Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud Blumat Tensiometer

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderhoud Blumat Tensiometer

    Korting op 420shop
    Toen ik mijn Blumat tensiometers aanschafte zat er ook een papiertje bij met onderhoud-tips, maar dat papiertje heb ik niet meer en kan het ook niet online vinden.
    Een tensiometer hier geeft te snel afwijkende waarden, klopt niet.
    Kan iemand mij helpen aan onderhoudtips, iets met die porceleinen kegel behandeling( afschuren of juist niet?) of rubber vervangen?
    Bij voorbaat dank.

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Onderhoud Blumat Tensiometer

      En als je dat bedrijf een mailtje stuurt? voor dat onderhoud papiertje

      ????????

      zomaar een idee
      sigpic
      LED there be light

      Comment


        #4
        20170128_145919.jpg
        NL beschrijving blumat

        Comment


          #5
          Na eerdere mislukkingen heb ik dus ook een tensio gekocht. Het gaf me een idee hoeveel water ik moedt geven, maar alleen in het begin. Toen kon ik de waarde met een klein beetje water (150ml) rond de 200 houden. Daarna begon het op te lopen, naar boven de 700 laatst... (ik kweek op batmix). Meer water geven dus, maar dat durf ik niet omdat ik eerder dus planten heb verzopen. Aan de planten is het ook niet te zien want ze groeien en zijn mooi groen en staan verder goed (een is zelfs 2x zo groot als de rest).

          Wat moet ik nu doen? De juist tensio waarde najagen of gewoon zo doorgaan met weinig water geven? Mijn potten zijn 6,5 liter. Per keer geef ik ze 200-250ml (om de dag). Hoeveel zouden ze min of meer aankunnen?

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je Blumats zijn leeggelopen. Opnieuw vullen, resetten en opnieuw in de aarde steken en dan zou deze weer correcte waardes moeten geven.

          #6
          zijn de waarden voor marihuana dezelfde als van op het papier dat er bij zit? of heeft wiet andere waarden?

          Comment


            #7
            Ongeveer dezelfde.
            Tussen 100-140 = Oke
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Tensiometer resetten maar geen nul maar 156 zou het helpen als ik de batterij er uit haal en na een halfuur er weer in zet.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                156 mbar ?
                Dan is hij niet gereset denk ik ?
                Knopje wat langer ingedrukt houden tot er drie nullen in het schermpje komen en dan pas loslaten.

              • kees49
                kees49 commented
                Editing a comment
                Bedankt voor je reactie. Bij de een geen probleem maar de ander wel maar ik probeer het opnieuw als het licht aan gaat om 16 uur

              • kees49
                kees49 commented
                Editing a comment
                Gelukt ik heb de batterij er uit gehaald en er weer in gezet, en het werkt weer. De volgende keer bij het opbergen de batterijen er uit halen.

              #9
              Het resetten kun je alleen de eerste x doen als je hem aanklikt hoelang het duurt voordat dit weer kan geen id....

              liep er van de week ook met 1 mee te stoeien snapte er geen snars van die had steeds 100 meer dan de andere nu alles weer ongeveer gelijk!

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Even batterijtje eruit wippen dus, dan zou het meer moeten kunnen na een paar minuten.
                Open maken doe ik eigenlijk alleen als de batterij leeg is en niet periodiek ofzo.
                Ze zijn niet gemaakt om regelmatig open geschroefd te worden dus met beleid
                Schroefdraad zit in plastic, en een dun rubbertje worden anders zwakke punten.
                Last edited by QnQ; 21 October 2019, 08:47.

              • kees49
                kees49 commented
                Editing a comment
                Ik ben ook niet van plan om dat vaak te doen als het niet nodig is. Maar als je de batterij moet vervangen moet hij toch open

              #10
              Als je het weet kun je hem gewoon meteen de eerste x resetten

              alleen wil je hem vaak oas een x restten nadat je vreemde waardes ziet ik wacht altijd gewoon ff half uurtje dan ofzo en reset hem.

              en idd vaak open schroeven moet je niet willen.

              ik heb ook als tip de gaatjes van de schroefje vol te blaffen met wat vaseline deze schroefjes zijn nogal vatbaar voor roest.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Yes inderdaad. Ik heb de schroefjes door de vaseline gehaald

              #11
              Goed bezig qnq jouw hoef ik ook niets meer te vertellen...!

              Comment


                #12

                Comment


                #13
                Kan zeker, dan moet de sonde gewoon niet te ver doorduwen. Steekt een beetje uit that's it

                Comment

                Bezig...
                X