Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Beze
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 124

    #1

    Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ik ben bezig met de theoretische set up van mijn kweektentje van 1m * 1m * 2m

    Kwestie elektrische apparatuur zou er het volgende moeten in komen

    * 400 W HPS met VSA via tijdschakelaar van Le Grand. Deze zou voldoende zijn om als schakelkast te fungeren.



    * Zwenkventilatortje ( 2 stuks)

    * afzuig en filter

    * elektrisch kacheltje van 2000W


    Nu is het probleem dat ik in de toekomstige ruimte waar mijn tentje zou komen, slechts 1 stopcontact heb. Kan ik via een verdeeldoos alle apparatuur hierop aansluiten? Of is dit een te groot risico?

    De 2000W voor het elektrische kacheltje is toch enkel bij maximaal gebruik/verwarmen, correct? Ga ik nooit moeten doen voor deze ruimte ga ik vanuit.

    Op de hoofdschakelkast in huis staat 16A voor dit circuit vermeld en enkel de buitenverlichting zit ook op hetzelfde circuit.

    Ik weet niet of dit voldoende info is om een deftig antwoord te kunnen krijgen maar ik hoor het graag van jullie medekwekers met meer ervaring.

    thx & greetz
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

    Als er geen schakelaar op zit dan verbruikt die kachel de volle 2000 watt. Afhankelijk van hoe groot die ruimte en hoe koud kan dat wel is dik tegenvallen qua verbruik.

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #3
      Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

      Ik ken de shop niet maar wees voorzichtig met waar je besteld.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • joremkrank
        Cronic Grower
        Lucky Member
        • Oct 2015
        • 3260

        #4
        Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

        Moet geen probleem zijn,koop een stapwaterdicht stekkerblok,en wat dik elektrakabel.zet er een stekker aan,en maak het zelf gemaakte verlengsnoer niet te lang.zou ook een legrand kopen voor je verwarming,zodat je geen stroom verspilt als de lamp aan is.nog beter is om een schakelkastje met kachelcontact e kopen,hier zit ook een tijdklok in,ben je gelijk klaar.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        • Nonsense
          Super Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jul 2015
          • 1724

          #5
          Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

          Hoi

          In deze situatie zou ik het enkele stopcontact vervangen voor een dubbel stopcontact met randaarde .
          Deze groep is 16 ampere en kan je belasten met ongeveer 3600 watt (ongeveer 5amp per 1000watt )
          De meeste verdeeldozen kan je max belasten tot 2500 watt dat word in deze situatie aan de krappe kant
          Als je kachel niet modulerend is zal deze de max spanning gebruiken met daarbij je lamp en afzuiger zit je zeker aan 2500 watt.
          Mocht je een verdeeldoos los gebruiken zorg dan dat je een goeie koopt die zware belasting aan kan !

          Edit : nu is het wel zo dat als je lamp aanstaat de kachel vaak niet draait maar veiligheid boven alles !
          Succes

          Comment

          • Beze
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2011
            • 124

            #6
            Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

            bedankt voor de snelle antwoorden

            wat betreft het kacheltje: deze is instelbaar met een thermostaat, ik ga ervan uit dat indien ik deze ongeveer in het middelste stand zet, ze zelden tot nooit de maximale 2000 w zal vragen..

            wil geen tijdschakelaar op mijn verwarming zetten aangezien in buiten in een schuur in de winter kweek en ze dus moet aanslaan indien nodig. Verbruiken zal ze dus wsl wel gaan doen -)

            Comment

            • Nonsense
              Super Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Jul 2015
              • 1724

              #7
              Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

              Hoi beze
              De thermostaat zal alleen de kachel doen afslaan of aanslaan die heeft niks met vermogen te maken
              Als er een eco stand op je kachel zit kan je vaak het wattage halveren
              Zit deze er niet op ! Dan zal je kachel gewoon 2000 watt gebruiken
              Als ik zo hoor dat je dit in een koud schuurtje wil gaan toepassen ga je veel stroom aan je kachel verspillen
              Is dit schuurtje wel de beste plek voor u om te kweken

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

                Als het niet warm genoeg is met de lamp aan, vergeet het dan maar. Dan krijgt de 2000 watt het niet warm als ze uit is. Ik spreek uit ervaring. Vergeet niet dat het een paar winter geleden -14 was 's nachts.

                Comment

                • joremkrank
                  Cronic Grower
                  Lucky Member
                  • Oct 2015
                  • 3260

                  #9
                  Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

                  koop een laserkachel op petroleum bouw een isohok en koop een goede fancontroller,gaat wel flink in de papieren kopen.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

                    Haal je verse lucht uit de schuur, zul je de schuur moeten verwarmen.
                    Je moet de ruimte verwarmen waar je de lucht vandaan haalt.think.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Beze
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2011
                      • 124

                      #11
                      Re: Slechts 1 stopcontact voor kweekruimte

                      Thx voor alle info

                      Toch nog even eens alles herbekijken dus...

                      Comment

                      Bezig...