Plantjes goed gestart?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mike279
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2016
    • 37

    #1

    Plantjes goed gestart?

    Korting op 420shop
    Ik heb 3 auto chees zaadjes geplant.
    Ze zijn allemaak uitgekomen maar ik twijfel of het goed is dat ze zo lang worden zonder extra blaadjes aan de steel.
    Is dit normaal? En waneer is het beste de plantjes om te pltten naar hun grote pot. Je ziet de wortels al op de bodem.1460985135037-1854195914.jpg14609851784341012942256.jpg
  • Old Dagga
    Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2016
    • 670

    #2
    Re: Plantjes goed gestart?

    Strekken is te weinig licht, verpotten zo snel mogelijk in zo groot mogelijke pot!
    En heel veel lezen hier, 99% van de vragen is gewoon terug te vinden!

    En dan hoeven de mensen hier niet iedere week tig keer dezelfde vragen
    opnieuw te beantwoorden!

    Comment

    • Mike279
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2016
      • 37

      #3
      Re: Plantjes goed gestart?

      Thanks ga ze straks meteen overpotten. Ze staan heel de dag voor het raam dus ze hebben genoeg licht zal ik denken... Weet ook niet hoe ik dat moet oplossen. Heb geen kweeklamp enzo. Ze gaan later naar buiten toe in een kweektent.

      Ik heb ook heel veel gelezen maar dit probleem kwam ik niet zo 1 2 3 tegen

      Comment

      • Mike279
        Senior Stoner
        Member
        • Apr 2016
        • 37

        #4
        Re: Plantjes goed gestart?

        20160418_214640.jpg
        Ze staan in hun uiteindelijk pot.
        Met de bekertjes was het idd een beetje klote om ze er uit te krijgen maar is allemaal goed gegaan.
        Ik had ze in de bekertjes laten ontkiemen met verhoudfolie eroverheen. Gewoon op kamertemperatuur in het donker en in 3 dagen waren ze allemaal boven de grond.
        In het vervolg maar andere potjes gebruiken om te ontkiemen

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          Re: Plantjes goed gestart?

          zo gaan ze mooi,met goed weer buiten zetten,met slecht weer binnen,de eerste 2 blaadjes mogen net boven de aarde blijven,je kan ze dus nog iets verder aanvullen,succes ermee
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Plantjes goed gestart?

            Dat dubbele glas waar ze achter staan is een groot deel van het probleem, dat houdt tientallen procenten van het bruikbaar licht voor een plant tegen.
            Zolang het niet vriest mogen ze buiten, en als je een kasje hebt denk ik dat ze eigenlijk helemaal niet meer naar binnen hoeven.
            Die stokjes mogen weg, dat gaat alleen maar schimmelen.
            Succes!
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Mike279
              Senior Stoner
              Member
              • Apr 2016
              • 37

              #7
              Re: Plantjes goed gestart?

              Dankjewel voor de tips !
              Hoop dat ze niet meer gaan strekken als ik ze voor het glas weg haal.
              Ik ben alleen bang dat het te koud is buiten. Want heb veel gelezen dag het boven de 10 graden moet blijven.
              Ik heb een kweektent. Maar dat zou nu dus beter zijn ??

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #8
                Re: Plantjes goed gestart?

                Buiten een kweek Tent hoe ziet die er uit maak eens een foto?
                God was never on your side..

                Comment

                • Mike279
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Apr 2016
                  • 37

                  #9
                  Re: Plantjes goed gestart?

                  Ze staan nu sinds vanochtend hier in. Met een zeiltje onderop tegen de koude tegels en zo is die helemaal afgesloten tegen beestjes.
                  De plantjes zijn wel alweer een stuk de lucht ingegaan vergeleken met gister..
                  20160419_183531.jpg

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  20160419_183400.jpg

                  Comment

                  • Hypnotized
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 926

                    #10
                    Re: Plantjes goed gestart?

                    Zo strekken ze niet hoor

                    Comment

                    • Mike279
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Apr 2016
                      • 37

                      #11
                      Re: Plantjes goed gestart?

                      Tips zijn altijd welkom en lulige reacties heb ik niks aan.
                      Die stokjes zijn alvast om ze later stevigheid te geven. Aangezien het autoflowers zijn die veel vertakingen krijgen.

                      Comment

                      • Hypnotized
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2014
                        • 926

                        #12
                        Re: Plantjes goed gestart?

                        Stokjes niet doen een wietplant heeft geen ondersteuning nodig.

                        Comment

                        • Mike279
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Apr 2016
                          • 37

                          #13
                          Re: Plantjes goed gestart?

                          Ik had gelezen dat mensen deze wel ondersteunde. Maar ik haal de stokjes er wel uit tegen schimmel zolang het goed gaat. Aan jou berichten heb ik teminste wat

                          Comment

                          • Mike279
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Apr 2016
                            • 37

                            #14
                            Re: Plantjes goed gestart?

                            De plantjes zijn inderdaad gestopt met strekken.
                            De blaadjes zijn weer wat gegroeid.
                            Ik heb koperdraad om de potten gedaan tegen eventuele slakken.
                            Vandaag was het lekker warm in het tentje. Denk zo een 20 graden. 20160420_170958.jpg

                            Comment

                            • Weedjewel
                              Special member
                              Lucky Member
                              • Nov 2010
                              • 808

                              #15
                              Re: Plantjes goed gestart?

                              Ik zou potten vol maken met aarde totdat alleen de blaadjes zichtbaar zijn.
                              Succes.

                              Comment

                              Bezig...