Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Op een badkuip met droge aarde haalt 200ml niets uit. Dan haalt 2 liter zelfs nog niets uit.
    Op die manier moet je 't ook bekijken: de bodem moet vochtig zijn. Of je dat met 200ml of pas met 15000ml bereikt, dat hangt van nogal veel dingen af.
    Hij haalt gewoon de woorden uit mijn mond
    Daarnaast gaf god ons een Steek die in de aarde en voel VOEL
    En als goed is heb je ook een hand Til je potje op en voel het gewicht er zit namelijk een verschil in tussen potje aarde zonder water en potje aarde wat vol daan is van water
    En ga niet met STOKJES in je aarde liggen rommelen prikken enz want dan beschadig je de wortel
    Snap je het water geven gedeelte nu?
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

      Nou beowulf,

      Zal ook een beetje aan de omstandigheden, LV , welke lamp en zo liggen,
      tis alweer een paar weken geleden en ik zou het even precies moeten
      nakijken, maar met mijn led, die dan misschien niet zoveel stralingswarmte
      geeft maar wel iedere dag met 6 kleine fans staat te blazen moest ik
      toch wel zowat elke dag 200-300 gram water aanvullen !
      Wel met 18 liter potten , dus ook een nogal wat groter oppervlak!

      Comment


        #18
        Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

        Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
        Foutje, op het verkeerde been gezet door de foto's

        Je leert steeds bij en word steeds vindingrijke!

        Nu bij mijn tweede opzetje heb ik de 18 liter potten
        gelijk al met vullen flink vol gedaan en vrij secuur
        met de personen weegschaal op 9 kilo gezet!

        Tot de planten wat groter worden gewoon iedere dag even een
        of twee potten wegen en je ziet gelijk hoeveel er verdwenen is!

        Samen met een houten planten ondersteunings pen, soort sate prikker
        maar dan groter vind ik ideaal werken!


        succes

        Thanks voor de tip. Ga zeker bij de volgende kweek het een en ander anders aanpakken. Al doende leert men inderdaad, vandaar dat dit forum super handig is!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
        Hij haalt gewoon de woorden uit mijn mond
        Daarnaast gaf god ons een Steek die in de aarde en voel VOEL
        En als goed is heb je ook een hand Til je potje op en voel het gewicht er zit namelijk een verschil in tussen potje aarde zonder water en potje aarde wat vol daan is van water
        En ga niet met STOKJES in je aarde liggen rommelen prikken enz want dan beschadig je de wortel
        Snap je het water geven gedeelte nu?


        Ik begin nu steeds meer te begrijpen hoe het moet inderdaad. Ik wil wel aangeven dat ik de nieuwe aarde waarin ik ze heb overgelplant, niet goed bevochtigd is.
        Met name omdat mn autoflowers van buiten kwamen, en het flink had geregent al. Wilde voorkomen dat ik ze verder zou 'verzuipen'.

        Heb vandaag dus de 200ML over de stam heen gegoten bij alle plantjes, op het kleinste plantje na omdat dat die laatkomer betreft. Eens kijken wat het nu gaat uithalen.
        Normaal gesproken steek ik ook inderdaad mn vinger in de pot om te kijken hoe droog het is en bekijk het ook via de onderkant door het te voelen.

        De volgende kweek ga ik wellicht van onderen bewateren. Ben dagelijks al mer onderzoek aan het doen om te zorgen dat het de volgende keer beter gaat.

        Thanks voor de informatie in ieder geval
        Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
        Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

        Comment


          #19
          Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

          Waarom giet je water over de stam? ook weer zoiets vreemds
          Geef gewoon op de aarde water .
          God was never on your side..

          Comment


            #20
            Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
            Waarom giet je water over de stam? ook weer zoiets vreemds
            Geef gewoon op de aarde water .

            Dit word een beetje dubbel nu voor me.. Overal lees je dat je het op temperatuur het beste dicht op de stam kunt gieten.. En nu is dit weer vreemd..
            Ik zit juist op dit forum om meer kennis op te doen, zodat ik meer te weten kom over de ideale kweekmethode en ervaringen te delen..

            Ik zou graag jou complete visie willen over de perfecte (binnen)kweek in jou opzicht, mocht je dat willen delen
            Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
            Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

            Comment


              #21
              Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

              Goed dat je water gegeven hebt, hoeft niks naast of op de stam, hou je potje vochtig niet nat.
              In dit stadium van de plant ben ik meer bezig met de vochtigheid van de grond, niet teveel en niet te weinig.
              Planten worden ook geel door te weinig water.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                #22
                Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                Dat heb ik nog nooit gelezen, juist ver van de stam zodat de wortels gaan zoeken.

