Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

    bleu chees barney's farm

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    heb ze ook staan nu

    Comment


      #3
      Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...orten-Database
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

        Hoe kweek jij dan ?

        Ik zie ze hier in kweekverslagen wel goed gaan.
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

          Ik vind Emmentaler best wel een goede cheese.
          Geen idee van welke zaadbank hij komt, ik vermoed van een Zwitserse...
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

            heb net de exodus cheese gekweekt van hun! is kei lekker en goede oogst 35 gr droog van men plantje dikke knotsen en lekker reuken !

            Comment


              #7
              Ik vind Emmentaler best wel een goede cheese.
              Geen idee van welke zaadbank hij komt, ik vermoed van een Zwitserse...
              Ghahahahahaha.
              Last edited by FlintStoned; 11 September 2015, 09:50.

              Comment


                #8
                Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                IsswSFunny!

                Nou, ik had 860 gedraaid. Dus qua hoeveelheid was het prima. Maar, geen 1 was dezelfde hoogte. Dunne lange, dikke korte. Sommige bloeide eerder sommige 3 weken later. Echt bizar hoe groot die krengen (de uitschieters) kunnen worden. Tja, omdat ik onder 2x 6 - 860 gr best goed vond. Maar dit ziet er niet uit. Nu zijn het bijna allemaal lange dunne sprieten en tja,... ik ben benieuwd! Dus ik moet op de F letten? F9 is superieur? F1 is nep? Ik dacht idd dat greenhouse redelijke zaden had (lezen van reviews) Barney cheese next time (wanneer ik alles op heb gerookt )

                Of, beter gevraagd; welke cheese (of andere wiet) hebben jullie goede ervaringen mee? Ik hoor het graag jullie ervaringen!

                Thnx!

                Comment


                  #9
                  Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Dihybrid_cross




                  Comment


                    #10
                    Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                    Bedankt voor je input. Maar, dit gaat natuurlijk een stap te ver. Geeks houden zich met dit soort zaken bezig. Ik ben gewoon benieuwd naar andere hun ervaringen. Ik kan.natuurlijk ook alles lekker zelf gaan uitproberen (wat ik ook wel doe) maar het is denk ik de bedoeling van een forum om elkaars ervaringen te delen en dan is zo'n filmpje niet echt behulpzaam. Ik weet ook wel dat je via zaad kweken verschillen hebt. Nu weet ik ook dat duurdere zaden niet altijd beter zijn. Dus, ik ben eigenlijk (stiekem) op zoek naar een goede zadenbank, die goed te vertrouwen is en waar het zaad en planten zeer stabiel zijn?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ja te erg. En op YouTube een filmpje zetten hoe goed de zaden zijn en hoe mooi het plantje wel niet kan worden... stiekem trapte ik daarin!

                    Comment


                      #11
                      Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                      Om een nieuwe hybride te stabiliseren moet men terug kruisen op de oorspronkelijke ouder. Uiteindelijk wil je dat de gewenste kenmerken homosyschoot vastliggen. Dat wil zeggen dat het kenmerk of twee maal dominant of twee maal recessief aanwezig is zodat uit de zaden altijd het zelfde fenotype komt en er geen resesief ongewenst kenmer de kop op kan steken in de f2r. Dit bereik je dus door een aantal male terug te kruisen op de oorspronkelijke ouder en er vind dus elke generatie dan ook weer een selectie plaats.

                      Om erachter te komen of een recessief kenmerk homosychoot of heterpsychoot vastlag bij de ouders (p1) moet je twee generaties telen om dan uiteindelijk uit de fenotypes van de F2 (tweede generatie) terug te redeneren of het ouderpaar het repressieve kenmerk hetero of homosychoot bezat. Blijkt het heterosychoot aanwezig te zijn kan men opnieuw beginnen met selecteren van een ouderpaar en was alle werk voorniks. (of je gooit het wel op de markt en neemt voor lief dat klanten maar 1 x bij je kopen.)

