Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blaadjes van plantjes vallen na 2 weken naar beneden, onderste blaadjes geel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blaadjes van plantjes vallen na 2 weken naar beneden, onderste blaadjes geel.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Dit is de huidige situatie: ik heb laatst 2 amnesia zaadjes ontkiemt en deze in 2 grote potten gepot met een mengeling van potgrond, kip- en rundermestkorrels, wat beendermeel en perliet. ik heb de potten buitengezet omdat het hier nog vrij goed weer is overdag (steeds rond de 23 graden) en savonds onder een eenvoudige schilderslamp van 500 watt gezet. De plantjes groeiden goed tot enkele dagen geleden een vogel ervoor zorgde dat de steel van het ene plantje op 2 plaatsen geknakt was. Ik heb gelezen dat je dit kan oplossen door een stukje plakband rond de steel te binden als ondersteuning. En dit bleek ook te werken tot 2 dagen geleden. Zoals je kan zien op de fotos zijn de blaadjes van het plantje naar beneden aan het zakken en worden de onderste blaadjes geel. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? ikzelf denk dat ze te vochtig staat maar ik zou graag jullie mening horen , alvast bedankt!

    grtz wildkweker
    Attached Files

    #2
    Re: Blaadjes van plantjes vallen na 2 weken naar beneden, onderste blaadjes geel.

    het geel worden van de bladeren komt niet door te weinig water maar het slaphangen wel, ook geef je de plantjes veel stress door te wisselen tussen zon en een lamp....
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

    Comment


      #3
      Re: Blaadjes van plantjes vallen na 2 weken naar beneden, onderste blaadjes geel.

      ahzo dat zou het wel kunnen zijn, in ieder geval heb ik de plant gisteren afgemaakt. hopen dat die andere nog deftig doorgroeit. Toch merci voor de reactie!

      Comment

      Bezig...
      X