Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichtregeling

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lichtregeling

    Korting op 420shop
    Het bleek mij dat er nog veel onduidelijkheid is over het onderwerp lichtregeling. Ik zou dan ook van alle knappe koppen en ervaren kwerekers eens horen hoe zij het nu precies doen.

    (Bij zaad kweken)
    Is er een periode dat je de plantjes 24u per dag licht moet/kan geven? Zo ja... hoe lang dan ?
    -hierover heb ik al veel verschillende dingen gehoord, dus zou het nu eens graag weten

    Als het mag om de plantjes eerst 24/dag licht te geven.. na hoeveel weken moet je dan overschakelen naar 18/6?
    -te lang 24/dag geven kan ook niet goed zijn, dus als het al mag... Wnr schakel je dan over naar 18/6

    Na hoeveel weken mag je dan naar 12/12? en blijft het 12/12 in de complete bloeiperiode?
    -hiet kan je kiezen er enkele weken naast te zitten, hangt er vanaf hoe lang jij de plant wil laten groeien voor je hem in de bloeiperiode dwingt.

    gelieve commentaar van ervaren kwekers!
    geen spam of off-topic posts

    alvast bedankt
    when u feel bad cuz of the wine
    just smoke a joint and u'll feel fine

    #2
    Je eerste vragen kan ik geen definitief antwoord op geven, ik weet wel dat er enkele soorten zijn die 24 uur per dag licht aankunnen (een aantal auto-flowering soorten zoals Lowryder #2).

    Je kunt volledig zelf bepalen wanneer je je plantjes wilt laten bloeien, maar het is wel slim om te wachten tot ze een bepaalde hoogte hebben, anders zullen ze niet veel opleveren en kunnen ze misschien zelfs niet het gewicht van de top dragen. Je moet tijdens de hele bloeiperiode 12/12 aanhouden. Dat simuleert namelijk de kortere dagen van het eind van de zomer en begin van de herfst. dat is de normale bloeiperiode voor cannabis.

    Ik ben geen ervaren kweker, dus check het vooral ook bij anderen. Ik ben graag behulpzaam dus bij deze.

    Mvg,

    Gangstertje
    Last edited by gangstertje; 30 March 2009, 22:16.
    STAY HIGH - STAY FREE

    Comment


      #3
      Ik zal het je gelijk eens helemaal uitleggen:

      Je hebt 2 hoofdcyclussen bij onze geliefde planten: GROEI en BLOEI.
      Is er een periode dat je de plantjes 24u per dag licht moet/kan geven? Zo ja... hoe lang dan ?
      -hierover heb ik al veel verschillende dingen gehoord, dus zou het nu eens graag weten
      Tijdens de GROEI:
      Wordt er meestal geopteerd voor de 18u licht en 6u donker. Anderen laten hun lampen constant aanstaan (24/0) om het wat te versnellen. De andere beweren dan weer dat je de plant wat rust moet gunnen... Niemand van beide heeft ook volledig gelijk gekregen. Het meest conventionele is dan ook 18/6. Daar beginnen de meeste mee dus.
      Op het moment dat je geslachten begint waar te nemen mag je gaan overschakelen naar de bloeicyclus, ik verwijs je daarvoor even naar een handige topic:
      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ten-t3264.html

      Na hoeveel weken mag je dan naar 12/12? en blijft het 12/12 in de complete bloeiperiode?
      -hiet kan je kiezen er enkele weken naast te zitten, hangt er vanaf hoe lang jij de plant wil laten groeien voor je hem in de bloeiperiode dwingt.
      BLOEI:
      De cyclus wordt dus op 12/12 gezet en je kan na enkele weken (2tal) de bloeikenmerken gaan waarnemen, lichte topvorming die zich gaat uitdijen naarmate het einde van de plant nadert. Je kan dus de GROEIPERIODE in lengte kiezen maar de BLOEI STAAT vast, het kan echter wel van soortje tot soortje verschillen. Bij Sativa's is deze nu eenmaal langer dan Indica's in het algemeen.
      Of ik 'ervaren' genoeg ben moet je maar zelf oordelen:
      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t2513.html