                      Eenmaal een homosychoot ouderpaar (P1) gevonden (dan ben je met wat pech al heel wat kweekjes verder) begint pas het echte stabiliseren van het kenmerk in de strain. Men kruist dan de eerste generatie terug op een stek van de oorspronkelijke ouder. Dit geeft dan de F2 (tweede generatie). Uit deze tweede generatie maakt men dan weer een selectie en de planten met de gewenste kenmerken kruist men dan wederom terug op het oorspronkelijke ouderpaar, dat geeft dan de F3 enz. Als je bij F6 bent dan ligt een kenmerk doorgaans stabiel genetisch verankerd en zullen alle individuen uit een f6 generatie ongeveer het zelfde uitzien, smaken, reuken enz. Je snapt dat dit hele proces een aantal jaar kan duren.

                      Bovenstaande in acht nemende kan een fonkelnieuwe (AF) strain die vorig jaar nog niet bestond onmogelijk dit jaar al gestabiliseerd zijn. Dat is dus gewoon een f1 of f2 generatie waar dus 16 verschillende feno's uit kunnen komen.

                      Wil je een stabiele strain neem dan een strain die al jaren bestaat van de originele zaadbank die deze strain gemaakt heeft. Let op vele strains worden na gekweekt door andere banken maar deze zijn dan dus vaak niet gestabiliseerd.

                      Ik snap dat het misschien een erg ingewikkeld verhaal is en dat je gewoon ervaringen van anderen wil weten. Nu houd ik zelf helemaal niet van chees soortjes dus die zet ik nooit, hier kan ik je dus niet mee helpen.

                      Ik poste het filpje omdat je zonder de basis over recessief en dominant homo- en heterosyhcoot te begrijpen van bovenstaand verhaal al helemaal geen snars zult snappen, vandaar.
                      Nu hoef je van heel dit verhaal eigenlijk enkel het dik gedrukte te onthouden.

                      Grtz Flint.
                      Last edited by FlintStoned; 11 September 2015, 23:31.

                      Comment


                        #12
                        Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                        Thnx man. Ik begrijp het verhaal, daarnietvan. Het is erg duidelijk hoe dat soort zaken werken. Maar, als ik greenhouse mag geloven dan hebben zij het over een stabiele soort. Dit is dus niet waar. Ze zijn bijna allemaal verschillend en dat is kwalijk. Maar jij zegt dus eigenlijk dat een white widow, PP, ak47, skunk etc stabielere strains zijn? Waar heb jij het meeste goede ervaringen mee gehad?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Btw, cheese bestaat ook al jaren? 1998 ofzo ontstaan. Hoe oud moet zoiets zijn dan mag je over stabiliteit praten?

                        Comment


                          #13
                          Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                          Maar jij zegt dus eigenlijk dat een white widow, PP, ak47, skunk etc stabielere strains zijn? Waar heb jij het meeste goede ervaringen mee gehad?
                          Btw, cheese bestaat ook al jaren? 1998 ofzo ontstaan. Hoe oud moet zoiets zijn dan mag je over stabiliteit praten?
                          Ja dat is wat ik bedoel. Je zou verwachten dat een strain die al langer op de markt is en je bij de originele zaadbank koopt stabiel is. Maar helaas schijnt ook dit dus niet altijd het geval te zijn.
                          Ik ben zelf in de shees soortjes helemaal niet thuis maar de Santa Maria van no mercy seeds is een mooi voorbeeld van hoe het wel moet.

                          * SM F1 = Santa Maria Clone x [{Santa Maria Clone x (Silverpearl x Mexican Haze)} F4]
                          * SM F2 = (Santa Maria Clone x SM F1)
                          * SM F3 = (Santa Maria Clone x SM F2)
                          * SM F4 = (Santa Maria Clone x SM F3)
                          * SM F5 = (Santa Maria Clone x SM F4)
                          * SM F6 = (Santa Maria Clone x SM F5)
                          * SM F7 = (Santa Maria Clone x SM F6)
                          * Santa Maria F8 = (Santa Maria Clone x SM F7)

                          Zelf koop ik eigenlijk geen zaden meer via een zaadbank en voorzie ik me zelf van zaden want de prijzen die ze durven vragen vind ik echt belachelijk.

