doorgesleurd
              Dat vind ik wel heel knap Beo, ik zou eerlijk gezegd de moed al hebben opgegeven....
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Snel help gezocht

                Ik sluit me aan bij Stemma:

                Idd gewoon gelijk ompotten, beetje wortelstimulator (rhiztonic oid) en ingraven tot lob's c.a. 1cm onder de aarde zitten...

                Comment


                  #9
                  Re: Snel help gezocht

                  Bwa, je ziet duidelijk verschil tussen zondag en woensdag. De groei verloopt vrij normaal als je die stengel effe negeert. Heb je echt pech dat er op die moment een stroomonderbreking was. Ik zou gewoon die kopjes nog vastbinden met een touwtje dat ze goed rechtop blijven staan. Als je een knik in die stengel krijgt wordt de sapstroom late geblokkeerd. Eens ze een deftige kluit hebben kunnen ze naar buiten, dan zet je ze iets dieper en zie je dat niet eens meer. Als je ze nu zou overwateren dat ze een paar dagen stil staan, zou erger zijn. Wortels zullen zich ook wel normaal ontwikkelen. Nah, komt wel goed nog.

                  Comment


                    #10
                    Re: Snel help gezocht

                    Tijd genoeg om opnieuw te beginnen.
                    Je blijft achter de feiten aanlopen.

                    Als je deze moet ingraven zul je al flink hoge potten nodig hebben, rozenpotten misschien, maar die zijn niet hoog genoeg denk ik.
                    Bovendien gaat de wortelontwikkeling niet normaal zijn.
                    Als je dit ingraaft komen de wortels op de bodem van de nieuwe pot te zitten, dan gaat het even duren voor de pot volgeworteld zit, want wortels maken er geen gewoonte van naar boven te groeien.

                    Maar als de vraag is of het nog kan, yep, het kan wel, alles kan.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Snel help gezocht

                      amai wat is dat
                      welke lamp heb je erboven hangen en hoe hoog hangt deze ?
                      als ze zo verder gaan tot het einde heb je bomen in je tuin
                      hou ook rekening dat je de stam niet te diep in de aarde mag steken want je stam kan dan gemakkelijker rotten.
                      geef ze een kleine ondersteuning.

                      als deze het halen , dan heb je het mooi rechtgetrokken.

                      Comment


                        #12
                        Re: Snel help gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                        amai wat is dat
                        welke lamp heb je erboven hangen en hoe hoog hangt deze ?
                        als ze zo verder gaan tot het einde heb je bomen in je tuin
                        hou ook rekening dat je de stam niet te diep in de aarde mag steken want je stam kan dan gemakkelijker rotten.
                        geef ze een kleine ondersteuning.

                        als deze het halen , dan heb je het mooi rechtgetrokken.
                        300Watt Spectrabox
                        Hangt op 60cm






                        Ik zie ook nog dat er een randje aarde bij kan in de pot. Dan koop ik wat luchtigs (zaai en stekgrond) En ga ze helemaal tot de rand vullen.
                        En jeetje wat een hoop antwoorden . Bedankt
                        Ik ga voor de midde maat zegmaar. Ik ga met deze downplantjes door, en kijken hoe en wat. Stokjes, bijvullen etc etc.
                        En de 5 nieuwe C99 Outdoor ga ik nu laten ontkiemen.
                        Dan heb ik met geluk een helezooi planten of in iedergeval 5

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Tijd genoeg om opnieuw te beginnen.
                        Je blijft achter de feiten aanlopen.

                        Als je deze moet ingraven zul je al flink hoge potten nodig hebben, rozenpotten misschien, maar die zijn niet hoog genoeg denk ik.
                        Bovendien gaat de wortelontwikkeling niet normaal zijn.
                        Als je dit ingraaft komen de wortels op de bodem van de nieuwe pot te zitten, dan gaat het even duren voor de pot volgeworteld zit, want wortels maken er geen gewoonte van naar boven te groeien.

                        Maar als de vraag is of het nog kan, yep, het kan wel, alles kan.
                        Maar ze gaan de volle grond in? Dan is overpotten toch niet van toepassing? Of bedoel je dat ''als'' ik ze nu dieper zet dat het al mis gaat?

                        Comment


                          #13
                          Re: Snel help gezocht

                          Gewoon plat leggen in een rondje om de eigen as (lees stam).
                          Grond er over en de eerste twee drie dagen met een planten spuit vochtig houden.

                          Comment


                            #14
                            Re: Snel help gezocht

                            Ik heb jullie advies opgevolgd en het net allemaal een beetje lopen redden.
                            Dank jullie allen voor de hulp Waardeer het echt.

                            Ik zal over een paar dagen vertellen hoe ze er voor staan

                            20150402_124932.jpg
                            Last edited by Helemaal Top; 2 April 2015, 16:57.

                            Comment


                              #15
                              Re: Snel help gezocht

                              Niet de mijne!

                              Comment

                              Bezig...
                              X