Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarop letten bij zaailingen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    waarop letten bij zaailingen?

    Korting op 420shop
    Ik ben nu bezig met mijn 1e kweek en ben dus nog niet helemaal wegwijs in alles omtrent het onderwerp.
    Allereerst heb ik mijn twee wietzaadjes "cheese auto" laten ontkiemen, waarvan ik er een in 'n 18 liter pot heb gezet en een andere in een klein bekertje,
    omdat ik wil experimenteren met overpotten vs. niet overpotten met een autoflower.

    Nou vroeg ik me een paar dingen af, zoals hoeveel water ik ze moet geven, en of ze op dit moment nou in het donker moeten staan, tot er iets naar boven groeit?

    Hoop dat iemand me kan helpen

    #2
    Re: waarop letten bij zaailingen?

    Gewoon in t licht liefst wat warm 20graden en hoge lv maar is allemaal niet noodzakelijk, niet veel water geven, vochtig niet nat.

    Comment


      #3
      Re: waarop letten bij zaailingen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
      Gewoon in t licht liefst wat warm 20graden en hoge lv maar is allemaal niet noodzakelijk, niet veel water geven, vochtig niet nat.
      Ahh bedankt! Nog een klein vraagje, moet ik al vanaf het begin een cyclus aanhouden met 18 uur licht en 6 uur duister, of hoeft dat niet omdat ze nog naar boven moeten groeien/autoflowers zijn etc.?

      Sorry voor de eindeloze vragen, maar wil het echt graag zeker weten!

      Comment


        #4
        Re: waarop letten bij zaailingen?

        Als je binnen kweekt hou je de hele kweek (begin tot eind) 18/6 aan voor autoflowers.

        Comment


          #5
          Re: waarop letten bij zaailingen?

          Ben van plan ze tijdelijk binnen te houden tot het weer een beetje meezit. Heb in totaal 5 zaadjes, dus de andere 3 volgen volgende week om ontkiemd te worden; die gaan dan meteen de buitenlucht in.
          Hopend dat het wat wordt.

          Comment


            #6
            Re: waarop letten bij zaailingen?

            Zou ze meteen buiten zetten, bewolkte dag levert al meer licht op dan meeste lampen, of heb je 400/600w ?

            Als je weinig watt hebt moet je ze buiten laten wennen dus niet meteen de volle zon in dan verbranden ze!

            Comment


              #7
              Re: waarop letten bij zaailingen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
              Zou ze meteen buiten zetten, bewolkte dag levert al meer licht op dan meeste lampen, of heb je 400/600w ?

              Als je weinig watt hebt moet je ze buiten laten wennen dus niet meteen de volle zon in dan verbranden ze!
              Heb er nu eentje bij het vensterbank staan en eentje zit in de kast met een spaarlamp van 1500 lumen (wilde er nog een bij halen omdat ik ergens gelezen had dat 3000 lumen voldoende was voor de beginfase van een plant).
              Zal ze morgen buiten zetten, is het wel verstandig ze in de avond binnen te zetten ivm. de kou en regen?

              Nogmaals bedankt!

              Comment


                #8
                Re: waarop letten bij zaailingen?

                Ja als je geen kasje hebt denk ik nog wel, ze staan bij mij in de kas nu maar snachts is t toch wel koud.

                Comment


                  #9
                  Re: waarop letten bij zaailingen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
                  Ja als je geen kasje hebt denk ik nog wel, ze staan bij mij in de kas nu maar snachts is t toch wel koud.
                  Zal er aan denken, thanks!

                  Comment


                    #10
                    Re: waarop letten bij zaailingen?

                    Niet overvoeden en niet verzuipen (kijken wat doet ze en hoe ziet ze eruit)

                    Proberen de plant te lezen!

                    bij er niet uitkomen hier posten en genoeg ace kwekers (niet ik) die je dan helpen
                    sigpic
                    LED there be light

                    Comment


                      #11
                      Re: waarop letten bij zaailingen?

                      Zou ze inderdaad nog niet buiten zetten vanwege de kou. Of je moet ze naar binnen kunnen halen de nacht.
                      Had er een aantal buiten staan die ik nog net heb kunnen redden en onder de 400 watt heb kunnen zetten (waar ik ze ook mee ga afbloeien nu).

                      Het is vooral geen goed idee om ze telkens naar een andere lichtsoort te veranderen (zonlicht naar kunstlicht en andersom). Lopen ze een flinke achterstand mee op.

                      Mocht je ze toch buiten zetten al, zet ze dan een beetje beschut neer. Die kleintjes kunnen nog niet zo heel goed tegen die harde wind.


                      Succes!
                      Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                      Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                      Comment

                      Bezig...
                      X