Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CO2 toevoegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CO2 toevoegen

    Korting op 420shop
    Hallo Growersss,

    Ik was me vandaag met die klote weer eens aan het verdiepen in CO2 kweken. Ik zie dat je allerlei manieren hebt om dit te doen. Wat mijn aandacht trok is de zelf gemaakte CO2 "generators" in een cola fles met water suiker en gist.

    Nu lees ik alleen allerlei dingen. Veel mensen zeggen dit is waardeloos 1 fles produceert veel te weinig. Een ander zegt het heeft helemaal geen zin al zet je 8 flessen neer want zolang je een koolstof filter met afzuiger hebt zuigt die de CO2 er weer uit.

    Ook lees ik her en der dingen over mensen die dan 15 minuten CO2 toevoegen en voor die 15 minuten hun afzuiging uitschakelen..... Leuk allemaal maar geen idee hoe hun dit automatiseren. Ik neem niet aan dat je elke dag dit allemaal met de hand gaat regelen? Lijkt me onhandig in iedergeval.

    Nu zag ik ook dat er mensen waren met een 10 liter emmer met het zelfmaak systeem. Dat leek me al wat interessanter omdat dit een stuk meer co2 afgeeft.
    Ik wil dit zelf eens gaan proberen... maar ik heb wel een 750 m3 afzuiger in mijn tentje (2.40x1.20) Die draait natuurlijk nooit 100% maar wie kan mij vertellen of het uberhaubt nut heeft of word de CO2 gelijk weer afgezogen?

    Verder zijn er ook nog allerlei hele dure dingen zoals kachels op aardgas.....waar je dus niks aan hebt in een tent ivm warmte en plaatsgebrek en grote CO2 flessen met allerlei luxe regelaars alleen voor testen wou ik het liever eerst low budget houden.

    Ik had ook gezocht op het forum maar als ik op CO2 zoek kan ik helemaal niks vinden

    Ik hoor graag mensen met tips/ervaringen.
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Re: CO2 toevoegen

    co2 kweken heeft weinig zin een conversioneel hok/tent
    dit komt idd omdat de afzuiger nieuwe luchtaanzuigt en de co2 dusdanig snel de ruimte zal verlaten dat dit geen invloed heeft
    anders zal je dusdanig veel co2 moeten toevoegen dat je kosten per oogst gewoon niet leuk meer zijn

    co2 kweken is over het algemeen voor een (semi)- gesloten ruimte waar de temperatuur over het algemeen onder controle word gehouden door een airco

    co2 low budged houden zal erg lastig worden aangezien een co2 meter / controller je toch een lieve duit kost
    en je zal ook voor testen wel willen weten waar je mee bezig bent toch ??
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: CO2 toevoegen

      Yo bedankt voor de info.

      Ja dacht er hetzelfde over...... is dus niet echt geschikt voor mijn tent.

      Misschien ooit in de toekomst als ik een huisie heb met een mooi hokje ofzo
      NLX outdoor kweek 2011
      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

      Comment

      Bezig...
      X