Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies van 'n kenner graag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies van 'n kenner graag.

    Korting op 420shop
    Beste forum lezers/kwekers

    sindskort heb ik m'n eigen kweektent op zolder (homebox)

    80x80x160 zijn de afmetingen met een 400watt lamp
    koolstoffilter voorschakelapparaat nanolux digitaal afzuiging de hele complete
    set heb ik in huis maar is nu al moeilijk om de temperatuur
    tussen de 25/28 te houden (corrigeer me als dit andere graden moet zijn)

    kweek dan wel op zolder, maar is niet eens zomer, nu is m'n vraag kan ik deze
    temperatuur zelf regelen? Zonder ik de lamp moet dimme na 75% want dat is nu
    wel het geval het wordt gewoon makkelijk 35graden in die tent! Wat me ten koste
    gaat van m'n plantjes. Wie heeft een oplossing voor me ? Brand maar los!

    Op 75% lampkracht schommelt m'n graden tussen de 27/29 en in het donker lamp uit 24graden
    met deze dagen. wie kan me helpen met goed advies ?

    Daarnaast wil ik graag weten wat de kenner van m'n plantjes vindt ik ben namelijk nog nieuw in dit
    hangt de lamp hoog genoeg of kan die lager naar de plant toe ? En hoe vindt je m'n autoflowers
    (moby dicks xxl) uitzien ? (Zie fotos) laat het in een reactie weten

    alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden.

    klo0t
    Attached Files

    #2
    Re: Advies van 'n kenner graag.

    is je zolder geisoleerd?desnoods kan je je tentje isoleren.je plantjes zien er denk ik redelijk uitgestrekt uit en met veel hoogteverschil?je lamp zou ik dagelijks beetje zakken tot ongeveer 40 cm tussen lamp en plantje

    Comment


      #3
      Re: Advies van 'n kenner graag.

      Er moet meer koele lucht in, dus de inlaat vergroten.
      Alleen gaat het in de tent nooit koeler zijn dan de lucht die erin komt natuurlijk.
      Zolang het niet boven de 30 graden komt is het goed.

      Als de lamp op 75% staat moet die op 30-35cm van de planten kunnen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Advies van 'n kenner graag.

        hee klootviool,
        Leuk om iemand in precies de zelfde tent te zien growen,ik heb namelijk ook een homebox 80x80x160 met ook 400 Watt lamp.
        normaal gesproken heb ik geen problemen met de temperatuur, maar voor in de zomer maanden gebruik ik een cooltube om het wat koeler te houden.
        (meningen over cooltubes verschillen natuurlijk) maar bij mij werkt het prima en ben er erg tevreden mee. misschien ook wat voor jou?

        Comment

        Bezig...
        X