Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weedzaden ontkiemd, wat dan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Weedzaden ontkiemd, wat dan?

    Korting op 420shop
    Heb juist mijn ontkiemde zaden ( het worteltje stak er al 3 tot 5 mm uit) in een pot gestoken, maar ik vraag mij af hoe lang het duurt eer dit boven komt? En wat moet er nog gebeuren buiten geregeld water geven? Ze staan momenteel al in hun tent met 18u licht per dag.

    grts

    #2
    Re: Weedzaden ontkiemd, wat dan?

    Na voorkiemen duurt de opkomst tussen de 24 uur en 10 dagen. verder hoef je niks te doen dan de bovenlaag van de grond vochtig te houden met een plantenspuitje. Ga je te veel water geven dan rot dat zaadje gewoon weg in de grond.

    Comment


      #3
      Re: Weedzaden ontkiemd, wat dan?

      Ben momenteel bezig met een plantenspuitje en heb er ook een plastiek folie over liggen om het klimaat wat vochtiger te houden. Mr er bestaat niet de mogelijkheid dat dit ontkiemt zaadje fout geplant is?

      Comment


        #4
        Re: Weedzaden ontkiemd, wat dan?

        24 uur tot 10 dagen kan het duren
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Weedzaden ontkiemd, wat dan?

          Je poot een zaadje doorgaans 2 x de dikte van het zaad diep. Het mag ook 1 cm diep hoor duurt het iet langer. Verder zoekt de wortel zelf zijn weg naar onder (gravitropie) en die kiem zijn weg naar boven.

          Zelf poot ik zaadjes met het spitse puntje naar boven (mits voorgekiemd, worteltje naar boven)
          De wortel maakt dan een 180 graden bocht en groeit naar onder. Vervolgens drukt de plant die bocht uit de stengel en komt het jonge kiempje boven de grond. door de wrijving blijft dan de zaadhoes achter in de grond. Poot je met wortel omlaag dan komt dat ook gewoon uit hoor maar vaak worden ze dan met de helm op geboren, de zaadhoes zit dan nog om de lobblaadjes als de kiem boven komt.

          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...m-experimentje
          Last edited by FlintStoned; 5 December 2015, 00:23.

          Comment


            #6
            Re: Weedzaden ontkiemd, wat dan?

            En wat dan?

            Comment


              #7
              Weedzaden ontkiemd, wat dan?

              Dan kan het gebeuren dat het zaadhulsje er niet meer vanzelf afgaat en het plantje hulp nodig heeft. De kans dat je het plantje daarbij beschadigd is erg groot.

              Comment


                #8
                Re: Weedzaden ontkiemd, wat dan?

                Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                Dan kan het gebeuren dat het zaadhulsje er niet meer vanzelf afgaat en het plantje hulp nodig heeft. De kans dat je het plantje daarbij beschadigd is erg groot.
                Was ik zelf ook bang voor met een van mijn plantjes. Deze kwam na 2 dagen boven met hulsje nog om.. Viel er met dag 3-4 pas af en vandaag dag 6 is hij er pas van hersteld

                Advies van flintstoned volg ik de volgende keer ook ZEKER op. Andere plantje inderdaad wel zo ontkiemt en kwam er veel gezonder uit

                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

                Comment

                Bezig...
                X