Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes komen niet boven piepen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantjes komen niet boven piepen

    Korting op 420shop
    hoi,
    vorige week heb ik 2 verschillende soorten zaden laten ontkiemen (2x5zaadjes) van royal queen, ontkiemen is goed gelukt en zondag heb ik ze in voorgeweekte stekblokjes (2dagen ph 5,0) gestoken in een klein plantenkweekbakje met plastic deksel gezet, half centimetertje water erbij met canna start en wortelstimulator (ph 5,8) en temperatuur +-25 graden.
    inmiddels zijn we dag 6 en nog steeds niets te zien, ph was gisteren naar 7 gestegen en heb alles ververst met 5.0 omdat ik denk dat ik te weinig water heb gebruikt om in te weken ( 10 stekpluggen in 1l water) en mijn stekblokken hierdoor nog iets te hoge ph hebben,

    heb ik het al verknoeid of is geduld de boodschap? het zou wel nie zo leuk zijn als ik als ik al 70 euries zaad om zeep geholpen heb op men 1e poging op steenwol, maar sommige dingen leer je alleen "the hard way"

    ik hoop dat er iemand raad heeft, alvast bedankt

    #2
    Re: plantjes komen niet boven piepen

    Waarom stop je ze niet in een potje zaaigrond onder de lamp, met de aarde vochtig en de lamp op een 60/70 cm van de potjes?
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: plantjes komen niet boven piepen

      je doet er veel te veel voor.

      ja neemt een zaadje.
      steekt die in de aarde.
      dekt ze af met aarde.
      beetje vochtig maken.

      en geduld.....
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment


        #4
        Re: plantjes komen niet boven piepen

        Maar ik ga op steenwol kweken. Kheb hier een volledig geautomatiseerde kweekopstelling staan met librabakken en slabs. Grond heb ik al gehad. Tijd voor wat anders. Grts

        Comment


          #5
          Re: plantjes komen niet boven piepen

          Heb je ze niet beschadigd, door eerst te ontkiemen en ze daarna in de stekblokjes te doen ?
          Over het algemeen wordt er veel te lang "ontkiemd", en als er al een wortel van een paar mm is, is de kans op beschadigen heel groot.

          Dan bestaat ook nog de mogelijkheid dat je ze op z'n kop geplaatst hebt, da's vooral afhankelijk van hoe ver de wortel ontwikkeld was, maar ik gok op bovenstaande.

          Zaadjes kunnen volgens mij meteen in vochtige stekblokjes, kiemen is niet nodig.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: plantjes komen niet boven piepen

            En goed dat dat gaat De kiemen zullen rot geworden zijn en afgestorven. Zondag gekiemd, die moesten al lang boven staan. Dan kan er maar 1 ding gebeurd zijn he.

            Comment

            Bezig...
            X