Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Water geven.

    Dat water zakt wel direct weg in de aarde terwijl het in die schaal een tijdje blijft staan. Dus ik vind dat zeker geen kul. Als er hier wat water onderaan de pot door loopt dan zie ik mijn LV al de hoogte in gaan terwijl dat verdampt. Dus onder elke pot zo'n schaal... Als je der een pot in zet moet dat water ook ergens heen, dus veel kleiner zal dat opp nu ook weer ni zijn.

    Natuur is verder perfect aangepast aan de omstandigheden. Ik geloof nooit dat een plant afvalstoffen wegzet in de bovenste laag grond als de regen het elke keer weer naar beneden spoelt. Volgens wikipedia gebeurt dat via de bladeren die afvallen tijdens de herfst. Klinkt logisch aangezien planten met nog groene bladeren scherpere wiet geven.

    Comment


      #32
      Re: Water geven.

      Dat planten schadelijke afvalstoffen in de toplaag achterlaten is ook weer zo'n wiet mythe.

      Als het echt regent dan spoelt die bovenlaag onder de plant ook wel nat. Sowieso druppelt het water er na verloop van tijd wel door het bladerdek heen. Ga maar eens schuilen onder een boom tijdens een regenbui. Dat blijft een paar minuten droog, maar daarna wordt je onder die boom ook gewoon zeiknat.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #33
        Re: Water geven.

        Lijkt wel strain testing.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #34
          Re: Water geven.

          Mwah, de bovenlaag rondom de stam van een plant of boom zal ten alle tijden droger blijven dan op open veld. (En nou niet gras erbij gaan betrekken eh.)

          Wbt LV heeft onderlangs wateren uiteraard een veel minder groot contactoppervlak voor t water om te verdampen.
          Zie de aarde als longblaasjes en je snapt mn punt. Vele malen groter zelfs.

          Dit lijken me twee onomstootbare feiten.
          Wat t uiteindelijk resultaatverschil is zou ik niet weten, ik doe t beide. Maar als het afzetverhaal in bovenlaag klopt dan lijkt onderlangs wateren me opbrengsttechnisch het voordeligst.
          Watertijdtechnisch dan ook natuurlijk..
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #35
            Re: Water geven.

            sommige planten zuipen meer dan andere hoor! heb er al gehad die ik iedere dag 1l gaf (10 liter potten) en dat ze tegen de volgende dag al bijna volledig droog stonden (dat zag je aan de plant en kheb ook een vochtmeter voor aarde) zeker sativa's en als ik zo kijk naar je planten ziende er wel behoorlijk sativa uit. geef gewoon van onderen water dan zal je het wel direct zien... als je aarde het mooi allemaal opslurpt en dit blijft zo zit je goed met je hoeveelheid... (dit werkt bij mij toch) want wegen is zo'n hele bedoening... ook meer kans dat je per ongeluk een tak knakt en scrog is al helemaal uitgesloten...
            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

            Comment


              #36
              Re: Water geven.

              testen is proberen en meten is weten,neem een grondmonster dichtbij de stam en zie
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #37
                Re: Water geven.

                Ik heb gisteren voor de eerste keer een liter gegeven langs onder.
                was binnen de vijf minuten allemaal weg.
                het zijn inderdaad sativas en drinken zeer veel.
                Grondmonster was maar 1,5. Toen de lamp aan ging vandaag.
                Ik zal ze dus straks opnieuw drinken/eten geven.

                Bedankt voor de reacties.

                Comment


                  #38
                  Re: Water geven.

                  Water geven en hoeveel is soms net een kunst iets

                  je moet er ingroeien en het aanvoelen!

                  en het niet over drijven dan komt het echt goed!

                  voelen aan je gewicht van de pot en voelen en kijken naar de aarde in pot en daarbij kijken naar de plant zelf of de bladeren hangen of geel worden zegt heel veel!


                  en anders gewoon aan de ace growers hier op dit forum vragen !

                  die helpen je altijd ! THEY ROCK

                  BTW ik ben zelf ook een noob hoor
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    #39
                    Re: Water geven.

                    Bwa, de voorste drie planten uit mijn scrog kon ik nog opheffen ze. Daar is ruimte genoeg voor. Heb dat afvalstoffen verhaal nooit geloofd, dus geef ook altijd van boven. Ik giet het er ook niet voorzichtig in, ik heb altijd een deel van de stam mee. Nooit problemen mee gehad.

                    Comment

                    Bezig...
                    X