Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers onder 250watt CFL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers onder 250watt CFL

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Autoflowers onder 250watt CFL

    't Zijn een hoop beloftes en mooie woorden, maar de praktijk wijst vaak anders uit.
    Vooral dat zinnetje: Zijn PAR (Photosynthetic Active Radiation) is 100% beschikbaar voor planten, moet ik erg om lachen.
    Natuurlijk is z'n PAR licht 100% beschikbaar voor de planten, dat is namelijk wat PAR licht is: licht waar een plant wat aan heeft.
    Het par licht van een hps-lamp is ook 100% beschikbaar, anders zou je het geen PAR noemen.

    De bouw van die lamp is niet goed, het meeste licht zit aan de binnenkant.
    Qua belicht oppervlak is een stapeltje TL-buizen veel effectiever.

    Het verbruikt evenveel als een 250W HPS.
    Ze worden ook erg warm, dus ook hier wordt veel elektriciteit niet in licht omgezet, maar in warmte.
    1m2 effectief is wel heel veel, in HPS-termen zou je daar 600W voor nodig hebben.
    Ik kan het bijna niet geloven, zou iemand echt de uitvinding van de eeuw gedaan hebben, en hebben we dat gemist in alle kranten ?

    Maarre..ik wil niet weer de slecht-nieuws-brenger zijn eigenlijk. (te laat, ik weet het, srry)
    Maar misschien moet je het gewoon eens proberen, zo duur zijn ze niet.
    Wel heel voorzichtig zijn, ze zijn uitermate breekbaar.
    Als je ze in een kap schroeft, het uiteinde van de lamp vastzetten aan de kap, anders hangtie op half7 en is de reflectie beroerd.
    Zet er niet teveel onder, ik denk dat je met 3 plantjes wel aan de max zit, of 1 grote plant.

    Als je een beetje googelt vind je wel kweekverslagen met deze lamp en hoe je zo'n gevaarte op moet hangen enzo..

    Goodluck
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X