Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginners vragen PP Plant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginners vragen PP Plant

    Korting op 420shop
    hallo iedereen,

    als eerste ik ben nieuw op dit forum, de afgelopen dagen heb ik al heel wat gelezen en wijzer geworden dankzij dit forum.
    Omdat wij hier thuis ook wel is een jointje draaien leek het ons leuk om zelf is te proberen om een plantje te laten groeien en te bloeien om zo eens een oogst te kunnen pakken voor uitsluitend eigen gebruik.
    Via een grow shop heb ik een tweetal stekkies gekregen van de powerplant, we hebben ze nu 4 dagen in huis met zijn tweeen in een 20L pot op de ligthmix.
    In de bestelling staat de wortelverbeteraar en de BN grond voor de bemesting, deze waren toen ik de planten ging halen niet voorradig die krijg ik overmorgen, de stekken hebben dan een week op eigen kracht moeten groeien.

    We belichten nu 18/6 uur op advies, overdag zet ik ze beschermd achter folie buiten in de tuin uit de wind onder een afdak.
    De temperatuur is vrij contstant op 25 graden met een vochtigheidsgraad van rond de 58%.

    De hoogste stek gemeten tot aan het bovenste blad is 21,5 cm, hij was 15 cm bij binnenkomst.
    Die andere is een paar cm lager.
    Mijn vraag aan de kenners hier zien ze er goed uit?
    Hebben jullie nog tips en adviezen?
    Het advies wat wij kregen vanuit de growshop was 1 week 18/6 en daarna terug naar 12/12 uur belichten.
    Zijn de steks/planten niet wat aan de kleine kant om ze na een week al terug te brengen naar 12/12 uur?
    Wat voor hoogte zouden ze moeten hebben?
    De bedoeling is dat er 1 stuk in een cementkuip van 90L naar buiten gaat en de ander willen we binnen verder opkweken.
    Alle info is welkom, alvast bedankt.

    groetjes World (female)
    Attached Files

    #2
    je moet ze zowiezo nu al allebei in een aparte pot zetten anders groeien de wortels door elkaar heen en krijg je ze niet meer uit elkaar..

    van dat binnen/buiten verhaal snap ik niet zoveel van aangezien je ze nu echt nog niet buiten kunt zetten. over +- een maand kunnen ze pas naar buiten.

    en powerplants worden vrij hoog dus die kun je ook niet super lang op 18/6 laten staan of je moet binnen genoeg hoogte hebben natuurlijk..

    en als je met spaarlamp of tl gaat kweken moet je ze zowiezo klein houden..

    en normaal is de eerste post die je hier maakt een post waarin je jezelf ff voorsteld in het daarvoor bestemde topic (members introduction)

    groet

    Comment


      #3
      Hoi,

      als eerste bedankt voor je antwoordt en advies, ik heb mezelf gelijk even voorgesteld in de topic die je aangaf.
      Ik heb gelezen op het internet dat het daglicht van buiten al dan wel niet direkt zonlicht nog altijd het beste is voor de groei van de planten.
      Bij het tuincentrum kan je van die transparante folie krijgen waar je de planten in kan verpakken voor o.a transport en bescherming.
      Dit is als het waren een zak die je van onder af zo naar boven kan trekken, bovenkant is dan gewoon open.
      De planten staan hier op een plaat met wielen zodat je ze makkelijk kan verplaatsen, overdag staan ze in de gang voor de buitendeur bij het daglicht en als de zon lekker schijnt dan rollen we ze naar buiten (dan trekken we ook de folie omhoog om ze te beschermen tegen te veel wind, en ze op temperatuur te houden d.m.v lamp)
      Als het avond wordt dan rollen we alles naar binnen de badkamer in, daar hebben we namelijk de mogelijkheid om als het licht uit gaat alles volledig te verduisteren voor de donkere uren met een constante temperatuur.
      Hopelijk geeft dit je wat meer duidelijkheid.
      De planten staan hier onder een philips incandescent lamp met daarnaast een ronde PL lamp als extra belichting voor de uren dat ze geen daglicht hebben.
      Als ik woensdag de wortelverberteraar heb samen met de 1e voeding zal ik de planten uit elkaar gaan halen en in ieder in een eigen pot gaan zetten.

      groetjes World.

      Comment

      Bezig...
      X