Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietblad krult om? Teveel water ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietblad krult om? Teveel water ?

    Korting op 420shop
    Hallo mensen!

    Wie o wie weet wat hier aan de hand is ?
    Ik heb water met ph 5.8 gegeven en plagron power root 1 ml / L, ongeveer 200 ml totaal water per plant.
    En 5ml / 10L canna coco A + B. De lamp met cooltube hangt op 50cm gedimt tot 460W.

    Heb ik teveel water gegeven ? Of hebben ze nog niet genoeg gehad..





    Overigens heb ik 1 plantje die er wel gezond uit ziet met de blaadjes mooi recht.

    Dank jullie!!

    #2
    Re: Wietblad krult om? Teveel water ?

    Wat heb je over het plantje heen ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Wietblad krult om? Teveel water ?

      Zou kunnen dat die 'stolp' zorgt voor een te hoge temperatuur en luchtvochtigheid. Haal die er af en zie hoe het plantje reageert.

      Comment


        #4
        Re: Wietblad krult om? Teveel water ?

        Dat zijn de bodems van plastic flessen, heb ze nu weg gehaald. Even kijken wat er gebeurd.

        Had ze er trouwens over om de LV lekker hoog te houden maar heb er niet bij stil gestaan wat er met de temperatuur kan gebeuren, maar omdat
        deze in de tent 23 graden is leek het me geen probleem. Maar goed, ben benieuwd of het nu beter gaat, de groei lijkt er in ieder geval niet echt door geremd.

        Comment


          #5
          Re: Wietblad krult om? Teveel water ?

          Ja, da's van teveel water waarschijnlijk, in combinatie met te warm misschien.
          Als het hierbij blijft groeien ze daar wel doorheen, no problem.

          Het kan ook door overbemest medium komen, is dat "lege" kokos, uit de growshop dus ?
          De kokos in het tuincentrum zit vol voeding, da's heel wat anders.
          Daar moet je niet meteen voeding bij gaan doen als je dat niet heel goed spoelt voor je begint.

          Stolpjes eraf, en die lamp moet lager kunnen, toch ?
          Normaal is het 400W op 40cm, maar omdat je een cooltube hebt kan die best lager.
          Da's ook wel nodig om het verlies van het glas op te heffen. Het gaat alleen ten koste van het effectief belichtte oppervlak.
          460W zou makkelijk op 40cm moeten kunnen, mits je de cooltube op de juiste manier koelt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Wietblad krult om? Teveel water ?

            kweken uit zaad heb je geen hoge lv nodig. Kweken met stekjes de eerste 2 weken wel een hoge lv. Mooi broeikasje geweest. Komt wel goed. Have fun. Gr JB
            Keep em green

            Comment


              #7
              Re: Wietblad krult om? Teveel water ?

              Bedankt voor de reacties! Ik zal morgen en misschien overmorgen even geen water geven, kijken wat er gebeurd.
              Het is lege cocos van de GS, dus daarom heb ik een klein beetje voeding bij gegeven. De cooltube blaas ik lucht doorheen dus dat zou ook goed moeten zijn.

              Inmiddels is er 1 overleden, maar dat kwam omdat het zaadje nog om het plantje heen zat en met er af halen ging het stuk..

              Comment

              Bezig...
              X