stekken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sirhc
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2009
    • 83

    #1

    stekken

    Korting op 420shop
    heb net wat stekken gezet is mijn eerste kweek,
    sommige plantjes doen het echt goed , andere gewoon slecht is de 1ste dag snap ik wel dat het beetje kan misgaan eerste dagen maar ben toch al ongerust !
    hier wat fotos
    luchtvochtigheid was 45% heb ik naar 76 gekrikt want dat is de bedoeling bij stekjes?
    temp 26.6 met lampen aan , zonder lampen weet iknog niet
    als iemand tips geeft zijn die zeker welkom
    mvg
    Attached Files
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Luchtvochtigheid met stekjes proberen tussen de 70 en 80% te houden, die 45 was dus zeker te laag en de oorzaak van de problemen als ik je goed versta .
    De temperatuur met lampen aan lijkt me ideaal, zorg ervoor dat als je lichten uitgaan de temperatuur niet meer dan 8° verschilt van deze als je lichten aan zijn. Na het bekijken van je foto's moet ik echt de bemerking maken dat je vochtigheid van levensbelang is voor je stekjes! Ze hebben nog niet genoeg worteltjes en hebben echt nood aan het opnemen van voedingsstoffen via hun bladeren dus hou die LV de hoogte in! Ik weet niet of dat ene stekje er nog doorkomt of als dat de situatie is van een tijd terug maar ze zien er niet zo best uit, dus let er op
    Succes!

    Greetzzz

    Jona

    Comment

    • sirhc
      Expert Stoner
      MemberLucky Member
      • Feb 2009
      • 83

      #3
      de fotos zijn van nu direkt genomen
      thanks voor je info
      ik krik die lv hoog op met een waterkoker efficient
      hebben ook een emmer met handdoek in staan
      mvg

      Comment

      • Marleyboro
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Mar 2009
        • 96

        #4
        ze lijken echt wel stervende!!
        red ze!!
        Etiam inter vepres rosae nascuntur

        Comment

        • sirhc
          Expert Stoner
          MemberLucky Member
          • Feb 2009
          • 83

          #5
          wil ik doen , als ik thermometer net onder lampen hang is het wel 29° :/
          afzuiging aan dus
          edit: 27.5 terug
          Last edited by sirhc; 25 March 2009, 09:40.

          Comment

          • haze'o'lator
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 1273

            #6
            waren de stekken al goed gewortelt voor je ze in de grond stak?

            het kan ook zijn dat je gewoon teveel water hebt gegeven want ik zie dat je grond heel nat is...

            grtzzz

            Comment

            • sirhc
              Expert Stoner
              MemberLucky Member
              • Feb 2009
              • 83

              #7
              ja ze waren goed geworteld , ik heb volgende dingen gedaan nu
              Luchtvochtigheid = tss 70& 80%
              2 lampen uit 1 aan en die 1 lamp 1.50m omhoog gehangen
              radiator uit en afzuiging uit
              op advies van aliens
              mvg

              Comment

              • Urban
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2008
                • 4104

                #8
                afzuiging aan laten staan op het minimum maar je windwaaiers uitzetten aub.

                Comment

                • Flip Hasjkip
                  Wicked Grower
                  420 MemberMemberLucky Member
                  • Sep 2008
                  • 3595

                  #9
                  Ik zou ook minder water geven, ziet uit als overbewateren. Weet je hoeveel je (ongeveer) gegeven hebt ?

                  En ik wil er nog eens de nadruk opleggen ; een luchtvochtigheid van 80 % of hoger vernield je filter !! (zie op de foto dat deze nog hangt) Je actieve kool gaat ervan kapot. Beter is je filter weghalen, en deze er pas in hangen als je planten in de bloei staan, dan moet je luchtvochtigheid toch omlaag.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment

                  • sirhc
                    Expert Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2009
                    • 83

                    #10
                    ik hou em wel onder de 80 kan niet de hele boel beginnen afbreken nu

                    Comment

                    • markster
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2008
                      • 2151

                      #11
                      je zou ook boterhamzakjes over je stekjes kunnen zetten en deze met coctail prikkers vaststeken in de aarde.kun je ze lekker vochtig houden,wel af en toe verluchten of evt paar gaatjes in maken.grtz

                      Comment

                      Bezig...