Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wortelrot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wortelrot

    Korting op 420shop
    Denk dat ik momenteel met wortelrot te maken heb? Wat hier aan te doen?

    #2
    Re: wortelrot

    Tsja. Waarom denk je dat en wat is daar dan de oorzaak van? Staan ze in een moeras?

    Comment


      #3
      Re: wortelrot

      Omdat alle bladeren geel aan het worden zijn en hij op sterven na dood is ( zie foto's), hij neemt ook zo goed als geen vocht op en de bodem is bijgevolg dus zeer nat.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: wortelrot

        FUCKING HELL

        en ik baalde al dat mijn shit geel werd op 3 bladeren ! dit is niet goed man

        mensen help deze man ff ! dit is niet grappig !

        ik heb geleerd deze week Stikstof en kalium en 5.8 ph is echt wel een ding met deze planten!

        Ja mijn shit staat er ook geel bij ! das leren ! en het is niet anders

        maar mensen help deze gast even man ! met en voor elkaar hier toch ?
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #5
          Re: wortelrot

          Daar valt niks meer aan te helpen. Behalve denken wat je verkeerd gedaan hebt en dat volgende keer aanpassen. Wsl heeft die al een week of 4-5 geleden continue te nat gestaan. Daar is echt niks meer aan te doen, weggooien. Als de rest nog niet op 12/12 staat geef je ze twee weken extra groei om het wegvallen van deze te compenseren.

          Comment


            #6
            Re: wortelrot

            Dat is niet in 1 of 2 dagen gebeurd!

            Geef eens een fatsoenlijke foto onder wit licht?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: wortelrot

              Oorspronkelijk geplaatst door Vonschnee1 View Post
              , hij neemt ook zo goed als geen vocht op en de bodem is bijgevolg dus zeer nat.


              ik ben nog niet zo lang wakker hoor.. maar volgens mij draai je het om nu ..
              je aarde wordt niet nat doordat de wortels rotten, je wortels rotten omdat je aarde te nat is/was ...
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                Re: wortelrot

                Ik heb in hydro ook wel wortelrot gehad. Planten zagen er voor dood uit. Na verhelpen van de oorzaak duurde het een week voordat ze weer aan sloegen. Daarna wel gewoon een top ronde mee gedraaid.

                Als je die potten droog kan krijgen dan kunnen ze er misschien nog doorheen komen. Zo te zien heb je een hoop werk gestonken in de vorming van de planten. Dus wellicht de moeite om nog iets te proberen.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: wortelrot

                  iemand een idee hoe ik de pot droog kan krijgen? Heb ze wel sinds vorige week op 12/12 staan (misschien niet het beste moment)

                  Comment


                    #10
                    Re: wortelrot

                    Geen water/voeding geven. Je kan de kluit zachtjes uit de pot halen en kijken of je de kluit een paar dagen aan de lucht kan laten drogen. Wel genoeg ventileren zodat lv niet te hoog wordt en het vocht wg kan dus misschien beter buiten de tent doen. Misschien dan de natte kluit in een droge handdoek wikkelen zodat het vocht in de handdoek trekt en misschien de kluit 'droogfohnen op een koele stand. Evt overpotten in een veel grotere pot met veel verse en droge aarde. De plant zelf kan je wat bladvoeding geven om te zorgen dat ze nog wat voeding bineen krijgt.

                    Terug naar 16/8 zal reveggen kunnen opleveren die keuze moet jezelf maken, ik kan niet zien in hoeverre de plant al in voorbloei is.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: wortelrot

                      ik ga hem vanavond uit zijn pot halen en zien of ik hem mss toch nog kan redden, het verwisselen van lichtcyclus ga ik niet doen. Ze staat namelijk niet alleen in de tent

                      Comment


                        #12
                        Re: wortelrot

                        Buiten dat zou ik het ook niet doen, kost de plant allemaal extra energie.

                        Succes met de reanimatie!
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: wortelrot

                          Bespaar je de moeite. Kijk naar Lacey laplante, zelfde situatie. Die plant heeft amper nog groene delen, dus die staat compleet stil. Daar stonden ze nog op 18 uur. Jij bent al naar 12 gegaan. Little dwarve heeft er ook ergens zo eentje staan. Je geeft de rest dan beter wat meer ruimte. Heb geen overzicht op je tent maar als je er baat bij hebt zou ik ze er direct uit gooien.

                          Comment


                            #14
                            Re: wortelrot

                            Heb hem over gepot, in droge verse grond. Even een weekje laten staan. En als er dan nog geen resultaat is dan geef ik het op.

                            Comment


                              #15
                              Re: wortelrot

                              Inderdaad, gewoon verpotten in drogere grond en afwachten. Weggooien kan altijd nog als die echt dood is.
                              Sommigen hebben gewoon veel te veel planten en gooien daarom erg makkelijk weg.
                              Ik had ook een plantje dat door verbranding (veel te heet geworden) alleen nog een paar schrale gele blaadjes had en die groeit nu gewoon weer als kool. En een andere die nog erger was, tja die neemt verder erg weinig ruimte maar bloeit nu wel en zal een heel erg klein mini topje geven maar boeit nie, topje is topje.

                              Comment

                              Bezig...
                              X