Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

    Korting op 420shop


    Bijvoorbeeld op de verpakking van de zaden staat 7 tot 8 weken bloeiperiode, hoe zie of weet je wanneer dat je moet stoppen met voeding te geven?

    Alvast bedankt!

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Even ter informatie. Ik heb pas een loep ontvangen met LED, 30x en 60x.

    Stop ik met voeding als de trichomen van helder naar melk gaan bijvoorbeeld? thanks

    #2
    Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

    Als je nog 2wk moet zou ik stoppen.

    Comment


      #3
      Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

      Dus in dit voorbeeld zo ongeveer eind week 6?
      Bekijk jij je trichomen?

      Comment


        #4
        Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

        Ik stop met voeding als ik de eerste amber kleurige trichoom zie.
        En het ligt ook aan waarmee je kweek met bio hoef je niet zo lang te spoelen maar 1 week zou ik zeker doen al doe ik het wel 2 weken
        Bij geen bio wel twee weken dan hoef je niet te kuchen als een indiaan.

        Wat betreft op het kaartje staat klopt meestal niet tel er 1 a 2 weken bij op is mijn ervaring.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

            Je kan niet zeggen dat je dan of dan met voeding moet stoppen. Je moet kijken hoe je plant er op die moment voor staat. Ziet alles nog knalgroen dan is dat er op twee weken niet uit. Ziet alles al gelig tegen week 6 bloei dan kan je gerust nog wat voeden, zelfs tot op het einde.

            Beter een weekje minder voeden dan te laat stoppen. Heb mijn laatste ronde amper voeding gegeven, de planten zagen er niet uit en de oogst, tsja. Kon gemakkelijk 50 tot 100 gram meer geoogst hebben. Maar zelfs zonder curen is die al top. Dus ja. Is het het dan waard geweest? Zeker.

            Comment


              #7
              Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

              Da's nutteloos volgens mij, bacterial geef je liever aan het begin.
              Bacterial geef je aan de aarde, niet aan de plant.

              Wanneer je stopt met voeding ligt voor een groot deel aan de soort.
              De ene soort doet er namelijk veel langer over om van milky naar amber te gaan dan de andere.
              Het hangt ook voor een groot deel af van de gezondheid van de plant, het klimaat en het licht.
              Ik stop meestal als 60/70% milky is. Ligt er ook aan hoe de plant er op dat moment uit ziet en hoe ver ze is.
              Meestal komt het aardig uit en duurt het nog een week of 2-3, maar soms duurt het ook weleens 5 of 6 weken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                Ik kan absoluut beamen wat Beowulf zegt, mijn kweekjes waar amper voeding bij te pas kwam was de opbrengst zeer laag, maar de smaak telkens enorm intens.
                Ik vrees dat we (in onze 'moderne' agricultuur) de planten vaak meer kwaad doen met te veel voeding dan omgekeerd. Wiet is onkruid en kan echt wel tegen een stootje en kan gerust haar plan even trekken.

                Je kunt gerust wat eerder stoppen met voeden, beter te vroeg dan te laat. Je plant mag zowiezo sterven vanaf de moment dat die geoogst wordt, dus dat doet er niet zo veel toe.
                Pies and loof.
                Modest.
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #9
                  Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                  Bacterial idd eenmalig toevoegen aan het begin. Dat is bodemleven dat begint te werken na x-aantal weken. Regelt mee de ph in dat bio verhaal. Zijn schimmels. Leuke growshop die dat aanbeveelt.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                    Bedankt voor jullie input allemaal.
                    Als de tijd "rijp" is post ik wel een foto dat zegt altijd meer.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                      2 weken van te voren (das mijn taktiek en visie)

                      maar zoals hierboven al word gezegd kijk naar tricho kleur en bepaal of schat dan in
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12
                        Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                        2 weken voor het einde maar aangezien de fabrikant nooit de juiste bloeitijd noteert dacht ik misschien in dit geval 7 of 8 weken voeding te geven (bloeiperiode op verpakking) en dan te stoppen.
                        Ik hou ondertussen de trichomen ook in het oog.

                        Goed idee?

                        Comment


                          #13
                          Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                          laatste week zou ook nog kunnen hoor en in die week alleen maar water en niks anders geven
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Wanneer stoppen met voeding geven op aarde?

                              Ik heb 5 stuks staan in aarde 25L, 600watt lamp 400V dualspectrum en het is voor mij alleen maar ik had slechts een goede 100gr droog. Is dat niet wat weinig? Ik deed waarschijnlijk veel verkeerd.

                              Ik moet er wel aan toevoegen dat vorige keer er een verkeerde lamp in zat en zonder meters begonnen.
                              Nu heb ik "alle" meters.
                              Dank u voor de informatie mede hobbyisten!

                              Comment

                              Bezig...
                              X