Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, hulp gevraagd

    Korting op 420shop
    Medekwekers,

    Ben zelf al wel wat jaren bezig met de vrouwtjes laten bloeien in open lucht, maar dit jaar ben ik zelf beginnen knutselen en heb mezelf een kweekhokje gebouwd. Deze staat niet in huis maar buiten. Het hok is helemaal geisoleerd met isolatieplaten van 8cm dik en alles goed afgetimmerd , afgeplakt en lucht & lichtdicht gemaakt...

    De verse lucht in men kweekhok komt binnen via een gat in de zijkant van 9 cm. De afvoer (buiskoolstoffilter met fan) gaat naar buiten onder een afdak (meter darm in totaal)... (genoeg circulatie?).
    Binnen men kweektentje is het bijna constant 24-25 graden, ik verwarm bij met een buisverwarming die op 50W draait (goed spul).
    Nu mijn LV is wel wat laag 35-40%. Ik kweek uit zaadjes. Heb 4 planten momenteel en kweek met een LED lamp , 200W spectrabox PRO-III.
    Ik wil zo biologisch mogelijk en goedkoop mogelijk kweken, juist voor eigen gebruik.

    De zaadjes die ik nu aan het opkweken ben , had ik nog liggen maar weet de naam van zaden niet meer... heb er nu 2 verschillende geplant (dus 2*2, ze staan al wel door elkaar...)
    Toch heb ik volgens een vriend van me al wel wat foutjes gemaakt met in het begin de lamp tehoog te hangen en de ventilator teveel op de planten gericht te hebben.

    De internodes staat dus wel ver uit elkaar. De planten zijn nu al wel even aan het voorgroeien en heb al een beetje weggediefd. Nu 5de week groei . (veel te lang? nu in bloei zetten?)
    Wil de scrogmethode gaan toepassen, ben ik hier telaat mee?

    Nu heb ik sinds een paar dagen nog een probleempje met opkrullende bladeren bij 2 van men dames en 1 ervan heeft wat bruin op een blad (1 blad, verwijderen?)
    20160124_121414.jpg20160124_121613.jpg20160124_121525.jpg


    Planten zijn getopt bij de 7de internode (vorige week)

    20160124_121405.jpg

    Graag al jullie eerlijke meningen en advies!
    Attached Files
    Last edited by Trojan; 29 January 2016, 18:59.
    Smoke good , eat good , live good

    #2
    Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

    welke grond had je gebruikt ? heb je al iets bijgevoed ? en geef je kraantjeswater ?

    ik volg u !

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

      Ik heb men grond bij de growshop gehaald, maar er stond niets op de zakken, het was een huismix. Heb al enkele keren de Plagron Alga Grow toegevoegd, nooit meer dan aanbevolen. Staan ze misschien tenat? Heb ze nu vandaag maar eens voor een keer water gegeven langs boven, omdat de bovengrond er kurk droog uitzag. Toen ik water langs boven toediende kwam er wel bijna niets aan beneden om de schaaltjes... (toch tenat?)
      Ik geef kraantjeswater op kamertemperatuur... (heb gelezen dat een zakje groene thee zou helpen met de het wat af te zuren..., kan het wel niet meter...)
      Smoke good , eat good , live good

      Comment


        #4
        Smoke good , eat good , live good

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

          Lamp verder van de planten, de fan niet op de planten richten, ze kunnen slecht tegen tocht.
          Scrognet een stuk lager hangen en alles wat er bovenuit komt plat binden. Stammetjes even knijpen om soepel te maken voor je ze ombuigt.
          Lamp op 12/12 en voila. Ze gaan nog wel een week of drie doorgroeien nadat je de klok omzet dus die scrog lukt wel.
          (zorg dat het licht 's nachts aan is, dat is de koudste periode)

          Is de temperatuur ook nog goed als de lampen een uurtje uit zijn ?
          Je zou denken dat die isolatie sowieso niks uitmaakt, want de warmte zuig je in no-time uit dat hokje, dus ben je eigenlijk constant de buitenlucht aan het verwarmen.
          Jammer dat je niet weet wat voor zaden het zijn, da's toch best een belangrijk puntje om te weten wat ze gaan doen.

          heb maar schrik dat men grond op gaat geraken met voeding. Ze zijn al 5 weken aant voorgroeien
          Ja, euh...daar hebben ze voeding voor uitgevonden.
          Groeivoeding geef je tot je toppen ziet, dan stap je over op bloeivoeding.

