Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DP120 setup

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: DP120 setup

Oké dan maak ik nog een keuze met de koolstoffilter / afzuiger. Het is natuurlijk even ontdekken. Ik heb namelijk nooit eerder een kweektent gehad.

Ik bedoelde materialen als een koolstoffilter. Toch niet elke koolstoffilter/afzuiger past in/bij een tent? Of denk ik verkeerd?

Bedankt

Comment

Dat ik het niet eerder had gevraagd, maar waarom toch die DP120?

Welke lampen wil je er dan in hangen om een oppervlakte van 120x60 te belichten? En hij is ook nog eens erg duur voor alleen een kweektent, of dat nu door de meegeleverde trays en verdiepingen komt? Blijft duur hoor.

Mijn tentje is 60x90. Maar ik ga maar 60x60 gebruiken voor de kweek. Dat kan ik belichten met 2 tneons 2x55 watt. En de andere 30cm is voor de afzuiger + koolstoffilter + ventilator. Zo kan ik de complete hoogte van de tent gebruiken.
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

De trays zijn niet eens meegeleverd. Ik wilde voor de DP120 gaan puur omdat hij 30cm in de hoogte en breedte groter is dan de DP90. Hoe meer ruimte je hebt, hoe beter dit toch is? Hoewel ik die prijzen volkomen onbegrijpelijk vindt ook. Ik dacht zelf aan 2x75w T-neon. Maar je bent volgens mij niet al te enthousiast over de DP120 als ik je goed begrijp? :O

Comment

Nou als er een 2x75w in komt, dat is dus één armatuur, dan belicht je een oppervlak van +/- 70x30cm. Dan blijft er wel heel veel lege ruimte over.
          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Op 120x60 zou je 4 of 5 Tneon setjes moeten hangen als je de hele tent vol wil zetten.
            1 of 2 plantjes kan best onder 1 tneon setje, je kunt er altijd nog eentje bij hangen als 't nodig is.

Heb je dit topic gelezen ?
            Daarin staan allerlei setups met lampen afzuiging tentjes potten etc etc...
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bedankt voor de link. De DP90 wordt benoemd, maar niet de DP120. Geen probleem verder, ik kom eruit.

Het staat ieder geval vast, ik heb de DP120 besteld bij kweekotheek.nl Volgens mij is dit een betrouwbare website. Ik ga waarschijnlijk voor de 4 x 55w

Bij de sjop kun je deze set erbij bestellen: Mini fan slangventilator 125mm + Can-Lite 150m³ koolfilter 125mm flens + 1mtr. slang en 1x slangklem

Maar waarschijnlijk heb ik een sterkere koolstoffilter nodig als bij de DP90 al een afzuiging +-150 kuub & koolstoffilter +-180 kuub wordt aangeraden. Of is het toch goed zo?

Verder heb ik thuis nog pc fan nodig, ophangmateriaal en tijdschakelaars. Volgens mij ben ik dan compleet. Ja scrog net als extra etc.

Comment

Iemand die mij kan helpen met de laatste stap zodat ik kan bestellen?

Comment

150 lijkt me voor zo'n tent te weinig. Kweek zelf in een hokje dus kan je hier niet mee helpen. Maar het lijkt me te weinig. Ik zou zeker voor iets groter gaan.
                  Eens kijken naar een verslagje met zo'n tent?

Dit topic hier is ongeveer wat jij wilt, en daar zeggen ze 400m³.

Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Met fluor (T-neon) is 400m3 niet nodig, wel met HPS. Ik denk dat ik rond de 200m3 moet zitten. Echter las ik dat can-lite niet goed wordt beoordeeld, afgeraden zelfs. Weet iemand iets anders? Rhino misschien?

Ook las ik dat HPS mogelijk zelfs beter is in de ruimte, maar dan zou ik denk rond de 300m3 moeten uitkomen.

Comment

Oei, ergens overgelezen dan. Dacht dat je op hps wou gaan. Daarom dat ik het zo weinig vond.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ik dacht dat ik een keuze had gemaakt. Maar ik heb ook informatie gevraagd buitenom dit forum voor tips. Maar eigenlijk heeft iedereen een andere mening. Het lijkt mij iedergeval verstandig om de filter buiten de tent te plaatsen. T-neon op HPS. Nu ik er so over nadenk, debk ik dat HPS meer ruimte inneemt. Maar goed, ik hoop binnen enkele dagen een keuze te maken.
                        Ik wil gewoon dat mijn eerste aankoop, ook een goede aankoop wordt.

De DP120 komt binnen 2-3 dagen binnen.

Comment

Dp90. 3x110 watt tneon en 250 m3 afzuiging werkt prima. Filter buiten de tent is prima. Zou wel gaan scroggen om het beste resultaat onder je tneon vandaan te halen. Hps zou ik niet doen op dat formaat. 11 liter potjes erin en knopen maar. Suc6 met je keuze. Gr JB
                          Keep em green

Comment

Dankjewel, alleen het is niet de DP90 maar de DP120. 120 x 60 x 120. Deze wordt vrijwel niet gebruikt van kweekdoeleinden. 3 x 110w t-neon? Dan moeten er wel heel veel lampen in aangezien ik nog nergens 1 lamp van 110w heb gezien. Of dan zou het 6x 55w in moeten komen. Dus 3 armaturen.

