Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph Waarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph Waarde

    Korting op 420shop
    Ik heb gisteren achter een Ph meter geweest. Regenwater gemeten en zat aan 7Ph , op kraantjeswater had ik een 6,5Ph.
    Ik zag staan op het net dat Bio Nova Ph- wel eens de oplossing is om de waarden te verlagen.
    Heeft er misschien iemand ervaring met dit product?

    Grtz

    #2
    Re: Ph Waarde

    En die meter is deftig gekalibreerd? Want dat zijn maar rare waardes... Regenwater van 7 is hoogst onwaarschijnlijk. Kraantjeswater van 6,5 is opt randje van de wettelijk bepaalde norm. (belgie)

    In dat geval heb je geen ph- nodig, maar eerder ph+. En ph- is ph-, maakt niet uit van welk merk. Zit fosforzuur in om de ph naar beneden te halen. Of dat nu van bio nova of plagron is of een ander merk.

    Comment


      #3
      Re: Ph Waarde

      Hier in Noord - Holland is het Ph 7,2, je kan de Ph checken bij de watermaatschappij op internet. Is het wel nodig om je water aan te zuren? Voeding doet dit ook vaak al. Bij bepaalde biologische voeding hoef je helemaal geen Ph te meten.

      En Ph+ maakt toch minder zuur? Hoe hoger de Ph des te basischer, hoe lager des te zuurder.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Ph Waarde

        Inderdaad, zo gauw je straks voeding gaat toevoegen aan je
        water zal de ph waarde nog drastisch dalen!
        Ik gebruik ongeveer twee derde regenwater en een derde kraanwater (ph 8.2)
        en als ik dan mondjesmaat voeding gebruik zit ik meestal zowat
        op ph 6-6.2
        Nu zonder voeding met hetzelfde water moet ik wat druppels ph-
        toe tot rond ph 6.0, gewoon uit het tuincentrum, geschikt voor vijvers met planten en vissen!

        succes O.D.

        Comment


          #5
          Re: Ph Waarde

          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
          Hier in Noord - Holland is het Ph 7,2, je kan de Ph checken bij de watermaatschappij op internet. Is het wel nodig om je water aan te zuren? Voeding doet dit ook vaak al. Bij bepaalde biologische voeding hoef je helemaal geen Ph te meten.

          En Ph+ maakt toch minder zuur? Hoe hoger de Ph des te basischer, hoe lager des te zuurder.
          Ok. Thnx.
          Zal dan eens de ph meten met voeding erin. Zal voor binnenkort zijn [emoji12]

          Verstuurd vanaf mijn SM-G3815 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Ph Waarde

            En zorg voor een correct gekalibreerde Ph meter, zoals Beo aangeeft.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Ph Waarde

              Of gewoon een deftige ph meter Welke heb je gekocht? Toch zo geen goedkope met een wijze en een pin? Ph van 6,5 voor kraanwater, je zou de eerste zijn. Zou tussen 7 en 8 moeten liggen. Aangezien alle kraanwater kalk bevat lijkt mij dat vreemd.
              Maar ook de 7 van regenwater is een rare meting.

              Comment


                #8
                Re: Ph Waarde

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Of gewoon een deftige ph meter
                Ik zoeken naar 1 in gala-jurk .......
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment

                Bezig...
                X