                Comment


                  #23
                  Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                  Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                  Goed dat je water gegeven hebt, hoeft niks naast of op de stam, hou je potje vochtig niet nat.
                  In dit stadium van de plant ben ik meer bezig met de vochtigheid van de grond, niet teveel en niet te weinig.
                  Planten worden ook geel door te weinig water.


                  Ok, dus te weinig water zou in mijn geval een oorzaak kunnen zijn. Dit aangezien deze aarde toch vrij snel droog staat.

                  Thanks!

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Heb dit regelmatig gelezen op forums en adviezen over zaailingen. Dus als ik het goed begrijp, juist meer tegen de randen aan zodat de wortels zoeken?

                  Maakt het dan ook nog uit of de lamp aanstaat of uit. Aangezien mij is verteld dat je het beste water kunt geven wanneer de lamp een uurtje of 2 aanstaat en het lekker warm is al.
                  Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                  Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                  Comment


                    #24
                    Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                    Geef water aan onderkant. Alleen jij hebt volgens mij echt stenen potjes zonder gaten. Dus geef dan water via de bovenkant. Koop hierna een pot met gaten. Of is die foto nu van QnQ?

                    Comment


                      #25
                      Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlamingMango View Post
                      Geef water aan onderkant. Alleen jij hebt volgens mij echt stenen potjes zonder gaten. Dus geef dan water via de bovenkant. Koop hierna een pot met gaten. Of is die foto nu van QnQ?

                      haha die palmboom is niet van mij nee.
                      zie de foto van mijn eerste bericht. zijn wel gewoon 11l vierkant.

                      ga ik ze vanuit de onderkant water geven vanaf nu.

                      Nog eventueel ander advies, aangezien ze wel een aantal dagen vertraging hebben opgelopen vanwege het van buiten nar binnen verplatsen, en uit voorzorg voor beesjes overgepot te hebben..

                      Bedankt alvast!
                      Last edited by kweekvijver; 3 May 2016, 22:19. Reden: extra
                      Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                      Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                      Comment


                        #26
                        Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                        Geef gewoon van boven water net zo als in de natuur regen kom van boven ,
                        Waarom maak je het je eigen zo moeilijk ..... waarom
                        We praten over een baby plantje denk je echt dat die wortel de onder kant van de pot al heb ge haal voor Water?
                        Geef gewoon water en laat die plant verder met rust.
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #27
                          Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                          Geef gewoon van boven water net zo als in de natuur regen kom van boven ,
                          Waarom maak je het je eigen zo moeilijk ..... waarom
                          We praten over een baby plantje denk je echt dat die wortel de onder kant van de pot al heb ge haal voor Water?
                          Geef gewoon water en laat die plant verder met rust.


                          Als de ene zegt van onder, en de ander zegt van boven.. welk antwoord is het juiste antwoord dan?
                          Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                          Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                          Comment


                            #28
                            Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                            Wat je wilt

                            Comment


                              #29
                              Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                              Man toch, geef gewoon langs boven water. Dat onderaan wateren is onzin.
                              Mijn beste kweken zijn die waar ik gewoon water op de pot giet. Laat iedereen maar lullen met dat opletten voor de stam enzo, ikzelf ben max 10min per dag bezig met mijn planten, meer hoeft niet. Er word een hoop geluld en het meeste heeft geen enkel nut, de meesten proberen maar wat professioneel te doen.
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment


                                #30
                                Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
                                Wat je wilt

                                Ok, dan houd ik het gewoon bij vanaf boven en op adviezen in mijn topic niet tegen de stam aan, maar juist van de stam af

                                Wellicht zijn het voor de meeste van jullie idiote vragen.. welke ik beantwoord kan krijgen via andere topics.
                                Maar voor de duidelijkheid.. ik wil jullie niet lopen belasten met domme vragen, maar als ik in het ene topic iets lees, en in een ander topic 't tegenovergestelde.. dan zou ik graag in m'n eigen topic duidelijkheid hebben.


                                Hoop dus dat ik niet een pain in jullie ass ben op het moment uiteindelijk wil ik gewoon de beste methode onder de knie krijgen zodat ik een monster kweekverslag met jullie kan delen binnenkort


                                Thanks
                                Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
                                Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

                                Comment

                                Bezig...
                                X