Rare verdikkingen in stammetjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wierie Wierie
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2008
    • 848

    #1

    Rare verdikkingen in stammetjes

    Korting op 420shop
    Hallo Growers,

    Ik heb nu weer wat raars. Nog nooit meegemaakt.

    Ik heb lekker stekjes geplant 2 weken geleden. Nu gaan ze super alleen ik zie iets heel raars.
    De meeste stekken gaan erg goed en zijn nu al rond de 20 - 30 cm.

    Maar een aantal zijn heel klein +/- 10 cm. Wat mij daar bij opvalt is dat de stekjes die klein zijn een idioot dikke onderstam hebben.
    Veel dikker als normaal...... Ook is de verdikking tot een internode en daarna word de stam een stuk dunner. Sommige hebben een rare kronkel en lijken wel op een bonsai boompje.

    Ik heb dit nog nooit gezien.

    Wat me ook op valt is wel dat de kleine plantjes met de dikke stam donkerder groene bladeren hebben als de grotere.

    Hoe zou dit komen? Snap der niks van. Wie weet hoe dit komt?

    Zie de foto`s

    Tevens 1 foto waar je het grote lengte verschil van de plantjes onderling kan zien.

    IMG_8039.jpgIMG_8040.jpgIMG_8041.jpgIMG_8042.jpgIMG_8043.jpg
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Rare verdikkingen in stammetjes

    Grappig, heb dat nooit zo gezien.
    Ik denk dat ze bij de stekkenboer onder heel beperkt licht gestaan hebben, en daarna bij jou onder de hps die te hoog hangt zijn ze als een razende gaan strekken.
    Dikke stammen kan meer doorheen, dus da's nooit verkeerd.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Rare verdikkingen in stammetjes

      Meerdere stekken gesneden uit 1 zijtak of een oude moeder.

      03.jpg
      Attached Files

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Rare verdikkingen in stammetjes

        Ahja, da's waarschijnlijker. Die nodes had ik niet eens naar gekeken.
        Zo zie je maar, je hoeft niet altijd stoned te zijn om iets te missen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Wierie Wierie
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2008
          • 848

          #5
          Re: Rare verdikkingen in stammetjes

          Oke duidelijke uitleg van jullie...... Nou ja zal het de stekkenboer melden volgende keer als ik daar weer een keer kom.
          Ben benieuwd hoe de bonsai bomen het doen vergeleken met de "normale"

          Ik zal later in mijn kweek hier nog wel een paar fotos van posten. Ze zien er verder prima gezond uit dus laat ze gewoon lekker staan.
          En ik dacht ook al dikke stam veel voeding komt wel goed
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment

          • Weedjewel
            Special member
            Lucky Member
            • Nov 2010
            • 808

            #6
            Re: Rare verdikkingen in stammetjes

            Volgens mij is dit alleen maar gunstig.

            Comment

            • Wierie Wierie
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2008
              • 848

              #7
              Re: Rare verdikkingen in stammetjes

              Ja dat denk ik ook alleen ze groeien wel heeeel sloom... 30 cm verschil met de normaal ogende planten
              NLX outdoor kweek 2011
              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

              Comment

              Bezig...