Comment

Het verschil is niet zo groot. De dp90 is 90x60x90 en de dp120 is 120x60x120
                              Dan kun je toch wel zo'n beetje uitrekenen wat je nodig hebt ?
                              Kijk naar de afmetingen van de tneons....wetende dat een tneon altijd max 10cm van de plant moet, is de oppervlakte die je daarmee bereikt dus niet erg veel groter dan de tneon zelf.

Een 2x55W armatuur is 22x57cm
                              totale oppervlakte dp120 is 120x60cm
                              120:22 = 5.45
                              Er passen (om optimaal het hele oppervlak te belichten) dus 5 armaturen van 2x55W in die tent.
                              Zou je daar een perfecte scrog mee maken, dus toppen over de hele oppervlakte en niet te ver boven het gaas uit, dan kun je daar best 300 gram (en meer) per kweek onder vandaan halen.
                              Er hangt immers zo'n 550W aan licht.

550W aan licht zorgt ook voor veel warmte, je kunt dus niet af met een badkamer-afzuigertje maar je moet dan echt wel aan 500m3 denken (met bijpassend filter)

Je kunt er natuurlijk minder inhangen, daarmee verklein je de oppervlakte, dus kunnen er minder plantjes in de tent.
                              Hang je er bijvoorbeeld 2 armaturen van 2x55W in, dan wordt je kweekoppervlak 2x (22x57cm) met een beetje tussenruimte natuurlijk dus pakkembeet de helft van de tent.
                              Dat oppervlak scrog je ook vol met 1 plant en voldoende groeitijd, maar er passen ook wel 2 plantjes onder, of 3, maar de oppervlakte blijft hetzelfde, dus je oogst minder per plant, minder lang voorgroeien etc etc..

HPS
                              250W HPS hangt iets verder boven de planten, zo'n 30cm, dus een wat groter oppervlakte: zo'n 60x60 effectief.
                              Daarvan zou je er dus 2 in moeten hangen.
                              Ook hieronder moet je scroggen, anders kom je hoogte tekort, bovendien levert het het meest op.
                              Potentiële oogst ongeveer hetzelfde als met de 5 tneon armaturen. Het hangt er helemaal vanaf of je een perfecte scrog maakt.
                              Waarom niet: je tentje is erg klein voor 2x HPS. Ik vermoed grote temperatuurproblemen.

400W HPS kan er niet in, absoluut te weinig hoogte, bovendien kan deze ook niet 120x60 verlichten dus zou je er ook 2 moeten hangen.
                              Plus, dat krijg je zeker niet goed, wordt 50 graden.

150W hps
                              Kan er ook in, maar de oppervlakte die je daarmee belicht is kleiner dan 250W en de rest van de puzzelstukjes kun je wel in elkaar passen.

Tja, het is allemaal al gezegd eigenlijk, maar het lijkt of je het nog niet weet.
                              Daarom nog maar een keer de lange uitleg.

Andere opties zijn spaarlampen, 1 lamp per 10x10cm moet je dan aan denken.
                              En dan hebben we nog LED.
                              Zeer hoge aanschafprijs, en waarschijnlijk heb je hiervan ook 2 lampen nodig om het hele oppervlak effectief te belichten, of je moet een paar COBS op een balk schroeven ofzo.
                              Last edited by QnQ; 16 February 2016, 09:03.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Whooo duidelijk. Bedankt voor de zeer uitgebreide informatie. Het is voor mij duidelijk dat ik in iedergeval voor T-Neons ga. Ik zal hier zelf kijken hoeveel ik er in doe. Mogelijk maar twee armaturen van 2x55w of 2x75w. Ik ga voor T-neon dit ook omdat de afstand bij T-Neon minimaal is, en dat moet ik ook echt hebben bij ruimtegebrek. Dus bedankt, hoofdstuk verlichting is afgesloten.

Het is niet dat ik totaal niet weet wat ik doe, het is juist ook dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil een goede start maken zonder spijt te krijgen bij mijn eerste aankoop. Ik ben liever wat voorzichtig dan dat ik een impulsieve aankoop doe Dan heb ik buiten dit forum om ook gevraagd naar wat een goede filter is aangezien ik eerst voor een can-lite wilde gaan. Dit zou niet verstandig zijn. Het is mij dus afgeraden. Mogelijk ga ik voor softbox (250m3) met bijpassend filter setje en dan de filter niet in de tent maar op de uitblaas vd softbox, uitblazen in de filter dus ipv aanzuigen door. Ik ben er dus zo goed als uit, ik wil alleen geen verkeerde aankoop doen

Thanks dude

Comment

Bezig...
                                X