jup ik heb een vraag dat schema van canna ik begrijp dat niet goed bv de hoeveelheid die ik mag geven bv 10-30 of bij terra flores 50-65 wat?? is dat dat tussen de twee getallen of moet je dat per week opbouwen zoals 10 20 30 ???? en dan nog waar geen getallen staan wat wil dat zeggen dat ik niets moet geven of aleen water ??? mag een plant een dag of twee zonder water blijven staan ?? thx en greetz
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
canna terra schema ??????
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Een plant kan wel zonder water maar dat hangt van je plant af, hoe groot deze is en welke je lamp(-en) je gebruikt. Bij mij krijgen ze elke dag water. Kijk en voel goed in je aarde en op basis daarvan geef je meer of minder.
Bv. Terra Vega 10-30, staat erboven ml/10l. Dit betekent dus 10 tot 30 milliliter op tien liter water, dat is dus 1 tot 3 milliliter op één liter water dus niet 10 tot 30 per plant ofzo. Dus altijd mengen in een liter en dan je plantjes gewoon wateren zoveel als ze nodig zijn. Dit moet je inderdaad opbouwen. Je begint dus met het laagste of nog eronder is dus 10ml en dat is dus 1ml op 1liter
Het voeding geven hangt wel van je medium af, persoonlijk begin ik pas met voeden in bloeifase 1, tijdens de groei zit er genoeg in mijn aarde. Ik sla dus de Terra Vega over maar dat is bij iedereen weer anders denk ik.
De plekken op het schema waar niets staat betekent dus ook niets daarvan geven.
Greetzz
Comment
-
De groeifase is ongeveer 4weken. Dat is dus 1 week "start wortelvorming" en ongeveer 3 weken de "vegatieve fase". Vanaf de dag dat ze voeding nodig zijn begin je met de laagste dosering voeding en inderdaad dit bouw je op dus elke keer als je voeding geeft, geef je ietsje meer. Geef voeding dus met een paar dagen gewoon water ertussen.
De bloeifase bestaat uit gemiddeld 9 weken, sommige soorten wat meer en anderen wat minder. Zo'n schema is ook maar een richtlijn, de planten kunnen best meer of minder voeding gebruiken. Het enige wat ik kan zeggen is oefening baart kunst en onthoud of noteer wat en hoeveel je hebt gegeven dat als het mis mocht gaan je niet weer dezelfde fout maakt. Bij de Terra Flores, voor het bloeien, staat bij mij 40-60/10L= 4-6ml per liter. Ik ben begonnen met een beetje eronder, dus 3ml per liter en ik heb het opgebouwd tot 5ml en nog steeds om de twee dagen. Als ik straks nog wat hoger zit ga ik het misschien om de dag geven. Met het opbouwen dus niet over het maximum ml zitten dus in dit geval geen 70ml per liter.
200ml water klinkt wel redelijk, wat ik zei het hangt er ook vanaf hoe groot ze zijn natuurlijk. Voor een spruitje is dat veel maar voor een vette plant is dat te weinig. Haal anders zo'n metertje voor in je aarde, dan kan je zien of ze te weinig water hebben. En inderdaad het water geven kan je ook gewoon opbouwen.
Je hebt het ook over 20-40. Goed op je schema kijken wat erboven staat, dat is niet de Terra Flores maar Cannaboost. Cannaboost is een extra toevoeging voor je toppen, dit is geen voeding dus niet per sé nodig. Kijk dus eerst links in welke week je zit en dan volg je dat balkje naar rechts om te zien hoeveel ze van wat nodig hebben en wat dat is staat erboven.....
duidelijk?
Greetzz
Comment

Comment