                          Comment


                            #14
                            Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                            Om een nieuwe hybride te stabiliseren moet men terug kruisen op de oorspronkelijke ouder. Uiteindelijk wil je dat de gewenste kenmerken homosyschoot vastliggen. Dat wil zeggen dat het kenmerk of twee maal dominant of twee maal recessief aanwezig is zodat uit de zaden altijd het zelfde fenotype komt en er geen resesief ongewenst kenmer de kop op kan steken in de f2r. Dit bereik je dus door een aantal male terug te kruisen op de oorspronkelijke ouder en er vind dus elke generatie dan ook weer een selectie plaats.

                            Om erachter te komen of een recessief kenmerk homosychoot of heterpsychoot vastlag bij de ouders (p1) moet je twee generaties telen om dan uiteindelijk uit de fenotypes van de F2 (tweede generatie) terug te redeneren of het ouderpaar het repressieve kenmerk hetero of homosychoot bezat. Blijkt het heterosychoot aanwezig te zijn kan men opnieuw beginnen met selecteren van een ouderpaar en was alle werk voorniks. (of je gooit het wel op de markt en neemt voor lief dat klanten maar 1 x bij je kopen.)

                            Eenmaal een homosychoot ouderpaar (P1) gevonden (dan ben je met wat pech al heel wat kweekjes verder) begint pas het echte stabiliseren van het kenmerk in de strain. Men kruist dan de eerste generatie terug op een stek van de oorspronkelijke ouder. Dit geeft dan de F2 (tweede generatie). Uit deze tweede generatie maakt men dan weer een selectie en de planten met de gewenste kenmerken kruist men dan wederom terug op het oorspronkelijke ouderpaar, dat geeft dan de F3 enz. Als je bij F6 bent dan ligt een kenmerk doorgaans stabiel genetisch verankerd en zullen alle individuen uit een f6 generatie ongeveer het zelfde uitzien, smaken, reuken enz. Je snapt dat dit hele proces een aantal jaar kan duren.

                            Bovenstaande in acht nemende kan een fonkelnieuwe (AF) strain die vorig jaar nog niet bestond onmogelijk dit jaar al gestabiliseerd zijn. Dat is dus gewoon een f1 of f2 generatie waar dus 16 verschillende feno's uit kunnen komen.

                            Wil je een stabiele strain neem dan een strain die al jaren bestaat van de originele zaadbank die deze strain gemaakt heeft. Let op vele strains worden na gekweekt door andere banken maar deze zijn dan dus vaak niet gestabiliseerd.

                            Ik snap dat het misschien een erg ingewikkeld verhaal is en dat je gewoon ervaringen van anderen wil weten. Nu houd ik zelf helemaal niet van chees soortjes dus die zet ik nooit, hier kan ik je dus niet mee helpen.

                            Ik poste het filpje omdat je zonder de basis over recessief en dominant homo- en heterosyhcoot te begrijpen van bovenstaand verhaal al helemaal geen snars zult snappen, vandaar.
                            Nu hoef je van heel dit verhaal eigenlijk enkel het dik gedrukte te onthouden.

                            Grtz Flint.


                            Flint, als ik eerlijk mag vragen.
                            Deze info, is deze gekopieerd, of ken je dit echt vanbuiten?
                            Een hele boterham voor iemand met weinig kennis hierover
                            Stap voor stap geraken we er wel.

                            Comment


                              #15
                              Re: greenhouse cheese is bagger, welke dan wel?

                              Ik weet niet of sensi seed, cheese heeft.
                              Mijn ervaring tot nu toe met sensi seed (en white label) is op bepaalde vlakken erg goed.
                              In twee jaar 8 uit 8 zaadjes uitgekomen, en erg uniforme planten.

                              Of ze ook planten hebben die goed tegen rot en zo kunnen, ben ik nog niet achter.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment

                              Bezig...
                              X