          Foutjes van het begin ?
          Yep, geen idee welke zaadjes je hebt, en stokjes naast je planten zetten, onregelmatig water geven etc..
          Als je plantjes voldoende licht krijgen zijn stokken overbodig.
          Dat was dus meteen al een aanwijzing dat er iets scheef zat en je ziet dat ze later ook flink zijn gaan strekken.
          Wat heb je gediefd ? Geen bladeren hoop ik, want die zijn hard nodig.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

            Thx voor de uitleg! Van 2 planten weet ik dat het iets met Mango was... Sry voor de vage uitleg... volgende ronde heb ik al wel zaad liggen, waarvan ik weet wat het is. Dan ga ik vnv het net laten zakken en op 12/12 zetten. Heb geen bladeren weggedieft. Weet wel dat ze noodzakelijk zijn voor de fotosynthese. Als de lampen uitzijn is het 21 graden. Lamp dan toch terug wat hoger? 250watt led lamp hoehoog dan ongeveer of moet je dat wat uitvissen? Hangt nu op 25 cm van de hoogte top.

            Ik Dank je voor je uitleg en info!
            Smoke good , eat good , live good

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

              mmh, een hps van 250 w hangt op 25 cm van de toppen, ik zou dan denken: een LED lamp van 200w max 20cm van de toppen. of nog dichter want een LED geeft veel minder warmte als een hps.

              ivm het water geven, ik zou je potten dagelijks wegen, en nu bv. een dag of 3 geen water geven, en zien hoe je planten reageren, als de blaadjes naar beneden gaan hangen na 3 dagen kun je water bijgeven, is er niet veel gebeurd dan moet je nog wachten.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door Trojan View Post
                ...Lamp dan toch terug wat hoger? 250watt led lamp hoehoog dan ongeveer of moet je dat wat uitvissen? Hangt nu op 25 cm van de hoogte top.
                Je bent niet de eerste die met zo'n spectrabox kweekt.
                Als je even zoekt naar kweekverslagen met die lamp -met google ofzo- dan vind je er tientallen waar je de praktijk van kunt afkijken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                  Heb gevonden dat de lampen best op +-30cm van de toppen hangen. Ze staan nu op 12/12. Heb men scrognet laten zakken en al enkele vertakkingen en toppen op het net gevonden. Ik zal vanavond nog eens wat foto's nemen. Enkele bladeren blijven toch wat naar binnengekruld... voor de rest zien ze er redelijk goed uit. Voeding geven als ze wat minder groen beginnen worden? Of zou het mss wat stress kunnen zijn? Overvoeding zou ik maar vreemd vinden want heb ze maar een paar keer voeding gegeven volgens het schema. Vanavond foto's medekwekers!!
                  Smoke good , eat good , live good

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                    Nieuwe foto's. Graag jullie meningen en tips!!

                    Pz
                    Attached Files
                    Smoke good , eat good , live good

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                      Hoe warm is het in je kweekhokje? Blaadjes zien er opgekruld uit. Kan te warm zijn wat weer stress op levert

                      http://www.rollingstoned.nl/opkrullende-wietblaadjes/
                      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                        Vamorgend om half 6 was het 28 graden. Schommelt nu tussen de 23 en 28 graden. Misschien is het dan toch wat stress geweest dan, wel eens gedieft paar weken geleden... Is precies wel aan het beteren... Heb men ventilatorke en afzuiging nu half uur aanstaan en dan halfuurtje uit. Heb gelezen dat dit wel kan? Toch weeral iets minder verbruik denk ik dan... of is het toch best om alles 24/24 te laten ventileren en afzuigen? Geurlast moet ik niet naar kijken...




                        Thx voor de info!!
                        Smoke good , eat good , live good

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                          Even een kleine Update met wat nieuwe foto's.
                          De bladeren zien er allemaal terug goed uit. En alles loopt wel redelijk denk ik. Had men scrognet toch wat hoger moeten hangen denk? Want het binden is echt al wel een warboel geworden. Graag jullie meningen en tips!!
                          20160202_201343.jpg
                          20160202_201357.jpg
                          20160202_201840.jpg
                          Smoke good , eat good , live good

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek, hulp gevraagd

                            scrognet hangt goed ! blijven binden
                            en de takken onder het scrognet die het scrognet niet gaan halen afdoen, maar doe dit niet te vaak, anders krijgen ze ook stress, bv. doe dit nu en binnen 2 weken nog is.
                            Gaat een mooi veldje worden hopelijk

                            Comment


                              #15
                              Smoke good , eat good , live good

                              Comment

                              Bezig...
                              X