Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oogst uit zaadjes halen? en dan verder

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    oogst uit zaadjes halen? en dan verder

    Korting op 420shop
    Ik vind dat ik eens zaadjes moet gaan proberen. Maar heb geen ervaring hiermee, nl alleen met stekjes.
    Als ik zaadje heb dan heb ik al gelezen een spongpot? nodig maar hoe zit het met het water geven, de temperatuur, het licht etc. Dus om een lange vraag kort te houden, hoe gaat het in zijn werk als je vanuit een zaadje wil gaan kweken( poeh zwaar woord) maar kweken in de zin van 5 zaadjes hoor, geen voetbalvelden vol.
    Zijn er hier over nog links van andere leden, of hebben jullie eigen ervaring die je wilt delen
    Ik hoor het graag van je

    #2
    Hopelijk heb je hier wat aan: Wietzaden ontkiemen in 4 stappen

    Grtz
    Last edited by Jointjedraaien; 24 January 2017, 11:51.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      let gewoon op dat je minstens het dubbele zaden laat ontkiemen dan de hoeveelheid vrouwen dat je wilt overhouden...

      want als je er 5 wilt overhouden kan het ook zijn dat je met 10zaden maar 3 of 4 vrouwen hebt...

      grtzz

      Comment


        #4
        toch nog wat meer vragen

        ik wilde vrouwelijke zaden kopen om dat probleem dus te voorkomen( mannetjes).
        De link was handig maar toch heb ik nog vragen.
        Ontkiemen in water of keukenrol en dan in potje doen, dat lukt mij wel, maar dan in een pergulator, en dan het licht, ik las nl dat je niet voor het raam mocht zetten. Geef je ze alleen water of gelijk voeding, of is het handig om elk risico te vermijden om het via die spongpot te laten ontkiemen?

        Comment


          #5
          vrouwelijk zaad is idd een optie,alleen als de planten te veel stress krijgen kunne ze regenereren en dan krijg je hermafrodieten... (dus voor een buitenkweek zou ik je geen vrouwelijke zaden aanraden omdat je het klimaat niet onder controle kan houden).

          en pergulator? bedoel je daarmee een propegator?

          en als je ze voor het raam zet heb je wel eens kans op gestrekte planten omdat het glas van de raam een bepaalde hoeveelheid uv-licht tegen houdt,daarom zou ik het al niet doen!

          en als je ze in de pot hebt zitten hangt het er vanaf hoe hard je grond is voorgevoed,als je ze in zaai en stekkengrond zet kan je na 2weken beginnen bij de voeden maar als je batmix gebruikt dan zou ik ze de eerste 6weken alleen maar water geven.

          die spongepots zijn idd wel handig en alle voeding die ze nodig hebben om goed te kunnen wortelen zitten erin,dus je hoeft ook geen voeding bij te geven(pas vanaf ze in de grond staan bijvoeden maar let er wel op welke grond je gebruikt!

          grtzzz

          Comment


            #6
            okidokie, ik kom steeds dichter bij mijn doel, ik wil graag binnen mijn zaadjes zetten. dus vandaar de vrouwelijke zaadjes.
            en ik schreef de pergo... verkeerd, maar je begreep gelijk wat ik bedoelde,
            nu nog even denken of ik voor gemak ga of toch op de kleintjes let, en ouderwets, in keukenrol, en daarna in potjes aarde ga.

            Comment


              #7
              verplaatst naar binnenkweekvragen...

              grtzzz

              Comment


                #8
                opkomst van de zaadjes

                Als ik zaadjes neem, moet ik dan meer uitzetten dan ik wil hebben ivm met uitval of niet opkomen van de zaadjes?
                Wie heeft er ervaring mee, ik wil gewoon 5 plantjes uit eindelijk, maar moet ik dan mee dan 5 zaadjes nemen? je kent het wel, ik wil weer eens wat anders maar tja, hihhhiih
                ik weet dat er geen reclame mag worden geplaatst maar kan er toch iemand een hint geven welke zaken er goed staan aangeschreven om zaad te kunnen kopen? of mag ik gewoon net als de rest flink gaan googlen hihihih

                Comment


                  #9
                  Klik boven aan de pagina op growshop alien

                  Grtz.

                  Comment


                    #10
                    Hey Ellen,

                    Die spongepots kan ik je aanraden, heb er zelf 20 zaadjes in gezet en die zijn allemaal binnen 3 dagen uitgekomen. Ik had zelfs al wortelgroei van een cm of 5 !!

                    Een propagator is ook erg handig, je kunt dan een lamp erbovenhangen, je temp en luchtvochtigheid blijft dan mooi op peil.

                    In het begin niet te veel water geven, en het beste is om via een schotelthe van onder uit water te geven om een snelle wortelgroei te stimuleren. In het begin kun je een beetje wortelstimulator gebruiken.

                    Mijn zaadjes zijn ook pas ontkiemd in Spongepots, ze staan nu een week, mijn kweekverslag vind je hier (helaas nog niet veel foto's, krijg mijn camera niet meer aangesloten, foto's volgen nog)
                    Last edited by Jointjedraaien; 24 January 2017, 11:51.
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                    Comment


                      #11
                      dank je voor de link, maar hoeveel zaadjes zijn er nu niet uitgekomen uiteindelijk? en zit er bij de aankoop van je zaadjes ook beschrijving van hoe je het precies allemaal moet doen, en wannneer men verwacht dat je de ontkiemde zaadjes in potten met aarde kan doen?
                      ik ben benieuwd, vind het nu al leuk.

                      Comment


                        #12
                        Hey Ellen !

                        Ik kan weer foto's plaatsen, ben mijn post aan het updaten. Alles is binnen 3 of 4 dagen uitgekomen, ik heb ze meteen omgepot zodra het steeltje lang genoeg was om vast te pakken. Je kunt ze dan tot aan de lobblaadjes ingraven.

                        Er zit een duidelijke beschrijving bij de geleverde zaden + spongepots, een kind kan de was doen !
                        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                        Comment


                          #13
                          lobblaadjes

                          ik ben je verslag aan het lezen en kwam lobblaadjes tegen, die op een gegeven moment afsterven, maar wat zijn lobblaadjes, hoe herken ik die?

                          Comment


                            #14
                            Lobblaadjes zijn de 1ste blaadjes die aan je plantje komen. Deze hebben niet de typische wietbladvorm, maar zijn gewoon ovaal.
                            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                            Comment


                              #15
                              Voor wat meer info over die spongepots

                              Greetz,
                              zion
                              Last edited by Jointjedraaien; 24 January 2017, 11:51.

                              Comment

                              Bezig...
                              X