Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met Kind LED's?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

iemand ervaring met Kind LED's?

Korting op 420shop
    jeeps iedereen, ik weet niet wat of hoe maar bijna al mijn lampensysteempjes die ik over de jaren heb verzameld zijn in een korte tijd opeen stuk gegaan!!!
    enkel mijn 2 tl neon kapjes zijn nog in orde en mijn 200w spaarlamp ook maar dit is niet genoeg om mij en vriendin te voorzien,dus nu ben ik op zoek achter een nieuwe "hoofdlamp"
    ik had gedacht om een 600watt dimbare hps van lumii te kopen. dit zou mij 175euro kosten. maar nu komt het...

al van sinds KIND LED's zijn K5 XL1000 op de markt heeft gebracht heb ik er grote intresse in gekregen. de testfilmtjes tonen dat hij uiterst goed presteert kwa metingen
    maar ik vind nergens online een kweekje ermee zodat je het eens echt kan zien... wel van hun K3 series en die zien er zeer goed uit, maar geen van de K5...
    weet iemand hoe dit komt of waar ik een kweekverslag of filmpje kan vinden met de kind K5 xl1000?
    mocht ik zien dat hij het echt goed doet zou ik het misschien wel wagen om er meteen in te gaan investeren ipv nu nog eerst een HPS te gaan kopen.
    grtz wullox
    1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

Re: iemand ervaring met Kind LED's?

Aub http://www.wietforum.nl/topic/115028...5/page__st__20

Heb je Wietefras zijn topics met eigengebouwd ledsysteem ( cree cob) gezien ?
    Haalt 1 op 1,36 ! Misschien kun je dat ook bouwen ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Met die KIND armaturen moet je er vooral rekening mee houden dat ze de lichtopbrengst en daarmee de grootte van de te gebuiken tent enorm overdrijven. De KIND K5 XL 1000 is qua lichtoprengst vergelijkbaar met een 600W HPS en is dus ook hooguit geschikt voor een 120x120 tent in plaats van de beloofde 150x150.

Er zijn wel wat kweekverslagen op het forum met KIND leds. Eentje met goede afloop is helaas wat moeilijker te vinden.

Toch maar overgestapt op HPS:

Ziet er op zich aardig uit, maar nooit meer wat van gehoord:
      Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

Wat sprietige plantjes en vervolgens "retired":

Op een ander forum zijn wel twee kweekjes te vinden van een ervaren kweker die graag zo'n armatuur wilde hebben. Dat was een KIND Led K5 XL750 (430W) en daar haalde hij 0,5g/W (225g) en 0,7g/W (295g) mee.

Het gekke is dat dit soort led armaturen het vooral enorm goed doen in test filmpjes van de fabrikant ... en dan niet eens zozeer omdat die leds het nou zo goed doen, maar omdat ze met HPS maar een halve gram per Watt scoren of iets dergelijks absurd slechts.

Als je ziet hoe ze de lichtopbrengst vergelijken dan is dat altijd zonder reflecterende wanden, want ze weten dat HPS het licht breed uitstraalt en, zeker bij 1000W lampen, meer dan de helft van het licht kwijtraakt als je geen reflecterende wanden hebt. Bij de kweek vergelijken hetzelfde trouwens. Daar zie je ook nooit reflecterende wanden.

Zoals Stemma al zei, ik had 1,38g/W (550g) en later 1,33g/W (530g) met een 400W zelfbouw led armatuur. Naar mijn mening is zelfbouw ook de enige economisch haalbare optie met leds op dit moment. De prijzen van goede onderdelen zijn gewoon nog wat te duur en als daar ook nog eens de flinke marges op komen die op alle wietkweek spullen zit dan verdien je dat soort investeringen zelfs bij benadering niet terug.

"Goedkope" led armaturen (zoals toch ook de KIND leds) zijn nog erger. Dan betaal je een godsvermogen voor iets wat in essentie goedkope rommel is met een oplichtersverhaal erbij hoe je bakken geld gaat besparen met die duur betaalde goedkope rommel. Als het te goed klinkt om waar te zijn ...

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Alleen al dit: 175 euro vs 1500 euro. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij. Ze beweren op hun site dat ze minder verbruikt dan een HPS, terwijl de unit lamp 650 watt verbruikt. Ook vreemd om hem dan XL1500 te noemen...

Dan moeten ze die test maar is doen met een gavita pro reeks. Veel licht reflecteerde mijn zijwanden niet, alles op het gewas. En 1 op 1 gedraaid.

Comment

true maar ik heb al een tijdje met led gekweekt, een 200watt, en was er zeer tevreden over... zowel ik als een vriend van mij met dezelfde hebben er echt mooie rondes meegedraaid en de wiet vond ik ook beter en voller dan van hps. ook had ik mijn warmteprobleem perfect onder controle wat met hps altijd een problem is. en ik kon het duidelijk voelen op de elektriciteit rekening.
          sowieso wil ik in de toekomst met een 600-1000watt LED werken maar kben gewoon nog op zoek naar welke.
          nu niet naar de lichtopbrengst gekeken is het wel het beste systeem die ik kan vinden, geen enkel ander systeem die ik heb gevonden had al deze dingen:
          -afstandsbediending (wat echt handig is als je ruimte vol staat)
          -intern instelbare klok die in 8 periodieken kan ingesteld worden (je kan je planten laten wakker worden met minder licht en dit laten opvoeren naar midden van de dag en dan terug verminderen
          voor het slapen gaan.)
          -zelf instelbare leds (kan je zelf hoeveelheden rood opvoeren of verminderen naar gelang type plant en periode van bloei)
          -3 en 5 watt lampen gemengeld

deze dingen vind ik wel een must aan een LED systeem van die grote, moest iemand nog een ander systeem vinden dan KIND die dit ook heeft laat het me weten

Comment

ik heb dan toch maar beslist om een hps aan te schaffen en kga nog wat afwachten met led tot ze beter ontwikkeld zijn. ik heb nu een lummii 600watt instelbare hps. maar ooit ga ik terug naar led!!

Comment

Bezig...
            X