Vraag over mijn jonge plantjes

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jimmejk
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2016
    • 6

    #1

    Vraag over mijn jonge plantjes

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb een vraag over mij wietplantjes ik heb ze al ontkiemt en in potten gezet ze zijn nu 3 weken al aan het groeien maar nu beginnen de onderste wietblaadjes zwart te worden en in elkaar te krullen ( naar boven gekrult)
    En nu vraag k me af wat er miss of mee aan de hand kan zijn iemand ideën?
    Last edited by Jimmejk; 14 June 2016, 19:21. Reden: Je kan me emailen op jimmedion1234.gmail.com
  • Hypnotized
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Dec 2014
    • 926

    #2
    Re: Vraag over mijn jonge plantjes

    Foto? Zwart blad.. wil ik zien..

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Re: Vraag over mijn jonge plantjes

      Iemand amuseert zich met een alcoolstift?

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Vraag over mijn jonge plantjes

        Yep, foto's aub, en vertel er eens wat meer over.
        binnen, buiten, kas, voorgegroeid, lampen, voeding, water, grond, mest ..

        je email adres kun je misschien beter weghalen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Jimmejk
          Stekje
          Nieuw Lid
          • Jun 2016
          • 6

          #5
          Re: Vraag over mijn jonge plantjes

          Ja de onderste bladeren worden zwart en k weet jiet hoe k een foto moet plaatsen ik kweek ze buiten maar haal ze nu bij erge regen binnen

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          1466008538012921353599.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          1466008754941534610569.jpg

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen
          Heb 3 dagen geleden ook kippen en koeien mest gegeven(korrels) k heb ze gister met een erge regen bui naar binne gehaalt en een nachtje binnen laten staan volgende dag zat er schimmel op de korrels en de bovenste laag van de aarde
          Attached Files

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #6
            Re: Vraag over mijn jonge plantjes

            Lijkt mij een kalkprobleem! staan ze op cocos?

            Die koemestkorrel geeft N en die kippemestkorrel geeft voornamelijk P wat ze nu dus zeker nog niet in die mate nodig hebben. Ik zou het probleem (kalkblokkade/ kalkgebrek) eerst proberen op te lossen vooral ik ging voeden.

            Advies: verpot ze in een 2 x zo grote pot met een goede growmix. Wil je toch op deze, naar ik vermoed voorbemeste, cocos verder zul je ook moeten gaan voeden met een voeding die hiervoor geschikt is. In cocos zit namelijk 0 kalk. Voeding voor aarde bevat ook 0 kalk omdat men ervan uit gaat dat de aarde al genoeg kalk bevat. Voeding voor hydro of cocos bevat wel Ca en Mg. Verder komt een kalkprobleem vaak tevoorschijn als je het gietwater niet aanzuurd.
            Last edited by FlintStoned; 15 June 2016, 17:55.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Vraag over mijn jonge plantjes

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
              ...Advies: verpot ze in een 2 x zo grote pot met een goede growmix...
              Yep, dat.
              Ik denk dat je plantje zere voeten krijgt van 'iets' dat niet oke is nu.
              Geen mest meer bijgooien in de nieuwe pot met aarde!!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Jimmejk
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Jun 2016
                • 6

                #8
                Re: Vraag over mijn jonge plantjes

                Ik zal er geen mest meer bij gooien maar hoe los ik dit kalkprobleem op met wat voor voeding?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                En hoe kan ik mijn gietwater aanzuren met wat?

                Comment

                • Hypnotized
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2014
                  • 926

                  #9
                  Re: Vraag over mijn jonge plantjes

                  Door de plant in die grotere pot te zetten.

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: Vraag over mijn jonge plantjes

                    Ik zal er geen mest meer bij gooien maar hoe los ik dit kalkprobleem op met wat voor voeding?
                    Door te verpotten mits ze op aarde staan . Als die op cocos staan dan moet je dus voeding kopen die geschikt is voor cocos. Dit is dan altijd een a en een B component. In 1 van deze 2 componenten zit dan ook de Ca. Alle voeding die in 1 fles zit bevat GEEN Ca!


                    En hoe kan ik mijn gietwater aanzuren met wat?
                    Een plant op aarde neemt de voedingstoffen het beste op als de bodem PH tussen de 6,2 en 6,4 ligt. Op cocos of hydro houd men een PH van 5,8 aan.
                    Je zuurt het water aan met PH-
                    Op aarde gebruikt men in groei salpeterzuur = HNO3 (de geconjugeerde base levert dan meteen wat N. In bloei gebruikt men fosforzuur = H3PO4 de geconjugeerde ase hiervan leverd dn meteen wat P. Je kan echter ook de gehele run alles aanzuren met salperterzuur.

                    Je hebt hiervoor natuurlijk wel een PH meter nodig.


                    Wil je geen meter aanschaffen dan adviseer ik je om regenwater te gaan opvangen en dit 50/50 mengen met kraanwater.
                    Last edited by FlintStoned; 17 June 2016, 21:58.

                    Comment

                    • Jimmejk
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • Jun 2016
                      • 6

                      #11
                      Re: Vraag over mijn jonge plantjes

                      Wat is graanwater en waar kan k het halen?

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Vraag over mijn jonge plantjes

                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Weedjewel
                          Special member
                          Lucky Member
                          • Nov 2010
                          • 808

                          #13
                          Re: Vraag over mijn jonge plantjes

                          Advies is om helemaal niet te mesten bij jonge planten, alleen wortelstimulator.
                          @ Monty, het is beter om de hele run H3PO4 ipv HNO3 te geven. Dachten wij...

                          Comment

                          Bezig...