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gangstertje View Post
        Je eerste vragen kan ik geen definitief antwoord op geven, ik weet wel dat er enkele soorten zijn die 24 uur per dag licht aankunnen (een aantal auto-flowering soorten zoals Lowryder #2).
        Dan zal ook jij iets bijleren:
        De thc wordt geproduceerd tijdens de NACHTcyclus van de plant. Dus als je de nacht onderbreekt door een fel licht dan stopt de thc-productie, daarom dat we over LICHTDICHTE tenten spreken, dit is dus de reden. Als jij je AF plantjes op 24u licht zal zetten zal je dus geen toppen krijgen. Het is zelfs de bedoeling van ze direct op 12/12 te zetten aangezien ze direct BLOEIEN!

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
          Dan zal ook jij iets bijleren:
          De thc wordt geproduceerd tijdens de NACHTcyclus van de plant. Dus als je de nacht onderbreekt door een fel licht dan stopt de thc-productie, daarom dat we over LICHTDICHTE tenten spreken, dit is dus de reden. Als jij je AF plantjes op 24u licht zal zetten zal je dus geen toppen krijgen. Het is zelfs de bedoeling van ze direct op 12/12 te zetten aangezien ze direct BLOEIEN!

          Greetzzz

          Jona
          Aaight, weer wat geleerd, maar ik zag bij azarius staan dat Lowryder #2 wel goed gaat met 24 uur licht, ik ging er dus vanuit dat dat bij sommige andere soorten ook kon.

          Azarius:
          Auto-flowering geeft de plant het vermogen om volledig tot bloei te komen zonder dat je het aantal uren belichting hoeft te verminderen. Zelfs wanneer je de plant 24 uur aan licht bloot stelt zal deze zich goed ontwikkelen, vanzelf tot bloei komen en rijpen. Het proces van ontkiemen tot de oogst hoeft zo maar 8 tot 9 weken in beslag te nemen.
          STAY HIGH - STAY FREE

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
            Dan zal ook jij iets bijleren:
            De thc wordt geproduceerd tijdens de NACHTcyclus van de plant. Dus als je de nacht onderbreekt door een fel licht dan stopt de thc-productie, daarom dat we over LICHTDICHTE tenten spreken, dit is dus de reden. Als jij je AF plantjes op 24u licht zal zetten zal je dus geen toppen krijgen. Het is zelfs de bedoeling van ze direct op 12/12 te zetten aangezien ze direct BLOEIEN!

            Greetzzz

            Jona
            goede cleane informatie thx jona!

            Comment


              #7
              Daar doe'k het voor he Sirhc
              Mensen met zo weinig mogelijk woorden en prullen verderhelpen.

              WE SHALL GROW

              Comment


                #8
                daarom zetten veel kwekers de laatste +- 3 weken hun klok op 11/13 toch?

                extra teken van het einde, en een uurtje meer thc productie

                groet

                Comment


                  #9
                  ik heb eens gelezen dat het nog beter is van een cyclus te maken waarbij je 21 uur licht (zoiets) en 12 uur rust geeft . is dit waar ??? zou het wel durven proberen met digitale timer ofzo

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door hobbyist View Post
                    daarom zetten veel kwekers de laatste +- 3 weken hun klok op 11/13 toch?

                    extra teken van het einde, en een uurtje meer thc productie
                    Ik zet de laatste 3-4dagen gewoon mijn lichten uit, dat na 1 week GEEN water geven te hebben, dat na 1 week gewoon water gegeven te hebben .

                    Comment


                      #11
                      ik ook maar zet dan de klok ook op 11/13

                      1a laaste week klok op 11/13 en alleen water / laatste week klok op 11/13 en helemaal niks / en dan 4 dagen in het donker ook zonder water

                      groet

                      Comment


                        #12
                        Zal ik misschien ook eens proberen, misschien dat die kleine verandering hen nog iets extra's laat geven net voor ze volledig de duisternis ingaan

                        Comment

                        Bezig...
                        X