Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Softbox smeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Softbox smeren

    Korting op 420shop
    Ik kocht onlangs een softbox over, nu draait die enkel nog soepel met de controller op 3, op de eerste stand draait die nog amper. Krijg ik die box open? Kogellagers versleten? Zitten die er uberhaupt in? Kan je dat ding smeren? Ik veronderstel dan met vet ipv wd40?

    #2
    Re: Softbox smeren

    zou nooit wd40 aanraden om iets te smeren behalve een sleutelgat ofzo. is meer om iets op te kuisen dan om te smeren imo. box opendoen moet zeker lukken. mss dat je hem bij het samensteken terug wat gaat moeten dichtkitten. kans dat er binnenin een bol stof zit die de boel tegenhoud is groot. in het slechtste geval steek je er nieuw slakkenhuis in. bij mij was hij bij het vervoeren eens van een rubber geschoten. deed ook maar raar

    Comment


      #3
      Re: Softbox smeren

      Wegpleuren die zooi,als ie stilvalt,neemt ie toch nog stroom af en word dan te warm,en vliegt in de fik.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Re: Softbox smeren

        Smeren doe je altijd met vet, WD40 is om schoon te maken.
        Maarre..ik zou 'm laten liggen, die dingen zijn niet gemaakt om te onderhouden.
        Ze komen gesmeerd uit de fabriek, en je hoeft er niets aan te doen tot ze dood gaan.
        Deze is aan 't doodgaan denk ik.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Softbox smeren

          Heeft een halve ronde gedraaid. Dan verkoop je die toch niemeer voort?

          Comment


            #6
            Re: Softbox smeren

            Na een halve ronde gaat die niet kapot zijn toch ?
            M'n eerste slak is >10 jaar meegegaan, die stond 24/7 aan op 110Volt.

            Hij maakt geen herrie ofzo ?
            De binnenkant ziet er nog helemaal schoon uit neem ik aan, als je door dat gat in de box loert ?
            Na een paar weekjes draaien zit daar nog geen stof in.

            Heb je een metertje waarmee je de spanning van de controller kunt meten op standje 3 ?
            Misschien ligt het wel aan de controller ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Softbox smeren

              Ik heb hem bij mij een halve ronde. Denk dat die niet meer dan 3 of 4 rondes gedraaid heeft. Als die opt einde van zen latijn is verkoop je zoiets ni voort, dan smijt je dat weg. Hij maakt wat lawaai ja, wat gerammel. Als ik hem dan een kwartslag draai verdwijnt dat weer effe. Volle bak maakt die geen lawaai. Met de controller scheelt niks denk ik, de g-tools doet het wel normaal als ik die aansluit.
              Ziet er allemaal nog proper uit in ieder geval. Mss moet ik er is met de compressor door gaan.

              Comment


                #8
                Re: Softbox smeren

                als je hem gewoon los dus zonder spullen eraan,aanzet en hij gaat gelijk draaien zonder gebrom,dan is ie nog goed,dan houd ie gewoon niet van dimmen.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: Softbox smeren

                  Doe je niets aan, of je standenschakelaar is kapot. Draai de + en - eens om? Als je hem overigens draait en het geluid veranderd is het meestal wel kapot.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Softbox smeren

                    Het is trouwens een smscom dat daartussen zit, ook geen goedkoop speelgoed. Ik zie wel wat ik doe, mss haal ik de kist open als ik hem toch moet vervangen. In principe is dat niet nodig, heb de g-tools als reserve. Maar het is toch zuur, wou de set verder verkopen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Softbox smeren

                      Oh dat ken gewoon er is ook een marktplaats.be
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Re: Softbox smeren

                        Gewoon een nieuwe kopen en niet gaan kloten. Er zit een spoel in met andere stukjes elektronica. Jij komt daar niet bij. Versleten kogeltjes en heb je pech. Garantie? Dan ga je gewoon ff terug... Straks staat je huis in de fik...

                        Comment


                          #13
                          Re: Softbox smeren

                          Hij draait op deze moment ook niet. Ik gooi gewoon niet graag iets weg als dat niet nodig is. Fannetjes lopen ook vast, wat siliconenspray erin en ze lopen terug vlot. Alleen kan ik bij die softbox niet aan de onderdelen dus ik zie ook niet wat er mis is.

                          Comment


                            #14
                            Re: Softbox smeren

                            Wat je wel kan doen is de slakkenhuis ventilator eruit halen, kijk hoeveel M3 deze echt is en wellicht staat er een merk op, kijk online voor een nieuwe en plaats die in de kist. Dan hou je iig je kist!

                            Comment


                              #15
                              Re: Softbox smeren

                              Ondertussen de softbox eens deftig bekeken. 1 paneel zat vast met inbus vijzen. Ding opengevezen, slakkenhuis eruit gehaald. Wat druppels vet erop en dat ding draait weer soepel. Ik zit met een te hoge LV he, en was zo slim geweest van hem bovenin een kleerkast te zetten waar de LV wsl nog wat hoger werd. Maar nu draait die dus al terug een week soepel zoals het hoort.

                              En moest die kapot zijn is het idd een fluitje van een cent om een nieuwe slak te kopen. Uiteindelijk is zo'n softbox zelf maken ook easy peasy.

                              Comment

                              Bezig...
                              X