Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers onder 250watt CFL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflowers onder 250watt CFL

Korting op 420shop
    Ik ben benieuwd naar jullie meningen over
    ADVANCED STAR PRO STAR CFL 250W DUAL SPECTRUM GROEI 6400K° + BLOEI 2100K°

Ik wil binnenkort met autoflowers starten en ben deze CFL tegengekomen. Geschikt voor bloei en groei.

ADVANCED STAR PRO STAR CFL 250W DUAL SPECTRUM GROEI 6400K° + BLOEI 2100K°

De Pro-Star CFL 250 Watt Dual Spectrum lamp is de nieuwste generatie energiezuinige kweeklamp voor de groei- en de bloeifase van planten.

De nieuwe energiebesparende PRO STAR compacte fluorescentielampen, ontwikkeld door Advanced Star, vormen een belangrijke stap voorwaarts op het gebied van tuinbouw lampen.

Anders dan kwikdamp of hogedruk natriumlampen, komt het licht spectrum van de PRO STAR Dual Spectrum lamp volledig overeen met het fotosynthese spectrum (100% PAR). Met prestaties als deze, is de PRO STAR Dual Spectrum 250W lamp perfect voor de binnenteelt van planten!

Door de gelijktijdige afgifte van koud blauw licht (Blauw 6400 °K) en warm rood licht (Rood 2100 °K) om de groei te stimuleren, kan de PRO STAR CFL kweeklamp in de directe nabijheid van de plant worden geplaatst. De minimale warmteafgifte van de lamp laat de plant profiteren van fotosynthese in goede omstandigheden.

De PRO STAR CFL heeft een ingebouwde ballast en kan hierdoor direct op het stroomnet worden aangesloten en biedt tot 15.000 uren effectieve verlichting. Nagenoeg alle gebruikte elektriciteit wordt omgezet in licht, in plaats van warmte zoals het geval is met HPS en MH lampen.

Specificaties:

Lampvoet: E40
    Kleur Temperatuur: 2100K° + 6400K°
    Voltage:220/240V
    Vermogen: 250W
    Efficiënte verlichtingsoppervlakte: + -1m²
    Lengte: 35 cm + 5cm voet
    Voordelen van de ProStar CFL 250W Dual Spectrum:

energie besparing 20%
    Zijn PAR (Photosynthetic Active Radiation) is 100% beschikbaar voor planten
    Produceert weinig warmte, wat een positie dichter bij de planten toelaat
    Zijn lichtspectrum zit dicht bij natuurlijk licht
    Plug & PLay, geen extra ballast nodig
    Een CFL reflector met E40 fitting is al wat u nodig heeft om deze lamp in gebruik te nemen.

Re: Autoflowers onder 250watt CFL

't Zijn een hoop beloftes en mooie woorden, maar de praktijk wijst vaak anders uit.
    Vooral dat zinnetje: Zijn PAR (Photosynthetic Active Radiation) is 100% beschikbaar voor planten, moet ik erg om lachen.
    Natuurlijk is z'n PAR licht 100% beschikbaar voor de planten, dat is namelijk wat PAR licht is: licht waar een plant wat aan heeft.
    Het par licht van een hps-lamp is ook 100% beschikbaar, anders zou je het geen PAR noemen.

De bouw van die lamp is niet goed, het meeste licht zit aan de binnenkant.
    Qua belicht oppervlak is een stapeltje TL-buizen veel effectiever.

Het verbruikt evenveel als een 250W HPS.
    Ze worden ook erg warm, dus ook hier wordt veel elektriciteit niet in licht omgezet, maar in warmte.
    1m2 effectief is wel heel veel, in HPS-termen zou je daar 600W voor nodig hebben.
    Ik kan het bijna niet geloven, zou iemand echt de uitvinding van de eeuw gedaan hebben, en hebben we dat gemist in alle kranten ?

Maarre..ik wil niet weer de slecht-nieuws-brenger zijn eigenlijk. (te laat, ik weet het, srry)
    Maar misschien moet je het gewoon eens proberen, zo duur zijn ze niet.
    Wel heel voorzichtig zijn, ze zijn uitermate breekbaar.
    Als je ze in een kap schroeft, het uiteinde van de lamp vastzetten aan de kap, anders hangtie op half7 en is de reflectie beroerd.
    Zet er niet teveel onder, ik denk dat je met 3 plantjes wel aan de max zit, of 1 grote plant.

Als je een beetje googelt vind je wel kweekverslagen met deze lamp en hoe je zo'n gevaarte op moet hangen enzo..

Goodluck
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
    X